یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 32859
  • 11 اکتبر 2023 - 20:13
  • 129 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت کدام خودروها بیشتر ریخت؟ + جدول

قیمت کدام خودروها بیشتر ریخت؟  + جدول
قیمت کدام خودروها بیشتر ریخت؟  + جدول

اکوایران: بازار خودرو امروز شکل کاهشی به خود گرفت و با این شرایط پرطرفدارهای ایران خودرو با افت و ثبات قیمت راهی بازار شدند.

به گزارش اکوایران؛ براساس ارزیابی بازار بیشترین کاهش قیمت در بازار امروز به «هایما S8» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» رسید، این دو خودرو امروز با افت ۲۰ میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شدند. تغییر صورت گرفته در بازار در حالی رقم خورد که «هایما S8» طی روزهای اخیر همواره عنوان بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده بود.  

به گفته فعالان بازار خودرو کاهش قیمت امروز تنها به این بازار منتهی نشد و دلار هم که از روز گذشته شکل کاهش به خود گرفته بود امروز هم به این روند ادامه داد و با این شرایط بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار داد.

فعالان بازار خودرو به این نکته نیز اشاره می‌کنند که علاوه بر کاهش نرخ دلار و سایر بازارهای سرمایه به روز شدن سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی که از اسفند سال گذشته تاکنون به روز نشده بود نیز در کاهش قیمت خودرو اثرگذار بوده است. براساس اطلاعیه جدید این سامانه متقاضیانی می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نسبت انتخاب و خریداری خودروهای عرضه شده اقدام کنند که پیش‌تر در مرحله اول فروش ثبت نام کرده و ودیعه اول را سپرده گذاری کرده باشند. به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به طولانی شدن زمان تحویل این خودروها خبر اعلام شده توانست بر بازار داخلی‌ها اثرگذار باشد.

براساس ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودرو با افت ۹ تا ۲۰ تومان راهی بازار شدند و «تارا اتومات V2» تنها خودرویی بود که خلاف جهت سایر محصولات ایران خودرو و با افزایش قیمت راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای » در بازار ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» که در سه روز گذشته افزایشی ۵۰ میلیونی در بازار داشت امروز با کاهش ۲۰ میلیونی راهی بازار شد و یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2 » هم در بازار امروز ۷۸۰ میلیون تومان قیمت و افتی ۵ میلیونی در بازار داشت.

براساس ارزیابی‌ها «دنا پلاس ۶دنده توربو» هم امروز ۷۳۶ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۲ میلیونی را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت ۸۱۵ میلیون تومان راهی بازار شد و افتی ۲۰ میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم ۶۱۵ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۹ میلیون تومانی داشت.

اکو 19

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.