دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 48863
  • 12 دسامبر 2023 - 4:12
  • 92 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سامانه یکپارچه فروش خودرو، کف و سقف سود خریداران را مشخص کرد / خودرویی که با خریدش از کارخانه ضرر می‌کنید

سامانه یکپارچه فروش خودرو، کف و سقف سود خریداران را مشخص کرد / خودرویی که با خریدش از کارخانه ضرر می‌کنید
سامانه یکپارچه فروش خودرو، کف و سقف سود خریداران را مشخص کرد / خودرویی که با خریدش از کارخانه ضرر می‌کنید

اکو ایران : سامانه یکپارچه فروش خودرو با عرضه هفت خودرو از فردا در دسترس متقاضیان قرار می گیرد. اما کدام خودرو بیشتر فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار را دارد؟

به گزارش اکو ایران، پنج شرکت خودروساز از فردا به مدت ۷۲ ساعت محصولات خود را پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار می دهند تا متقاضیان نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

کرمان موتور با عرضه سه محصول KMC X5،   JAC S3 و JAC J4 در صدر جدول عرضه قرار دارد. چهار خودروساز دیگر هر کدام با یک محصول در این طرح فروش حاضر هستند. ایران خودرو با عرضه هایما X7، آرین پارس موتور با تنها محصول خود لاماری، صنایع خودروسازی ایلیا با محصول جدید خود دایون Y7 و سانیار موتور پارسیان نیز با تیگارد X35  در سامانه یکپارچه فروش حضور دارند.

فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار برای تیگارد X35 منفی است. خریداران این خودرو در دور جدید فروش از مسیر سامانه یکپارچه باید یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای خریداری کردن تنها محصول سانیار موتور پارسیان، به حساب این خودروساز واریز کنند. اما بررسی قیمت بازاری این خودرو نشان می دهد که تیگارد X35 در بازار حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد بنابراین خریداران این خودرو در صورت حضور در سامانه یکپارچه فروش با ضرری حول و حوش ۲۰۰ میلیون تومانی مواجه می شود. اما لاماری بیشترین سود را به حساب خریداران واریز می کند. خریداران با توجه به قیمت کارخانه این خودرو که حدود یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان است و قیمت بازاری آن که بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است در صورتی که بتوانند این خودرو شاسی بلند (SUV) را خریداری کنند سودی نزدیک به ۱۸۵ میلیون تومان به حساب خود واریز خواهند کرد. هایما X7 ایران خودرو که عنوان جدیدترین عضو خانواده هایما را یدک می کشد نیز به رغم اینکه مدت زیادی نیست در بازار حضور دارد اما قیمت بازاری آن مشخص شده و خریداران این خودرو از جدیدترین طرح سامانه یکپارچه می توانند حول و حوش ۱۷۵ میلیون تومان سود دریافت کنند. جک S3 و جک J4 نیز به ترتیب سودی حدود ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و سودی نزدیک به ۳۱ میلیون تومانی به متقاضیانی که دستشان به این خودروها برسد، پرداخت می کنند. با توجه به اینکه دایون Y7 و همچنین KMC X5 به تازگی تولیدشان در دستورکار صنایع خودروسازی ایلیا و کرمان موتور قرار گرفته، بنابراین هنوز قیمت بازاری آن ها مشخص نیست.

فراموش نکنیم با توجه به آرامش بازار خودرو دیگر سود های چند ده میلیون تومانی همانند ادوار گذشته در انتظار متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو  نیست. این اتفاق می تواند سبب شود تا متقاضیان واقعی که به خودرو نیاز دارند بیش از گذشته در دور جدید فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه حاضر شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.