یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 133165
  • 22 سپتامبر 2024 - 16:34
  • 8 بازدید
  • ۰ دیدگاه

زمان صدور پروانه افزایش داشته است

زمان صدور پروانه افزایش داشته است
زمان صدور پروانه افزایش داشته است

اکو ایران :رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: زمان صدور پروانه نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

احمد صادقی در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رونق دادن به بافت فرسوده یکی از سیاست های اصلی شورای شهر تهران بوده است، اظهار کرد: میزان صدور پروانه هشت هزار و ۶۹۱ مورد بوده که با سه مرحله ای کردن روند، فرایند ساخت و ساز با تأخیر بیشتری مواجه شده است.

وی ادامه داد: در حالی آمار صدور پروانه در دو سال قبل افزایش پیدا کرده که این آمار مقایسه ای با سال ۱۴۰۱ است و اگر آمار را ببینیم از سال ۱۳۹۸ هم کمتر است. ما کاهش شدید درآمد را نیز شاهد هستیم که مدیریت شهری را در اجرای برنامه ها با چالش مواجه می کند.

صادقی با بیان اینکه زمان صدور پروانه نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است، تصریح کرد: بازدید فنی و برخی امور فرایند کندی دارد و مشخص است که این روند در مناطق به درستی انجام نمی شود. صدور پروانه از ۲۹۰ روز در سال ۹۹ به ۳۷۰ روز رسیده و اعلام ۴۰ و ۵۰ روز زمان صدور پروانه برای مردم و نمایندگان شورا قابل پذیرش نیست.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود زیرساخت سیستمی، مصوبات کمیسیون ماده پنج از ۱۱ تیرماه در سامانه شفافیت ثبت نشده است. چرایی ادغام عوارض آتش نشانی و فضای سبز نیز از دیگر مواردی است که باید شهردار تهران در خصوص این موارد گزارشات لازم را ارائه دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شهرداری تهران:تهران ۲هزار و ۱۰۰ اتوبوس دارد؛بازگشت ۸ درصد تاکسی های غیر فعال 22 سپتامبر 2024

شهرداری تهران:تهران ۲هزار و ۱۰۰ اتوبوس دارد؛بازگشت ۸ درصد تاکسی های غیر فعال

اکوایران:شهردار تهران گفت:در آغاز تحصیلی بار ترافیکی تهران ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این وجود بر اساس تلاش‌هایی صورت گرفته در هیچ نقطه از تهران شاهد انسداد نیستیم.

مهدی چمران:ترافیک اول مهر سنگین نبود؛ در خصوص موزه امام علی بی خود شلوغ کردند 22 سپتامبر 2024

مهدی چمران:ترافیک اول مهر سنگین نبود؛ در خصوص موزه امام علی بی خود شلوغ کردند

اکو ایران:رییس شورای شهر تهران نسبت به تابلوهای خارج شده از موزه امام علی واکنش نشان داده است.

22 سپتامبر 2024

کمک بازار سرمایه به بازار مسکن

  بهروز ملکی،‌ کارشناس حوزه مسکن با اشاره به جایگزینی سنت و مدرنیته در گفتگو با اکوایران در خصوص افق چشم انداز بازار مسکن و همچنین وضعیت ورود ابزارهای جدید ( صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات ) به این حوزه اذعان دارد: شناخت جامعه از ابزارهای نوین سرمایه‌‌گذاری اندک است اما با نگاه به پیشینه […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.