ارز دیجیتال ورلدکوین کولاک به پا کرد / افزایش ۱۸۰ درصدی قیمت!
ارز دیجیتال ورلدکوین کولاک به پا کرد / افزایش ۱۸۰ درصدی قیمت!

طبق آخرین داده‌ها، تعداد کاربران کیف پول ورلد کوین در اپلیکیشن ورلد‌ اپ (World App) به بیش از ۱ میلیون نفر رسیده است که از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت محسوب می‌شود. در همین حال، انباشت عظیم ۲.۰۹ میلیون توکن WLD توسط یک نهنگ، باعث افزایش قیمت آن شده است.

توکن بومی پروژه ورلد کوین (WLD) اخیراً در پی افزایش چشمگیر قیمت خود، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. افزایش اخیر قیمت این رمزارز در درجه اول به پذیرش رو به رشد این پروژه هوش مصنوعی نسبت داده می‌شود.

قیمت ورلد کوین طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته و به ۷.۲۴ دلار رسیده است. شایان ذکر است که قیمت این توکن نسبت به هفته قبل، ۱۷۹.۷۲ درصد افزایش یافته و در روز ۱۹ فوریه، سقف تاریخی ۷.۳۵ دلار را ثبت کرده است. در ادامه دلایل این افزایش قیمت ورلد کوین را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

طبق آخرین داده‌ها، تعداد کاربران کیف پول ورلد کوین در اپلیکیشن ورلد‌ اپ (World App) به بیش از ۱ میلیون نفر رسیده است که از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت محسوب می‌شود. در همین حال، انباشت عظیم ۲.۰۹ میلیون توکن WLD توسط یک نهنگ، باعث افزایش قیمت آن شده است.

در همین حال، لازم به ذکر است که شرکت ورشکسته آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، ۲۵ میلیون توکن WLD در اختیار دارد که پس از افزایش قیمت اخیر، می‌تواند با فروش آن، بدهی‌های خود را پرداخت کند. با این حال، عدم فروش این ذخایر توسط آلامدا ریسرچ، به حفظ روند صعودی قیمت کمک کرده است.

همچنین، موفقیت پروژه دیگر سم‌ آلتمن، یعنی پلتفرم تبدیل متن به ویدیوی سورا (Sora)، به افزایش خوش‌بینی‌ها در مورد پروژه هوش مصنوعی ورلد‌ کوین کمک کرده است.

علت دیگر افزایش قیمت ورلد‌ کوین، صعودی بودن وضعیت بازار در پی عملکرد خوب بیت کوین در آستانه هاوینگ است. این عملکرد بیت کوین منجر به صعود قیمت بسیاری از آلت‌کوین‌ها شده است.

داده‌های مثبت بازار مشتقات هم از دیگر عوامل صعود قیمت این توکن محسوب می‌شود. طی یک جهش خیره‌کننده، شاخص سود باز (open interest) توکن WLD، افزایشی ۳۴.۴۵ درصدی داشته که باعث افزایش قیمت شده است.

پروژه ورلد کوین چیست؟

ورلد کوین یک پروژه‌ی ارز دیجیتال با تمرکز بر ارائه‌ی روش‌های شناسایی هویت دیجیتال، با هدف تشخیص ربات از انسان در فعالیت‌های اینترنتی یا وب ۳ است. این هدف از این رو اهمیت دارد که با پیدایش هوش مصنوعی بسیاری نگران اصالت هویت‌های دیجیتال در اینترنت و مالکیت محتوا هستند. مسئله‌ای که در آینده و با افزایش فعالیت ربات‌ها قطعا اهمیت بیشتری خواهد یافت.

شبکه‌ی Worldcoin برای ایجاد هویت دیجیتال و شناسه آن، از ویژگی منحصربه‌فردی به نام شناسه‌ی جهانی یا World ID بهره می‌برد. World ID که به آن پاسپورت دیجیتال نیز گفته می‌شود، یک شبکه‌ی هویت جهانی حریم خصوصی است که کاربران را قادر به تایید هویت از طریق اسکن شبکیه چشم می‌کند.

همانطورکه می‌دانید، الگوی شبکیه‌ی چشم هر فرد نیز مانند اثر انگشت او منحصربه‌فرد است. بنابراین از آن می‌توان برای تشخیص هویت انسانی بهره برد.

افراد با اسکن شبکیه‌ی چشم خود به جامعه‌ی ورلد کوین پیوسته و پایگاه داده‌ی آن را قوی‌تر می‌کنند. با تقویت این پایگاه داده، تشخیص انسان از ربات در فضای اینترنت آسان‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شود. کل این مکانیسم Proof of Personhood یا اثبات شخصیت نام‌گذاری شده است. دو المان دیگر این پروژه نیز کیف پول ارز دیجیتال World App و ارز Worldcoin هستند

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]