شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 49031
  • 12 دسامبر 2023 - 16:11
  • 72 بازدید
  • ۰ دیدگاه

مدیران خودرو جانشین خودروی پُرطرفدار خود را مشخص کرد

مدیران خودرو جانشین خودروی پُرطرفدار خود را مشخص کرد
مدیران خودرو جانشین خودروی پُرطرفدار خود را مشخص کرد

اکو ایران : مدیران خودرو با تیگو ۸ پرو خداحافظی کرد. این خودروساز محصول شاسی بلند خود یعنی تیگو ۸ پرو را تنها دو سال در خطوط تولید نگه داشت. حال خبر می رسد جانشین تیگو ۸ پرو معلوم شده است.

به گزارش اکو ایران، تیگو ۷ پرومکس در حالی از سوی مدیران خودرو رونمایی شده که پیش بینی می شود این محصول جدید جایگزین تیگو ۸ پرو در سبد محصولاتی این خودروساز شود.

مدیران خودرویی ها اعلام کردند دلیل توقف تولید تیگو ۸ پرو اختلافی است بر سر قیمت کارخانه این خودروی شاسی بلند (SUV) میان مدیران خودرو و شورای رقابت بوجود آمد.

مدیران خودرویی ها تقاضای خود برای افزایش قیمت کارخانه ای تیگو ۸ پرو را به آدرس شورای رقابت پُست کردند اما اعضای شورای رقابت بعد از بررسی درخواست مدیران خودرویی ها اعلام کردند قصد ندارند تا زیر مجوز افزایش قیمت تیگو ۸ پرو در مبدا را امضا کنند. شورای رقابت تاکید کرد مدیران خودرو موظف است این محصول شاسی بلند (SUV) خود را به قیمت قبلی یعنی حدود یک میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان فاکتور کند.

رصد قیمت بازاری تیگو ۸ پرو نشان می دهد این محصول پُرطرفدار با قیمتی حول و حوش دو میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مقایسه میان قیمت کارخانه ای و بازاری تیگو ۸ پرو از فاصله ای نزدیک به ۳۳۷ میلیون تومانی حکایت می کند.

به نظر می رسد با توجه به این فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه تیگو ۸ پرو مدیران خودرویی ها به دنبال این بودند تا بخشی از این فاصله قیمتی را به حساب خود واریز کنند اما شورای رقابت با این مساله مخالفت کرد.

اما تیگو ۷ پرومکس چه خصوصیاتی دارد؟ این محصول جدید ایران خودرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری سود می برد. این موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید می کند و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

تیگو ۷ پرومکس به لحاظ فنی شبیه تیگو ۸ پرو است. مدیران خودرویی ها امیدوارند بتوانند مجوز قیمت تیگو ۷ پرومکس را به گونه ای از شورای رقابت بگیرند که سرانجامی مانند تیگو ۸ پرو پیدا نکند.    

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.