جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 18427
  • 20 آگوست 2023 - 21:13
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

هیوندایی النترای جدید به حوالی بازار رسید

هیوندایی النترای جدید به حوالی بازار رسید
هیوندایی النترای جدید به حوالی بازار رسید

اکو ایران : واردات خودرو از شهریور سال ۱۴۰۱ به دنبال انتشار آیین نامه اجرایی از سوی دولت بار دیگر در دستورکار قرار گرفت. اما چالش هایی مانند تامین ارز و همچنین اخذ گواهی استاندارد سبب شده تا خودروهای وارداتی تا کنون امکان حضور در بازار را پیدا نکنند. اما اخبار منتشر شده از ترخیص هزار دستگاه هیوندای النترا حکایت دارد.

به گزارش اکو ایران، رییس سازمان ملی استاندارد مجوز ترخیص هزار دستگاه هیوندایی النترا را از گمرک شهید باهنر صادر کرد. مهدی اسلام پناه گفت با سرعت بخشی به واردات خودرو، امکان تخلیه شمار بیشتری خودرو فراهم خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد متقد سرعت پیدا کردن ترخیص خودروهای وارداتی دپویی می تواند روی جریان حاکم بر بازار خودرو تاثیر مثبت داشته باشد.

انتشار اخبار ترخیص خودروهای وارداتی زمینگیر شده در گمرک می تواند روی قیمت بازاری خودرو تاثیر مستقیم گذارد. البته هنوز خبری از خودروهای وارداتی در بازار خودرو خبری نیست. دو طرف عرضه و تقاضا هنوز به صورت فیزیکی حضور محصولات برندهای بین المللی را احساس نکرده اند و صحبت در مرود خودروهای وارداتی در حد اخبار بوده است.

ورود حدود هزار دستگاه هیوندایی النترا به بازار می تواند بازار خودروهای وارداتی را تحت تاثیر قرار داده و نمودار قیمت را نزولی کند.  

سیاست گذار خودرویی چنانچه قصد داشته باشد تا تاثیر مثبت اخبار مربوط به خودروهای وارداتی روی بازار تداوم داشته باشد و روند کاهش قیمت بازاری خودرو تداوم داشته باشد، باید زمینه را برای حضور هر چه سریعتر این خودروها در بازار فراهم کند.

در چند وقت اخیر سازمان ملی استاندارد تلاش هایی برای سرعت بخشیدن به ترخیص خودروهای وارداتی را در دستور کار قرار داده است. حضور اسلام پناه در گمرکات کشور و صدور دستور ترخیص خودروهای وارداتی را می توان از نمونه های تلاش سازمان ملی استاندارد برای خروج خودروها از گمرک تلقی کرد.

البته این کافی نیست، وزارت صمت باید به طور همزمان هماهنگی های لازم را با مدیران ارشد بانک مرکزی انجام دهد. وزارت صمت نیاز دارد تا بانک مرکزی به عنوان سیاست گذار کلان حوزه پولی همکاری لازم را برای تخصیص ارز برای واردات خودرو را در دستورکار قرار دهد در غیر این صورت امضای گواهی استاندارد خودروهای وارداتی دردی از آنها دعو نمی کند و این خودروها به دلیل چالش ارزی همچنان در گمرک زمینگیر باقی می مانند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.