تریدرهای ارز دیجیتال بخوانند / پرسودترین رمزارزهای امروز کدامند؟
تریدرهای ارز دیجیتال بخوانند / پرسودترین رمزارزهای امروز کدامند؟

طبق داده های سایت های معتبر، ارز دیجیتال منتل (MNT)، برخلاف روند نزولی بازار، عنوان پرسودترین رمزارز بازار را به خود اختصاص داده و رشد قیمتی ۱۸.۸۸ درصدی در صدر جدول پرسودها قرار گرفته است.

بیت کوین از صبح امروز روندی نزولی را طی کرده و با ریزش ۰.۱۸ درصدی در محدوده ۵۱ هزار دلار معامله می شود. این روند نزولی برای دیگر ارزهای بازار هم رقم خورد و اکثر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت مواجه شدند.

از سوی دیگر اتریوم به روند نزولی بازار بی توجهی کرده و با افزایش قیمت مواجه شد. اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۵۶ درصد رشد قیمت را ثبت کرد و در حال حاضر با قیمت ۳۱۰۵ دلار معامله می شود.

پرسودترین ها

طبق داده های سایت های معتبر، ارز دیجیتال منتل (MNT)، برخلاف روند نزولی بازار، عنوان پرسودترین رمزارز بازار را به خود اختصاص داده و رشد قیمتی ۱۸.۸۸ درصدی در صدر جدول پرسودها قرار گرفته است.

بعد از منتل ارزهای دیجیتال آرویو (AR) با ۱۵.۵۷ درصد افزایش و فلر (FLR) با ۱۵.۵۶ درصد افزایش قیمت، پرسودترین رمزارزهای بازار در ۲۴ ساعت اخیر هستند.

پرضررترین ها

در سوی دیگر بازار ارز دیجیتال رندر (RNDR) با ۴.۴۵ درصد ریزش قیمت عنوان پرضررترین ارز بازار را به خود اختصاص داد. بعد از رندر رمزارز کاسپا (KAS) با ۴.۲۵ درصد ریزش و سینگولاریتی نت (AGIX) با ۴.۰۵ درصد ریزش قیمت پرضررترین رمزارزهای بازار هستند.

نوسان در بازارهای مالی به چه معنا است؟

نوسان یا والیتیلیتی «Volatility» به افزایش یا کاهش قیمت‌ها در بازارهای مالی اشاره دارد. وقتی هیچ کاهش یا افزایش قیمتی وجود نداشته باشد، هیچ دلیلی هم برای معامله و خریدوفروش یک دارایی خاص نخواهیم داشت. به‌خصوص این امر در بازارهای بزرگ مالی مانند بورس، فارکس، کرپیتو و… بسیار حائز اهمیت است. چراکه هدف از ورود به این بازارها و معامله در آن‌ها، جدا از بحث ذخیره ارزش، بدست آوردن سود از افزایش قیمت‌ها است.

بنابراین وجود نوسان در بازار یک امر طبیعی و مفید است. اما زمانی‌که نوسانات از حد تعادل بگذرد، می‌تواند ریسک معاملات را افزایش داده و معامله را با چالش روبه‌رو کند. در بین بازارهای مالی مختلف، بازار کریپتو یا ارزهای دیجیتال، بیشترین نوسان را تجربه می‌کند.

دلیل نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

پاسخ کلی و ساده‌ای به این سؤال وجود دارد و آن این است که این بازار هنوز در مرحله اولیه است. همه ما می‌دانیم که کمتر از دو دهه از ظهور ارزهای دیجیتال می‌گذرد و این بازار هنوز در مرحله نوپایی برای پیروی از منحنی ایستا قرار دارد. مردم هر روز به فکر سرمایه‌گذاری و واگذاری در این بازار هستند. این روند به طور کلی در هر بازار جدید چنین است.

سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند با سرمایه‌گذاری در یک بازار جدید پول بیشتری به دست بیاورند و درآمد آسانی داشته باشند و همچنین بررسی کنند که آیا می‌توانند با سرمایه‌گذاری و واگذاری سریع بر بازار تأثیر بگذارند یا خیر؟!

بازار کریپتو به عنوان بازاری که هنوز مجموعه‌ای از موارد استفاده منطقی خود را پیدا نکرده است، حقیقتاً در مرحله آغازین خود قرار دارد. طبیعتاً نتیجه این جدید بودن نیز نوسانات زیاد در این صنعت است که عمدتاً ناشی از آزمایش‌های شدیدی است که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند تا بفهمند قیمت ارزهای دیجیتال چگونه نوسان می‌کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]