نشت اطلاعات کاربران بایننس / فروش آدرس شماره تلفن در دارک وب!
نشت اطلاعات کاربران بایننس / فروش آدرس شماره تلفن در دارک وب!

یک پست در این انجمن منتشر شده که فردی در آن، قصد فروش داده‌هایی از جمله نام، محل زندگی و شماره تلفن کاربران بایننس را دارد. در صورت واقعی بودن ادعای وی، نگرانی‌های مهمی در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌شود.

طبق گزارش‌ها، صرافی بایننس در آخرین چالش خود، با مشکل بالقوه نشت اطلاعات مواجه شده است. داده‌هایی که گفته می‌شود مربوط به کاربران این صرافی است، در یک انجمن دارک‌وب ارائه می‌شود.

یک پست در این انجمن منتشر شده که فردی در آن، قصد فروش داده‌هایی از جمله نام، محل زندگی و شماره تلفن کاربران بایننس را دارد. در صورت واقعی بودن ادعای وی، نگرانی‌های مهمی در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌شود.

طبق این پست، داده‌ها عمدتاً مربوط به کاربران انگلیسی زبان از کشورهای سطح اول دنیا هستند. فروشنده عنوان کرده است که صحت داده‌ها را می‌توان با تلاش برای ورود با شماره تلفن در سایت binance.com یا تماس مستقیم با کاربران تأیید کرد.

در پاسخ به نگرانی‌های اخیر کاربران، تیم امنیتی بایننس وضعیت را به سرعت ارزیابی کرده است. این تیم به طور قطع تایید کرده که هیچ نشانه‌ای از نشت اطلاعات از سیستم‌های بایننس وجود ندارد و حساب‌های کاربری در امنیت کامل هستند.

بایننس به کاربران خود اطمینان داد که از حساب‌های آن‌ها در برابر خطرات احتمالی مختلف محافظت خواهد کرد. برای این منظور، این صرافی تدابیر امنیتی چندلایه، از جمله احراز هویت چند عاملی (MFA)، احراز هویت بیومتریک و استفاده از برنامه‌های احراز هویت را در نظر گرفته است.

صرافی بایننس چیست؟

بایننس یک صرافی مخصوص رمز ارزها است و خرید، فروش و تبادل آن‌ها توسط کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. مبادلات بین کاربران در ابتدا فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت می‌گرفت و ارزهای رایج نظیر دلار و یورو پذیرفته نمی‌شدند، اما امروز وضعیت متفاوت است.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ و در کشور چین متولد شد، اما خیلی زود پیشرفت کرد و توانست لقب بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا را از آن خود کند. با توجه به قوانین بسیار سرسختانه پیرامون ارزهای دیجیتال در کشور چین، بنیان‌گذاران Binance خیلی زود مجبور به مهاجرت به ژاپن شدند، کشوری که با روی باز رمز ارزها را پذیرفته و عاشق آن‌ها است!

تاریخچه تاسیس Binance

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل سابق بایننس که با نام مستعار CZ نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۵ شرکت فیوژن سیستمز (Fusion Systems) را در شانگهای تاسیس کرد که سیستم‌های معاملات بسامد بالا (HFT) را برای کارگزاری‌ها توسعه می‌داد. آقای ژائو در سال ۲۰۱۳ هم به تیم Blockchain.info اضافه شد و سومین عضو توسعه دهنده کیف پول بلاک چین بود. علاوه بر این، وی برای مدت کوتاهی به عنوان افسر ارشد فناری صرافی اوکی‌‌کوین (OKCoin) هم فعالیت داشته است.

شرکت بایننس ابتدا در کشور چین تاسیس شد، اما سختگیری‌های این کشور در برخورد با ارزهای دیجیتال باعث شد تا مقر اصلی این صرافی قبل از اعمال شدن قانون منع معاملات رمز ارزی، در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) به ژاپن منتقل شود.

پیش از شروع به کار Binance، سازندگان از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) سرمایه مورد نیازشان را جمع‌آوری کردند. این کار را می‌توان به سرمایه گذاری جمعی (Crowdfunding) تشبیه کرد که افراد با سرمایه گذاری و پشتیبانی از یک شرکت در حال تاسیس از آن حمایت می‌کنند. این افراد سپس سود بیشتری در مقایسه با سایر کاربرانی که بعدا سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دریافت خواهند کرد. با این حال ICO تفاوتی اساسی دارد، چرا که کاربران به جای ارزهای رایج نظیر دلار و یورو، در یک ارز دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند.

طی عرضه اولیه سکه توسط بایننس، نزدیک به ۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری شد. این پلتفرم در عوض به کاربران خود توکن ارز دیجیتالش با نام بایننس کوین را اهدا کرد که در روز نگارش مطلب، هر واحد آن ۲۶ دلار قیمت دارد، هر چند در ابتدا ارزش هر واحد ۰.۱ دلار بود! این موضوع نشان می‌دهد سرمایه افرادی که از بایننس در شروع فعالیتش حمایت کردند، ۲۶۰ برابر شده است! گفتنی است اگرچه نام آن بایننس «کوین» انتخاب شده، اما یک رمز ارز مستقل نبوده و توکنی ساخته شده بر بستر بلاک چین اتریوم است.

بایننس در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶) با ارزش بازاری که معادل ۱.۳ میلیارد دلار بود، لقب بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا را دریافت کرد و علی‌رغم تلاش‌های رقبایی مانند کوین‌بیس (Coinbase)، تا به امروز در نگه داشتن این عنوان موفق بوده است.

در آگوست ۲۰۱۸ (مرداد ۱۳۹۷)، بایننس و سه صرافی رمز ارزی دیگر ۳۲ میلیون دلار برای یک پروژه استیبل کوین جمع‌آوری کردند. در ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷)، بایننس همکاری خود با سرویس مالی سیمپلکس (Simplex) را اعلام کرد. در نتیجه این همکاری، خرید ارز دیجیتال از کارت‌های اعتباری و نقدی (شامل ویزا و مسترکارت) امکان‌پذیر شد. البته این نوع خرید بر اساس سیاست‌های سیمپلکس، به رمز ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ریپل محدود شده است.

در ۷ می سال ۲۰۱۹ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸)، صرافی بایننس قربانی یک حمله سایبری بزرگ بود که طی آن ۷ هزار واحد بیت کوین (معادل ۴۰ میلیون دلار در آن زمان) به سرقت رفت. پس از انتشار اخبار این حمله، آقای ژائو اعلام کرد که هکرها با فیشینگ، ویروس‌های رایانه‌ای و روش‌های دیگر به این دارایی‌ها دسترسی پیدا کرده و تراکنش‌هایشان را به گونه‌ای ساختاربندی کرده بودند که برای عبور از سد سیستم امنیتی صرافی مشکلی نداشته باشند. در پی این هک، بایننس فرآیندهای برداشت و واریز را متوقف کرد، اما اجازه داد معاملات به روال سابق انجام شوند. سپس به مشتریان وعده داده شد که دارایی‌های از دسته رفته از طریق سرمایه موجود در «صندوق دارایی امن برای کاربران» (SAFU) جبران خواهد شد. در نهایت، قابلیت برداشت بایننس از ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) مجددا فعال شد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]