عسگریان گفت: یارانه مضاعف تشویقی در ابتدا ۸۰ هزار تومان تعریف شده بود اما پس از آن به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون هم به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون اظهار داشت: یارانه که از سالهای گذشته پرداخت می‌شود، همچنان در جای خود قرار دارد و اعتبار مربوط به آن در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یارانه مضاعف تشویقی در ابتدا ۸۰ هزار تومان تعریف شده بود اما پس از آن به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون هم به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است این در حالیست که با دریافت یارانه مضاعف، حتی احتمال حذف یارانه اولیه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما یک یارانه با ثبات داریم که یارانه اولیه است و یک یارانه مضاعف داریم که با شیبی در چند مرحله افزایش یافته است و در صورت خرید ۱۱ قلم کالا از سبد تعریف شده به ازای هر فرد ۲۲۰ هزار تومان به صورت غیرنقدی پرداخت می شود.

عسگریان در ادامه با بیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیکی نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد که مورد استقبال واقع شده است، گفت: شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر برداشته شده و مبلغ یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: مابه‌التفاوت هر کالای تعریف شده در سبد ۱۱قلمی، به افراد پرداخت می‌شود. به طور مثال وقتی افراد پنیر خرید می‌کنند مابه‌التفاوت همان کالا نسبت به قیمت مبنای سال ۱۴۰۱ به افراد پرداخت می‌شود. تنها جایی که اعتبارات به صورت چرخشی است، میان سه قلم پنیر، شیر و ماست است؛ یعنی همه مبالغ یارانه مربوط به حوزه لبنیاتی را می‌توانند فقط شیر یا ماست بگیرند و اما مابقی به ازای هر کالا اعتبار جداگانه دارد و مابه‌التفاوت قیمت تورمی آن جدا پرداخت می‌شود.

کدام فروشگاه‌ها تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند؟

فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی، رفاه در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

افراد مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی که می‌خواهند مبلغ یارانه واریزی خود را به خرید کالا اختصاص دهند، می‌توانند برای اطلاع از آمار و ارقام موجود در حساب خود، شارژ حساب توسط دولت، فروشگاه‌های متصل به شبکه نزدیک محل سکونت، کالا‌های تحت پوشش و نحوه استفاده از کارت و کد اعتباری خود و حتی پاسخ به سوالات‌شان، به اپلیکیشن تلفن همراه «شما» (شبکه ملی اعتبار) مراجعه این این نرم‌افزار را روی تلفن همراه خود (از این لینک مستقیم) نصب کنند.

منبع:

ایسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]