رالی جذاب توکن های DeFi / افزایش ۲۰ درصدی قیمت این رمزارز
رالی جذاب توکن های DeFi / افزایش ۲۰ درصدی قیمت این رمزارز

یکی از موارد مهم دنکن، طرح EIP-۴۸۴۴ است که یک پیشرفت انقلابی برای مقیاس‌پذیری اتریوم محسوب شده و قادر خواهد بود کارمزد تراکنش‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد.

رالی توکن‌های دیفای (DeFi) با نزدیک‌تر شدن به ارتقای دنکن (Dencun) اتریوم سرعت گرفت. در هفته گذشته، پلتفرم‌های دیفای و لایه ۲ اتریوم، عملکرد بسیار خوبی داشتند که در نهایت منجر به افزایش قابل‌توجه قیمت توکن‌های دیفای شده است.

این در حالی است که اتریوم برای ارتقای دنکن آماده می‌شود. این ارتقا، بهبودهای قابل‌توجهی را در زمینه امنیت، مقیاس‌پذیری و عملکرد شبکه به همراه خواهد داشت.

یکی از موارد مهم دنکن، طرح EIP-۴۸۴۴ است که یک پیشرفت انقلابی برای مقیاس‌پذیری اتریوم محسوب شده و قادر خواهد بود کارمزد تراکنش‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد.

کاهش چشمگیر کارمزدها در لایه ۲ اتریوم به عنوان یک نقطه عطف بلاک چین اتریوم در نظر گرفته می‌شود و زنجیره‌های لایه ۲ را به گزینه جذابی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) و همچنین کاربران تبدیل می‌کند.

همچنین، پس از بیانیه یونی سواپ در هفته گذشته مبنی بر پرداخت پاداش برای استیکینگ و دادن نمایندگی توکن‌ به اعتبارسنج‌ها، توکن‌های دیفای گوی سبقت را از توکن‌های هوش مصنوعی ربودند و در نتیجه، شاهد افزایش بیشتر قیمت توکن‌های دیفای بودیم.

از جمله توکن‌های دیفای که بهترین عملکرد را داشتند، می‌توان به یونی، سوشی، آوه، کوتی و کامپاند، اشاره کرد. اخیرا منتل (MNT) نیز به این جمع اضافه شده است.

این توکن در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درصد سوددهی داشت و رکورد قیمتی جدیدی را در محدوده ۰.۹۵ دلار به ثبت رساند. در همین حال، ارزش بازار منتل به بیش از ۳ میلیارد دلار صعود کرد و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن هم با افزایش ۲۰۰ درصدی، به بیش از ۱۷۵ میلیون دلار رسید.

یکی از ویژگی‌های مهم منتل، سازگاری آن با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. با گسترش و توسعه قابل‌توجه منتل، این شبکه ۱.۵ میلیارد دلار اتریوم استیک‌شده تحت عنوان اتریوم استیک‌شده مانتل (mETH) جذب کرده است.

دیفای (DeFi) چیست؟

واژه دیفای از ترکیب انگلیسی Decentralized Finance گرفته شده که به معنای فایننس غیرمتمرکز است. این مفهوم، برای توصیف هرگونه خدمات مالی غیرمتمرکز، از ارز دیجیتال گرفته تا بلاکچین، به کار می‌رود و هدف اصلی آن، از بین بردن واسطه‌های مختلف در معاملات رمزارزها است. در حقیقت DeFi زیرمجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) محسوب می‌شود که به طور ویژه بر امور مالی مبتنی بر قراردادهای هوشمند تمرکز دارد. امروزه اکثر پروژه‌ های دیفای در بستر بلاکچین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس فعالیت دارند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.

«دیفای مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های کاربردی برای انجام امور مالی غیرمتمرکز است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند دسترسی بهتری به دارایی خود داشته باشند.»

متمرکز بودن امور مالی یک کشور، به این معناست که بازار مالی آن تحت مدیریت کامل مقامات و بانک‌ مرکزی قرار دارد. در دنیای امروز، فایننس غیرمتمرکز شرایطی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که باعث کمرنگ‌تر شدن سیستم‌های مالی سنتی و دخالت دولت‌ها می‌شود. بنابراین با ظهور این نوآوری سیستم‌های مالی، مستقل از دولت و بانک مرکزی عمل می‌کنند. به طوری که سرمایه‌گذاران کنترل مستقیم بر دارایی خود دارند. به این خدمات مالی، فایننس (وثیقه) یا امور مالی غیرمتمرکز گفته می‌شود.

دیفای از تکنولوژی نهفته در ارزهای دیجیتال یعنی بلاکچین الهام گرفته است که در آن موجودی‌های مختلف، آمار تراکنش‌ها و تاریخچه آنها در دسترس است و توسط یک شخص یا نهاد خاص اداره نمی‌شود. این موضوع در کیفیت معاملات اهمیت زیادی دارد؛ زیرا استفاده از سیستم‌های متمرکز و نیروی کار انسانی، باعث کندی معاملات شده و به کاربران دسترسی کمتری برای مدیریت مستقیم سرمایه خود می‌دهد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]