شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 28415
  • 25 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 153 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پنج پیج خطرناک سر راه تسلا

پنج پیج خطرناک سر راه تسلا
پنج پیج خطرناک سر راه تسلا

هیچ شرکتی در دوران معاصر نتوانسته به اندازه تسلا رشد سریعی داشته باشد. تسلا بدون شک قهرمان بلامنازع سالیان اخیر صنعت خودروسازی است. اما مشابه تمام قهرمان‌ها مسیر پیش روی تسلا بدون چالش نیست و این ابرقهرمان باید بتواند از این گذرگاه های سخت جان سالم به در ببرد.

به گزارش اکوایران و به نقل از رسانه موتوروان تسلا در ادامه مسیر باید با ۵ چالش بزرگ دست و پنجه نرم کند و تا با غلبه بر آنها بتواند همچنان از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

۱- تسلا باید سایت‌های تولید بیشتری دست و پا کند

motor1-numbers-tesla-challenges

از دید یک انسان خوش بین ما هم اکنون در یک اقتصاد جهانی شده زندگی میکنیم اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است. جهان امروز پر از تنش است و هر لحظه ممکن است بخشی از بازار از این اقتصاد جهانی جدا شود. دقیقا مشابه اتفاقاتی که در واکنش به حمله روسیه به اوکراین رخ داد. 

تسلا هم اکنون دو سایت تولیدی در آمریکا، یک سایت در چین و یک سایت در آلمان دارد. تسلا اگر می‌خواهد مثل ریش سفیدهایی مثل تویوتا موفقیت خود را تضمین کند نیاز است که در بازارهای نوظهور سرمایه گذاری کند و شروع به تولید محصولاتش در خاک این کشورها کند. تسلا با این کار شبکه محلی تامین قطعات خود را تقویت می‌کند و نیاز این بازارها برای ارتباط با یک کشور ثالث را کاهش می‌دهد.

۲- تسلا باید از چین دل بکند

motor1-numbers-tesla-challenges (1)

یک سوم تقاضای جهانی محصولات تسلا به مشتری های چینی تخصیص داده شده است. وابستگی فروش تسلا به بزرگترین بازار خودرو جهان چیز عجیبی نیست و منطق هم می‌گوید باید تا حد ممکن از این بازار استفاده کرد.

اما سوال اینجاست که چین تا چه روزی همچنان با آمریکا و اروپا در صلح می‌‎ماند؟ 

درواقع اگر چین به علت بروز یک درگیری تجاری/سیاسی به سرنوشت روسیه دچار شود کمر تسلا خواهد شکست. جدای از این موضوع چین در حال پیشرفت و سرمایه گذاری دیوانه واری در زمینه خودروهای برقی است و اصلا بعید نیست محصولات جدید چینی‌ها از اشتیاق خریداران برای تملک تسلا کم کند.

۳- محصولات تسلا کم و پا به سن گذاشته اند

motor1-numbers-tesla-challenges (2)

کلاس یا سگمنتی نیست که ابرخودروسازان در آن حضور نداشته باشند و تسلا از این لحاظ به گردپای نامهای بزرگی مثل تویوتا یا فولکس واگن نمی‌رسد. جدای از آن سن محصولات تسلا بسیار بیشتر از استانداردهای امروز صنعت خودرو است. به طور مثال از تولید تسلا مدل اس ۱۲ سال گذشته است! 

۴-تسلا نباید خودش را گم کند 

یکی از داستان‌های پرتکرار این است که قهرمان داستان در روزهایی که کسی او را نمی‌شناخت با اشتیاق و جسارت زیاد خود راه صد ساله را یک شبه طی کرد و توانست خود را در کنار بزرگان ببیند. اما بعد از رسیدن به جاه و مقام خودش را گم کرد و به جای ادامه مسیر با همان شیوه‌ای که تا اینجا آمده، خواست مانند بزرگان رفتار کند. دقیقا همین جا شروع افول قهرمان داستان شد. 

داستان تسلا نیز مشابه همین دست قهرمانان داستانی است. حالا تسلا باید از سعی کند مانند دیگر خودروسازان درگیر بروکراسی های داخلی نشود و جنون خود را از دست ندهد. 

۵- تسلا باید به عظمت دنیا پی ببرد

صنعت خودرو معمولا روی فعالیت‌های چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده و اروپا متمرکز است. اما ۲۲ درصد فروش خودروهای سبک در کشورهای دیگری رخ می‌دهد. ۲۲ درصد یعنی ۱۷ میلیون دستگاه خودرو!

تسلا اگر واقعا به دنبال جهانی شدن است باید بازار این کشورها را نیز در نظر بگیرد و متناسب با سلایق، درآمد و نیازهای آنها محصولاتی را روانه بازار کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

خودروی پرطرفداری که ۲۳ میلیون ارزان شد + جدول قیمت 24 آوریل 2024

خودروی پرطرفداری که ۲۳ میلیون ارزان شد + جدول قیمت

اکوایران: بررسی روند بازار نشان می‌دهد هرچند امروز شاهد تداوم کاهش قیمت در میان پرطرفدارهای داخلی بودیم، اما تعداد معدودی از خودروها هم با افزایش یا بدون تغییر معامله شدند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.