جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 23455
  • 06 سپتامبر 2023 - 0:12
  • 140 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودرو ۱۲۶۵ اسب بخاری از چین!

خودرو ۱۲۶۵ اسب بخاری از چین!
خودرو ۱۲۶۵ اسب بخاری از چین!

برند جیلی برای بسیاری از ایرانی‌ها آشناست. یک برند چینی که در بازار ایران کمی خوشنام تر از باقی محصولات چین بود. اما اعتبار جیلی محدود به خوشنامی در بازارهایی مثل ایران نمی‌شود.

به گزارش اکوایران، این خودروساز که هم اکنون مالک برندهای مطرحی مانند ولوو و لوتوس حساب می‌شود، یک زیرمجموعه تازه تاسیس هم دارد. 

ZGH-Sales

زیرمجموعه تازه تاسیس و لوکس جیلی زیکر نام دارد. زیکر سال ۲۰۲۱ به عنوان زیرشاخه جیلی، وظیفه تولید خودروهای برقی سطح بالا و لوکس این گروه را به عهده گرفت. اولین محصول زیکر که ۰۰۱ نام گذاری شد یک خودرو تمام برقی شوتینگ بریک (واژه‌ای برای توصیف نوعی از بدنه خودرو است. خودروهایی مانند پورشه پانامرا و فراری اف اف در این کلاس دسته بندی می‌شود) بود که در بهترین نسخه خود توانایی تولید ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیئتئن متر گشتاور را داشت. زیکر ۰۰۱ صفر تا صد کیلومتر را در ۳٫۸ ثانیه طی می‌کرد و طبق ادعای زیکر با یک بار شارژ ۷۰۰ کیلومتر حرکت می‌کرد. البته زیکر در خردادماه امسال با همکاری بزرگ ترین باتری ساز جهان یعنی CATL این رقم را ۱۰۳۲ کیلومتر افزایش داد تا رکورد بیشترین پیمایش با یک بار شارژ را به نام خود ثبت کند.

image_2023-09-05_21-10-14

زیکر ۰۰۱ از لحاظ طراحی، قیمت، تکنولوژی و عملکرد فنی جزو بهترین خودروهای برقی جهان به حساب می‌آید و خبر ورود آن به بازار اروپا تمام غول‌های این بازار را نگران کرده است.

اما اگر فکر می‌کنید این پایان جاه طلبی زیکر ۰۰۱ است، سخت در اشباهید. زیکر به تازگی از نسخه جدیدی از این مدل را با نام زیکر ۰۰۱fr معرفی کرده. معرفی این خودرو مثل بمب در دنیای خودرو سر و صدا به پا کرده. اگر می‌خواهید علت این همه هیاهو را متوجه شوید کافیست به به مشخاصاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم توجه کنید.

image_2023-09-05_21-12-46

۱۲۶۵ اسب بخار قدرت، رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها در عرض ۲٫۰۷ ثانیه، سیستم توزیع گشتاوری که در هر چند میلی ثانیه تعیین می‌کند در پیچ‌ها چه مقدار از قدرت به کدام چرخ منتقل شود، رساندن شارژ باتری از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد تنها در ۱۵ دقیقه و قیمت نجومی ۱۳۸ هزار دلاری که نشان از اطمینان زیکر به این محصول در رقابت با رقبای مطرح جهانی است.

image_2023-09-05_21-13-18

تنها خودروسازانی محصولی برای رقابت با این مدل زیکر را دارند تسلا و لوسید (برند آمریکایی که صندوق توسعه عربستان سعودی سرمایه‌گذار اصلی آن است) هستند.

image_2023-09-05_21-18-44

طبق آمار فروش بازارهای بزرگ و تحلیل کارشناسان از این آمار به نظر می‌رسد هنوز به عصر خودروهای برقی نرسیدیم و اکثر مشتریان هنوز با بنزینی‌ها و هیبریدی‌ها ارتباط بهتری دارند. اما همین کارشناسان می‌گویند رسیدن به این دوره بسیار نزدیک است و چین و خودروسازانش برای این دوره تا بن دندان مسلح شده‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.