افزایش ۷۲ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت!
افزایش ۷۲ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت!

قیمت یونی‌سواپ، مدتی کوتاه در یک محدوده جانبی بین ۵.۶۷۴ تا ۶.۲۶۱ دلار نوسان می‌کرد. پس از آن گاوها قدرت گرفتند و بر سطح مقاومت غلبه کردند. با این حال، این یک رالی کوتاه‌مدت بود؛ زیرا قیمت در سطح ۶.۸۹۱ دلار با مقاومت مواجه شد و پس از آن قیمت برای بیش از یک هفته، بدون روند بود.

قیمت یونی‌سواپ (UNI)، پس از حرکت در یک محدوده جانبی برای بیش از یک هفته، طی چند ساعت گذشته رشد چشمگیری داشته است. قیمت این توکن طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۲ درصد افزایش یافته که بهترین عملکرد در بین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

این رشد قیمت به دنبال اخبار به‌روزرسانی حاکمیت پروتکل یونی‌سواپ به وقوع پیوسته است. در نتیجه این به‌روزرسانی، دارندگان توکن UNI طی مکانیزمی خاص، پاداش دریافت خواهند کرد.

قیمت یونی‌سواپ، مدتی کوتاه در یک محدوده جانبی بین ۵.۶۷۴ تا ۶.۲۶۱ دلار نوسان می‌کرد. پس از آن گاوها قدرت گرفتند و بر سطح مقاومت غلبه کردند. با این حال، این یک رالی کوتاه‌مدت بود؛ زیرا قیمت در سطح ۶.۸۹۱ دلار با مقاومت مواجه شد و پس از آن قیمت برای بیش از یک هفته، بدون روند بود.

با افزایش نوسانات بازار، قیمت UNI حدود ۱۱.۵۰ درصد جهش کرد و پس از آن قیمت به مدت هفت روز در محدوده جانبی بین ۶.۸۹۱ تا ۸.۰۵۳ دلار قرار گرفت.

اخیراً، قیمت این توکن جهشی ۷۲ درصدی را ثبت کرده که با رسیدن به مقاومت ۱۲.۵۵۶ دلار متوقف شده است. هیستوگرام اندیکاتور MACD افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد فشار خرید در بازار است.

علاوه بر این، وضعیت خطوط میانگین‌ متحرک، نشان‌دهنده احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده است.

اگر گاوها قیمت را به بالای سطح مقاومت ۱۲.۵۵۶ دلار برساند، کنترل بازار را به دست می‌آورند و می‌توانند مقاومت ۱۴ دلار را آزمایش کنند. در ادامه، در صورت غلبه بر این مقاومت، قیمت به سمت سطح ۱۵.۵ دلار حرکت خواهد کرد.

در غیر این صورت، قیمت کاهش خواهد یافت و سطح حمایت ۱۱.۳۹۹ دلار را آزمایش خواهد کرد. علاوه بر این، اگر تسلط خرس‌ها بر بازار ادامه یابد، کاهش قیمت ادامه خواهد یافت و به حمایت ۸.۵۰ دلار خواهد رسید.

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ چیست؟

یونی سواپ (Uniswap) یک پروتکل صرافی غیرمتمرکز (Decentralized Exchanges) – به اختصار DEX هم گفته می‌شود – یا به عبارت بهتر پروتکل نقدینگی اتوماتیک (Automated Liquidity Protocol) بر بستر شبکه اتریوم است که هیدن آدامز (Hayden Adams)، مهندس مکانیک و کارمند اسبق شرکت زیمنس آن را در سال ۲۰۱۸ میلادی راه‌اندازی کرده است.

البته اگرچه در بسیاری از متونی که به تاریخچه صرافی غیر متمرکز یونی سواپ پرداخته‌اند نام هیدن آدامز به عنوان موسس و بنیان‌گذار صرافی عنوان شده است، اما این نکته را باید در نظر داشت که اقدامات اولیه برای ایجاد زیرساخت‌های یونی سواپ توسط خالق اتریوم ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) صورت گرفته است.

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ در پاسخ به عدم شفافیت و متمرکز بودن صرافی‌های متمرکز – که در تناقض با ماهیت غیرمتمرکز فناوری‌های بلاکچین و کریپتو است – راه‌اندازی شده و این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بدون نیاز به هیچ‌گونه واسطه، معاملات و تراکنش‌های خود را در سطح بالایی از عدم تمرکز انجام دهند.

یونی سواپ را می‌توان یکی از پیشگامان تمرکز زدایی در بین صرافی‌های ارز دیجیتال دانست که توانسته با ارائه یک پلتفرم نوآورانه و خدمات تبادل ارزهای دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت (KYC) و ثبت‌نام، به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های غیر متمرکز در سطح جهان تبدیل شده و در مدت زمان کوتاهی به اوج برسد.

یونی سواپ بر خلاف صرافی‌های متمرکز نظیر بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) قادر است بدون نیاز به واسطه و فارغ از این‌که تحت نظارت یا کنترل نهاد خاصی باشد، خدمات تبادل و ترید ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه دهد. خدماتی که در آن‌ خبری از دفاتر سفارش نیست. اما یک صرافی چگونه می‌تواند بدون دفتر سفارش کار کند؟

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]