پیش بینی مهم از آینده سولانا / قیمت SOL به ۲۰۰ دلار می رسد؟
پیش بینی مهم از آینده سولانا / قیمت SOL به ۲۰۰ دلار می رسد؟

در طول فصل، سولانا یکی از بهترین عملکردها را در بازار ارزهای دیجیتال داشت. با وجود رد شدن قیمت در منطقه مقاومتی افقی در ۱۴ فوریه، روند قیمت سولانا از روزهای پایانی دسامبر ۲۰۲۳ نسبتاً ثابت بوده است. این ثبات منجر به ایجاد یک الگوی مثلث متقارن در نمودار قیمت آن شده است.

سولانا (SOL) اخیراً حرکت صعودی قابل‌توجهی را تجربه کرده و قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱۱ دلار رسیده است. پس از هفته‌ای که بیشتر با یک روند ثابت گذشت، این رشد اخیر، قیمت سولانا را درست بالاتر از مقاومت کلیدی ۱۱۰ دلار رسانده است.

مروری بر رشد اکوسیستم سولانا

در طول فصل، سولانا یکی از بهترین عملکردها را در بازار ارزهای دیجیتال داشت. با وجود رد شدن قیمت در منطقه مقاومتی افقی در ۱۴ فوریه، روند قیمت سولانا از روزهای پایانی دسامبر ۲۰۲۳ نسبتاً ثابت بوده است. این ثبات منجر به ایجاد یک الگوی مثلث متقارن در نمودار قیمت آن شده است.

همزمان با رشد قیمتی اخیر، حجم معاملات سولانا نیز یک رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده که نشان‌دهنده علاقه و اعتماد رو به رشد سرمایه‌گذاران به پتانسیل این ارز دیجیتال است.

در همین راستا، مجموع ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه سولانا نیز نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده است. به گزارش پلتفرم تحلیلی DefiLlama، شاخص TVL شبکه سولانا از نوامبر ۲۰۲۳ شروع به افزایش کرده و از حدود ۳۳۰ میلیون دلار و به رقم فعلی ۲٫۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

در صورت تداوم روندهای فعلی، قیمت سولانا به زودی می‌تواند به سطح ۱۲۰ دلار نزدیک شود و به طور بالقوه، با یک حرکت صعودی پایدار تا ۱۳۰ دلار و بالاتر هم افزایش یابد. در مقابل، شکست روند فعلی ممکن است آن را به منطقه حمایتی ۱۰۰ دلار سوق دهد، که یک حمایت کلیدی در برابر کاهش بیشتر است.

شاخص‌های تکنیکال

شاخص جریان پول چایکین (CMF) روند مطلوبی را نشان می‌دهد. شاخص همگرایی -واگرایی میانگین متحرک (MACD) نیز یک روند صعودی را نشان می‌دهد که با صعود آن به بالای خط سیگنال مشخص است. این سیر صعودی با یک هیستوگرام سبز رو به رشد همراه شده که نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های خرید است.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه کمی بیش از ۵۰ درصد است که یک جو بازار خنثی تا کمی خوش‌بینانه را نشان می‌دهد. قرار گرفتن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بالاتر از همتای ۵۰ روزه خود نیز از پیش‌بینی رشد قیمت سولانا پشتیبانی می‌کند و تصویری زیبا از عملکرد آتی این ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

شبکه اتریوم چیست؟

امروزه واسطه‌ها همه جا هستند. در پشت صحنه، آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا انواع فعالیت‌های دیجیتالی را انجام دهیم. برای مثال جی میل به ما کمک می‌کند تا ایمیل ارسال کنیم. این بدان معناست که داده‌های شخصی و اطلاعات مالی ما تا حد زیادی در رایانه‌های دیگران – در سرویس‌های ابری و سرورهای متعلق به شرکت‌هایی مانند گوگل – ذخیره می‌شوند. حتی این مقاله نیز بر روی سروری که کنترل آن در اختیار شخص ثالثی است، ذخیره می‌شود. بنا به ادعای طرفداران تمرکززدایی، این ساختار می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر روی اطلاعات و داده‌های خود دارند و فرصت‌هایی برای اعمال سانسور ایجاد می‌شود.

ایده اتریوم این است که نحوه کار اپلیکیشن‌ها را در اینترنت امروزی تغییر دهد و با جایگزین کردن واسطه‌ها با قرارداد هوشمند (Smart Contract) که قوانین را به طور خودکار اجرا می‌کنند، کنترل بیشتری به کاربران بدهد و نقش واسطه‌ها را از بین ببرد.

بسیاری اتریوم را «نسل بعدی اینترنت» می‌دانند؛ چرا که توسط وب ۳ (WEB۳) پشتیبانی می‌شود. از طرفی، وب ۳ از برنامه های غیرمتمرکز (DApps)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی های غیرمتمرکز (DEXs) پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، اتریوم قصد دارد با دادن آزادی بیشتر به کاربران، نحوه عملکرد برنامه‌های مبتنی بر اینترنت را متحول کند. رویکرد غیرمتمرکز اتریوم به این پلتفرم اجازه می‌دهد تا واسطه‌ها را به نفع قراردادهای هوشمند کنار بگذارد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]