بازار ارزهای دیجیتال در حال انفجار!
بازار ارزهای دیجیتال در حال انفجار!

همزمان با افزایش حجم معاملات، صندوق‌های کریپتو نیز شاهد دومین هفته ورودی خالص خود به ارزش ۱.۸۴ میلیارد بودند. طبق گزارش کوین شیرز، این حرکت تحت رهبری صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا بوده است.

به گزارش شرکت کوین شیرز (CoinShares)، حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هفته گذشته به بالاترین رقم خود، یعنی ۳۰ میلیارد دلار رسید. این افزایش حجم معاملات نقطه عطف قابل‌توجهی در پذیرش و ادغام ارزهای دیجیتال در سبد مالی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، رئیس بخش تحقیقات کوین شیرز، گزارش داد که کل دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) محصولات رمزارزی در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی ۸۲.۶ میلیارد دلار است.

همزمان با افزایش حجم معاملات، صندوق‌های کریپتو نیز شاهد دومین هفته ورودی خالص خود به ارزش ۱.۸۴ میلیارد بودند. طبق گزارش کوین شیرز، این حرکت تحت رهبری صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا بوده است.

بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد به طور فزاینده‌ای به سرمایه‌گذاری در محصولات مبتنی بر بیت کوین روی آورده‌اند، به طوری که سرمایه‌گذاری در این بخش، ۹۴ درصد (معادل ۱.۷۲ میلیارد دلار) از میزان کل سرمایه‌گذاری‌ها را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر بیت کوین، اتریوم نیز در هفته گذشته شاهد افزایش قابل‌توجهی در میزان سرمایه‌گذاری‌ها بود و طبق گزارش کوین شیرز، با مجموع ۸۷.۷ میلیون دلار، بالاترین ورودی هفتگی خود را از اواسط جولای ۲۰۲۲ ثبت کرد.

با وجود این ورودی، کل دارایی تحت مدیریت محصولات مبتنی بر اتریوم ۱۴.۶ میلیارد دلار است، یعنی این میزان همچنان پایین‌تر از بالاترین سطح خود، یعنی ۲۳.۷ میلیارد دلار باقی مانده است.

در همین بازه زمانی، پالیگان شاهد جذب ۷.۶ میلیون دلاری سرمایه جدید بود که ۲۲ درصد از کل دارایی‌های تحت مدیریت آن را تشکیل می‌دهد. در طرف مقابل اما، سولانا شاهد خروجی سرمایه بود و ۱۱.۹ میلیون دلار از بازار این رمزارز خارج شد.

همزمان با هجوم سرمایه به محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزی، ارزش بیت کوین بار دیگر به بالاترین سطوح خود رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین از ۶۸ هزار دلار فراتر رفت که نشان‌دهنده افزایش ۳ درصدی در روز و تقریباً ۲۰ درصدی در طول هفته است.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی است که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله می‌شود. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث متمایز شدن آن با پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل پول می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند؛ دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت می‌شود. برخلاف ارزهای فیات که توسط دولت چاپ می‌شوند، ارزهای دیجیتال مالک خاصی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بماند.

ارز دیجیتال نقش پول را در فضای دیجیتال ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، رمزارزها وجود فیزیکی ندارند و فقط در فضای بلاک چین تعریف شده‌اند. ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستند و امکان پرداخت امن را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنند. اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل می‌شوند. رمزنگاری به الگوریتم‌های و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته می‌شود که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی-خصوصی و توابع هش.

آیا می‌دانید اولین ارز دیجیتال چیست؟ اولین رمزارز مبتنی بر فناوری بلاک چین، ارز دیجیتال بیت‌کوین بود که هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و باارزش‌ترین رمزارزهاست. امروزه هزاران رمزارز با ویژگی و کاربردهای مختلف وجود دارند. برخی از این ارزهای دیجیتال، کلون (Clone) یا فورک (Fork) از بیت کوین هستند، درحالی‌که بسیاری دیگر از آن‌ها از پایه طراحی و خلق شده‌اند که به آن‌ها کوین می‌گویند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]