یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 42304
  • 15 نوامبر 2023 - 17:10
  • 161 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت خودرو در بازار چرخید + جدول

قیمت خودرو در بازار چرخید + جدول
قیمت خودرو در بازار چرخید + جدول

اکوایران: قیمت خودرو در بازار چرخید و امروز شاهد کاهشی شدن نرخ ایران‌ خودرویی‌ها و سایپایی‌ها در بازار بودیم.

به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با کاهش ۲ تا ۶ میلیون راهی بازار شدند. کاهش قیمت خودرو در بازار امروز در حالی رقم خورد که روز گذشته ایران خودرویی‌ها در بازار رشد و ثبات قیمت داشتند.

فعالان بازار خودرو معتقدند تداوم ثبات قیمت دلار در بازار را عمده دلیل کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار می‌دانند. علاوه بر نرخ دلار فعالان بازار به این نکته نیز اشاره می‌کنند که اثر خبر سومین طرح فروش در سامانه یکپارچه که روز گذشته اعلام شد امروز به بازار رسید و موجب شد تا بازار شکل و شمایل کاهشی به خود گیرد.

در شیوه جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، شرکت‌های خودروساز این امکان را پیدا می کنند تا علاوه بر فروش محصولات جدید، مازاد تولید خود را نیز پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار دهند. با این شرایط می‌توان گفت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز طبیعی است.

براساس ارزیابی بازار «تارا اتوماتV2» که روز گذشته بیشترین رشد قیمت در میان ایران‌ خودرویی‌ها داشت امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد و با افت ۶ میلیونی راهی بازار شد. «دنا پلاس توربو اتوماتAT» هم امروز افت ۴ میلیونی در بازار داشت و «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» و «دنا پلاس ۶ دنده توربو» هم با افت ۳ میلیون تومانی راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» در بازار ۴۸۵ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افت ۲ میلیون تومانی داشت. «هایما S8 پلاس» هم با کاهش ۲ میلیونی یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان قیمت‌ خورد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» در بازار کاهش ۶ میلیونی داشت و در بازار امروز ۷۷۴ میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد خانواده دنا امروز کاهش قیمت داشتند و با این شرایط «دنا پلاس ۶دنده توربو» در بازار ۷۳۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت ۳ میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم ۸۰۵ میلیون تومان قیمت خورد و کاهش ۴ میلیونی داشت. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۱۲ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۳ میلیونی داشت.

اکو 21

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.