به گزارش اقتصادآنلاین، عادل نجف زاده، عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت مسکن ۲۵ متری گفت: راهبرد مجلس قانون جهش تولید مسکن است. یعنی ما تولید انبوه مسکن را باید از دولت طلب بکنیم. قانون بسیار خوب که تمام مولفه‌های لازم تولید مسکن را از قبیل زمین و تامین نظام مالی […]

به گزارش اقتصادآنلاین، عادل نجف زاده، عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت مسکن ۲۵ متری گفت: راهبرد مجلس قانون جهش تولید مسکن است. یعنی ما تولید انبوه مسکن را باید از دولت طلب بکنیم. قانون بسیار خوب که تمام مولفه‌های لازم تولید مسکن را از قبیل زمین و تامین نظام مالی از طریق بانک‌ها در آن قرار دارد. هر چند دولت نتوانسته موفقیت آمیز عمل کند. دست دولت را به نحو مطلوبی باز گذاشتیم که یک میلیون مسکن در سال بسازیم.

وی در ادامه توضیح داد: احساس می‌کنم طرح موضوع ساخت مسکن ۲۵ متری، نوعی فرار از استراتژی اصلی ساخت یک میلیون مسکن در سال است. در کنار توجه جدی به تولید انبوه مسکن در شهرهای بزرگ شاید بتوان بحث مساکن کوچک را مطرح کرد. ما باید اول نیازهای فرهنگی، مدنی و اجتماعی جامعه را بسنجیم و ببینیم آیا جوان ایرانی می‌تواند در یک فضای ۲۵ متری زندگی کند و بعد کجای تهران باید ساخته شود. اعتقادم این است که یک نوع خلط مبحث اتفاق افتاده و ما باید قاعدتاً دولت را وظیفه‌مند کنیم که قانون جهش تولید مسکن را دنبال کند. وقتی که هنوز در نظام تامین مالی یک میلیون مسکن در سال در بسیاری از شهرها دچار مشکل هستیم؛ طرح موضوع تولید مسکن در مقیاس های کوچک به نظر من در عمل به جایی نخواهد رسید.

این نماینده اظهار داشت: برای ساخت مسکن ۲۵ متری باید اول پیوست فرهنگی و اجتماعی این موضوع بررسی شود. من معتقد هستم ساخت چنین مسکنی کار درستی نیست. دولت را هم به قانون جهش تولید مسکن ارجاع می‌دهم. ما نمی‌خواهیم مجدد دچار پروژه ناموفق و فاقد زیرساختی مثل مساکن مهر بشویم.

در مورد اجاره‌بها نجف زاده گفت: مجلس در خصوص اجاره‌بهای  مسکن تمام توجهات لازم را انجام داده است. همچنین قانون جهش تولید مسکن می‌تواند در فضای بازار اجاره هم تاثیر بگذارد و کنترل صورت گیرد. دولت در بحث تولید یک میلیون مسکن خوب عمل می‌کرد الان می‌توانست در فضای قیمت‌ها موثر واقع بشود. چون توفیقی حاصل نشده، ما هنوز در بحث قیمت مسکن مشکل داریم. از سوی دیگر بحث ساماندهی املاکی‌ها و توجه به اینکه املاکی‌ها محل افزایش قیمت در بازار نباشند، ما قوانین خوبی را در اختیار دولت قرار دادیم.

در نهایت این نماینده تصریح کرد: مالیات مساکن خالی که بسیاری از آنها مشخص شده، چرا تا الان اجرایی نشده است؟ متاسفانه ضرب آهنگ تولید و ارائه مسکن بسیار کند است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]