جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 15196
  • 09 آگوست 2023 - 17:11
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تویوتا با این مدل ها حضور دوباره در بازار ایران را جشن می گیرد

تویوتا با این مدل ها حضور دوباره در بازار ایران را جشن می گیرد
تویوتا با این مدل ها حضور دوباره در بازار ایران را جشن می گیرد

اکو ایران : واردات خودرو همچنان در پیچ تخصیص ارز قرار دارد اما شرکت های وارد کننده بیکار ننشسته و برنامه ریزی های خود را برای حضور مقتدرانه در بازار کشور انجام می دهند. تویوتا یکی از برندهای مطرح جهان خودرو است که با از سرگیری واردات خودرو، بار دیگر در بازار ایران حضور خواهد داشت.

به گزارش اکو ایران، تویوتا با هفت محصول حضور دوباره ای در بازار ایران خواهد داشت. این خودروساز ژاپنی پیش تر نیز در بازار ایران حاضر بود و طرفداران خاص خود را داشت. بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور شرکت معین موتور که پیش تر محصولات برند پورشه را وارد کشور می کرد قصد دارد تا طی یک چرخش از آلمان به ژاپن رفته تا ورود خودروهای تویوتا را برنامه ریزی کند.

مدیران معین موتور قصد دارند تا حدود ۱۰ مدل تویوتا را رهسپار بازار خودرو کنند. اما تا کنون حضور ۷ مدل قطعی شده است. معین موتوری ها تویوتا یاریس، کرولا، راش، رایز، ایگو ایکس، یاریس کراس و کرولا کراس را برای عرضه در بازار از سبد محصولاتی این خودروساز ژاپنی انتخاب کرده اند.

حضور برندهای کره ای، آلمانی، چینی در دور جدید ورود خودرو در بازار عرصه را برای سلطه تویوتا در بازار خودرو سخت می کند.

پیش تر تویوتا با مدل هایی مانند کراس اوور CH-R، کمری، رافور و آریون در بازار کشور حضور داشت و توانسته بود تا مشتریان و علاقمندان ایرانی خود را راضی کند.

البته همچنان مسیر ورود خودرو به بازار ناهموار است و شرکت های واردکننده در پیچ تامین ارز گرفتار هستند. سیاست گذار پولی و بانکی با وسواس نسبت به تخصیص ارز به واردات خودرو اقدام می کند و همین مساله چالش هایی را برای شرکت های واردکننده ایجاد کرده است.

سیاست گذار خودرویی اوایل شهریور ۱۴۰۱ آیین نامه اجرایی واردات خودرو را نهایی کرد. براساس این دستورالعمل خودروهای صفر کیلومتر با حداکثر قیمت ۲۰ هزار یورویی امکان حضور در بازار کشور را پیدا کردند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.