بازدهی بورس هفته / گره بازار سهام کور شد
بازدهی بورس هفته / گره بازار سهام کور شد

در طول هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس تهران به طور کلی بیش از ۷,۰۰۰ واحد افت داشت و رکورد ۱۳ روز متوالی خروج سرمایه‌های واقعی را ثبت کرد. با توجه به رکود در معاملات سهام، می‌توان گفت که بازار سهام در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است و به طور کلی در حال رکود است.

 در این هفته شاخص کل بورس تهران در مجموع بیش از ۷ هزار واحد ریزش کرد و رکورد ۱۳ روز خروج پول حقیقی مداوم را ثبت کرد. با توجه به رکود معاملاتی سهام می‌توان از کور شدن گره بازار سخن گفت.

در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ریزش ۱۸ هزار و ۵۱۷ واحدی داشت اما روز یکشنبه ۴ هزار و ۷۲۳ واحد بالا آمد.

شاخص روز دوشنبه نیز ۶ هزار و ۶۱۰ واحد رشد کرد. روز سه‌شنبه شاخص ۷۳۹ واحد افزایش یافت. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل ۵۷۳ واحد افت کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۴۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۷ هزار و ۶۸۶ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰٫۳ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶۹۶ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۰٫۱ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۶۵ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۳۱ درصد کاهش یافته است. اما میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۸۴۲ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۹ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۱۹۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۵ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۷۹ میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۱۴ میلیارد تومان بود که در روز دو‌شنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۴۵۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۹۱ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۵ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۵۶۲ میلیارد تومان بود و در روز شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۳۴۳ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، ۳۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۲۰۲ میلیارد تومان خارج شد و در روز دو‌شنبه ۱۰۵ میلیارد تومان خارج شد. در روز سه‌شنبه نیز ۳۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

 در آخرین روز معاملاتی هفته برای سیزدهمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۲۱۳ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۲۴ درصدی داشته است.

منبع:

اکو ایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]