متقاضیان خودرو، هدیه این خودروساز را باز نکرده، پس فرستادند
متقاضیان خودرو، هدیه این خودروساز را باز نکرده، پس فرستادند

اکو ایران : کرمان موتور امیدوار بود، پیکاپ T8 روی تابلوی بورس کالا کولاک کند، اما متقاضیان هدیه کرمان موتور را نخواستند.

به گزارش اکو ایران، فروش بورسی پیکاپ T8 شکست خورد و متقاضیان ترجیح دادند از فرصتی که کرمان موتکر در اختیارشان قرار داد، استفاده نکنند.

این خودروساز خصوصی از پش اعلام کرده بود تا در روز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ عرضه پیکاپ T8 را روی تابلوی بورس کالا در دستور کار دارد.

آنطور که کرمان موتوری ها اعلام کرده بودند قرار بود ۱۰۰ دستگاه از این خودروی پیکاپ روی تابلوی بورس کالا عرضه شود. مدیران کرمان موتور از بورس کالا مجوز گرفته بودند تا چنانچه متقاضیان برای خرید این محصولشان صف کشیدند ۴۰۰ دستگاه دیگر پیکاپ T8 را در دسترس خریداران قرار دهند. 

بنابراین کرمان موتوری ها در مجموع آمادگی داشتند تا ۵۰۰ دستگاه از این محصول خود را به کمک اهرم بورس کالا واگذار کنند.

اما نتایج به دست آمده نشان می دهد تیر کزمان موتوری ها به سنگ خورده و این خودروساز خصوصی تنها توانست هشت دستگاه پیکاپ T8 را روی تابلوی بورس کالا بفروش برساند.

این اتفاق در حالی افتاد که متقاضیان می توانستند با پیش پرداخت ۱۰ درصدی از قیمت کارخانه ای این خودرو ( به جز مالیات و عوارض متعلقه) براب در اختیار گرفتن این خودرو اقدام کنند.

بررسی اطلاعات منتشر شده توسط کرمان موتور نشان می دهد این خودروساز قیپت پایه یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان را برای پیکاپ T8 اعلام کرده بود، بنابراین متقاضیان خرید این خودرو از مسیر بورس کالا می توانستند با پیش پرداخت حدود ۱۴۵ میلیون تومانی برای در اختیار گرفتن این خودرو اقدام کنند.

اما چرا هدیه کرمان موتور از سوی متقاضیان پس فرستاده شد؟

دلبل این مساله را بایو در قیمت بازاری این خودرو جست و جو کرد.

پیکاپ T8 در حال حاضر با قیمتی حدود یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در بازار در دسترس متقاضیان قرار دارد اما قیمت کارخانه ای این خودرو با احتساب مالیات، عوارض و هزینه های متفرقه یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تمام می شود.

بنابراین وقتی متقاضیان متوجه شدند که می توانند این خودروی پیکاپ را از بازار حدود ۸۰ میلیون تومان ارزان تر قیمت کارخانه خریداری کنند دیگر دلیلی ندیدند تا برای این محصول کرمان موتور به بورس کالا مراجعه کنند.

بی تردید اگر فاصله قیمتی مناسبی میان قیمت کارخانه ای و بازاری این خودرو وجود داشت، شاهد تشکیل صف برای خرید پیکاپ T8 از مسیر بورس کالا بودیم.

فراموش نکنیم محدودیت های اعمال شده مانند داشتن پلاک فعال و خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا یا ۲۴ ماه گذشته از خودروسازان خصوصی هم جمع اندک متقاضیان را پریشان کرد.

هشت خریدار پیکاپ T8 از مسیر بورس کالا می توانند خودروی خود را ۱۹ اردیبهشت سال آینده از کرمان موتور تحویل بگیرند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]