شیبا اینو تنور را روشن کرد / حذف یک صفر از قیمت SHIB
شیبا اینو تنور را روشن کرد / حذف یک صفر از قیمت SHIB

نرخ توکن‌سوزی شیبا به ۶۰ درصد افزایش یافته است. داده‌های ردیاب Shibburn نشان می‌دهند که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵.۱۰ میلیون توکن شیبا در فرآیند توکن‌سوزی نابود شده‌اند.

میم کوین محبوب شیبا اینو (SHIB) دوباره یک صفر را از قیمت خود حذف کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که نرخ توکن‌سوزی شیبا به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

شیبا اینو از برجسته‌ترین میم کوین‌های مبتنی بر بلاکچین اتریوم، امروز ۲۷ فوریه، توجه افراد زیادی را در بین علاقه‌مندان به بازار کریپتوکارنسی به خود جلب کرده است.

نرخ توکن‌سوزی شیبا به ۶۰ درصد افزایش یافته است. داده‌های ردیاب Shibburn نشان می‌دهند که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵.۱۰ میلیون توکن شیبا در فرآیند توکن‌سوزی نابود شده‌اند.

با این آمار، عرضه در گردش اکنون به ۵۸۱.۴۵ تریلیون SHIB می‌رسد، این در حالی است که کل توکن‌های سوزانده‌شده برابر با ۴۱۰.۷۰ تریلیون SHIB است.

در زمان نگارش خبر، قیمت شیبا اینو با افزایش قابل توجه ۶.۱۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۰۰۰۰۱۰۲۳ دلار رسیده است. در این میان، شایعات اخیر در رابطه با راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) شیبا، احساسات صعودی پیرامون این توکن را بیشتر کرده است.

جامعه شیبا اینو با ثبت درخواستی در Change.org، از مایکل سوننشاین، مدیرعامل گری‌اسکیل، خواسته‌اند تا برای ایجاد یک صندوق ETF شیبا درخواست دهد.

کاربران ادعا دارند، از آنجایی که شیبا بر اساس تست “Howey” اوراق بهادار محسوب نمی‌شود، کار را برای گری‌اسکیل راحت‌تر می‌کند.داده‌های مشتقات نیز از افزایش ۱۷.۴۹ درصدی سود باز شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته خبر می‌دهند که به ۳۴.۶۷ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که حجم معاملات مشتقات هم افزایش ۲۳۰.۷۹ درصدی را ثبت کرده و به ۶۸.۶۶ میلیون دلار رسیده است. این موضوع را می‌توان نشانه‌ای برای رونق بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفت.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰، توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Ryoshi برای سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ بازار شد. هدف از انتشار این رمزارز، بررسی رفتار مردم با ارز دیجیتالی بود که بدون تبلیغ یا پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای غیر‌متمرکز معرفی می‌شود. ارز دیجیتال شیبا اینو در بازار‌ کریپتوکارنسی با نماد SHIB نمایش داده می‌شود؛ بلاک چین اختصاصی نداشته و توکنی با استاندارد ERC-۲۰ روی پلتفرم اتریوم است.

ERC-۲۰ مجموعه قوانینی است که باید روی توکنی پیاده‌‌سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. توکن‌هایی که با استاندارد ERC-۲۰ پیاده‌سازی می‌شوند به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه، بسیار پر کاربرد هستند. پروژه‌‌های وابسته به بلاک چین می‌توانند تا زمان ایجاد بلاک چین اصلی، با ایجاد توکن ERC-۲۰ و برگزاری ICOها برای خود سرمایه جمع‌آوری کنند. به‌‌علاوه، این توکن‌ها را می‌توان روی تمام کیف‌ پول‌های معتبر اتریوم انتقال داد یا ذخیره کرد.

پس می‌توان گفت که ارز دیجیتال شیبا اینو برای مدیریت تراکنش‌ها از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند و هزینه‌ انجام تراکنش‌های این رمزارز، نسبتا بالا است. شیبا اینو در ابتدا به عنوان رقیبی برای ارز دیجیتال دوج کوین راه اندازی شد و خود را رقیب این رمزارز معرفی کرد، اما خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

میم کوین‌ها، دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که بیشتر حالت تبلیغاتی داشته، در شبکه‌های مجازی ترند می‌شوند و اخبار مربوط به آن‌ها دست‌به‌دست می‌چرخد. معمولاً این رمزارز‌ها برپایه شوخی و تفریح ایجاد می‌شوند و تکنولوژی خاصی ندارند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]