سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 133749
  • 24 سپتامبر 2024 - 16:33
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

عجله بی‌جا در واگذاری تاکسی‌های برقی چالش آفرید

عجله بی‌جا در واگذاری تاکسی‌های برقی چالش آفرید
عجله بی‌جا در واگذاری تاکسی‌های برقی چالش آفرید

اکو ایران:رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:شهردار تهران به رانندگان تاکسی‌های برقی قول داد که ۵۰ درصد قیمت خودرو به صورت بلاعوض و از محل ماده ۱۲ پرداخت شود، اکنون نیز رانندگان تاکسی برقی خواستار تحقق این قول شهردار که در صحن شورای شهر اعلام شد هستند.

  سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تاکسی‌های برقی گفت: حرکت به سمت فناوری‌های جدید و مقابله با آلودگی هوا اقدام بسیار مناسبی است اما طبعاً کشور باید بصورت  تدریجی به این سمت حرکت کند. 

وی ادامه داد: تاکسی‌های برقی نسبت به تاکسی‌های بنزینی استهلاک  کمتری دارند و برای مقابله با سوخت‌های فسیلی و آلودگی هوا وسیله مناسبی هستند اما همانطور که در جلسه گذشته نیز گفتم این فناوری به دلیل نو بودن  ابهامات و پیچیدگی‌هایی دارد  که  ما هنوز با آنها آشنا نیستیم. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه در زمان واگذاری اولین سری از  تاکسی‌های برقی با برخی از چالش‌ها مواجه شدیم اظهار کرد : وقتی هنوز از یک فناوری آشنایی کامل نداریم و از چالش‌های آن نیز با خبر نیستیم نباید آنرا به سرعت وارد چرخه فعالیت کنیم  بلکه باید به آهستگی، با کسب تجربه و رفع ابهامات و به شکل شایسته‌ آنرا  در کشور وارد  کنیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه  ۱۷۵ دستگاه تاکسی برقی به رانندگان تحویل داده شده است گفت: شهردار تهران به رانندگان تاکسی‌های برقی قول داد که ۵۰ درصد  قیمت خودرو  به صورت بلاعوض و از محل ماده ۱۲  پرداخت شود، اکنون نیز  رانندگان تاکسی برقی خواستار تحقق  این قول شهردار  که در صحن  شورای شهر اعلام شد هستند. 

تشکری هاشمی افزود: شهردار تهران و معاون مالی شهرداری  اذعان داشتند که شهید رئیسی پرداخت هزینه تاکسی‌های برقی از محل ماده ۱۲ را قبول کرده، اگر این قول مورد قبول واقع شده  و مصوبه‌ای در این‌باره وجود دارد پس رانندگان تاکسی نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند و مقابل شورای شهر تجمع کنند. 

رئیسی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اما موضوع مورد تاکید این است که وزارت صمت اعلام کرده برای پرداخت کمک هزینه از محل ماده ۱۲، خودروها باید فعالیت کنند، خدمات ارائه دهند و سپس از طریق دریافت اطلاعات جی پی اس خودروها  یارانه پرداخت شود، این صحبت وزارت صمت به معنای پرداخت تدریجی کمک بلاعوض آن هم به شرط ارائه خدمات عمومی و دریافت اطلاعات جی پی اس است. 

وی ادامه داد: البته یکی دیگر از موضوعاتی که به سردرگمی رانندگان تاکسی افزوده صحبت شورای شهر اصفهان مبنی بر پرداخت کمک هزینه بلاعوض ۵۰۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی است  که البته در این خصوص بنده مردد هستم که آیا شهرداری‌های از تهران و اصفهان توانایی پرداخت این کمک بلاعوض را دارند یا خیر. 

تشکری هاشمی در خصوص هزینه‌های اسقاط تاکسی‌ها  بیان کرد:  سازمان نوسازی در وزارت صمت  متعهد به پرداخت هزینه اسقاط  تاکسی‌ها شده اما  در طول این چند ماه هنوز  مبلغی پرداخت نشده و تعداد بسیاری از رانندگان بلاتکلیف هستند من از وزارت صمت  درخواست می‌کنم  بیش از این رانندگان را سردرگم نکند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه البته اقدامات خوبی نیز از سوی سازمان تاکسیرانی در راستای تحقق وعده‌ها صورت گرفته است گفت: عدم دریافت هزینه پارکینگ بابت اسقاط خودروها و ارائه رایگان شارژرهای خانگی از جمله اقدامات قابل تقدیری بوده  که سازمان تاکسیرانی انجام داده است. 

وی تصریح کرد:  امروز شورای شهر تهران باید در خصوص عدم تناسب قیمت خودروی برقی با درآمد رانندگان تاکسی تصمیم گیری کند رانندگان تاکسی توان مالی بسیاری ندارند و با دریافت کرایه تاکسی باید هزینه های خود را  پرداخت کنند و  آنها امروز در انتظار دریافت  کمک هزینه  از وزارت صمت هستند.  

تشکری هاشمی ضمن اشاره به جایگاه‌های شارژ تند خودروهای برقی گفت:  در حال حاضر تنها ۸ دستگاه در تهران توانایی شارژ سریع خودروها را دارند و با توجه به اینکه تعدادی از خودروهای برقی شخصی هستند بر همین اساس در جایگاه‌های شارژ خودرو ازدحام ایجاد می‌شود وزارت نیرو باید همانگونه که اقدام به احداث پمپ بنزین می‌کند برای خودروهای برقی شخصی نیز جایگاه شارژ برقی ایجاد کندزیرا  اولویت اصلی برای شارژ خودروها با رانندگان تاکسی‌های برقی است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر با بیان اینکه برای واگذاری خودروهای برقی عجله بیجایی صورت گفت: استاندارد خودروهای خریداری شده از  چین متناسب همان کشور است و در هوای گرم  تهران راندمان خودروها  به شدت پایین می‌آید تقاضای من از شهرداری تهران این است برای واگذاری خودروهای جدید کمی تأمل کند و پس از حل چالش‌ها و مشکلات فنی اقدام به واگذاری تاکسی‌های برقی کند.

در ادامه این جلسه مهدی چمران؛رئیس شورای شهر همچنین به تجمع اخیر تاکسی داران خودروهای برقی در مقابل ساختمان شورای شهر تهران و شهرداری اقدام به اعتراض کرده و تقاضای عمل به وعده ها را داشتند؛ در واکنشی ضمن محق دانستن خواسته این تاکسی‌داران خودروهای برقی عنوان کرد: رقم این تاکسی های برقی آنقدر بالاست که ما هم نمی توانیم با قرض گرفتن، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بپردازیم چه برسد به تاکسیران.

وی با اعلام این خبر که قرار بود شهردار با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند؛ تأکید کرد: تاکسیرانی و شهرداری در این خصوص تسهیلاتی را پیش بینی کرده و اتومبیل آنها را هم خریداری می کند. اما مهمترین بخش این تسهیلاتی که باید به تاکسیرانان تعلق می گرفت؛ همان ۴۵۰ میلیونی است که طبق قانون از محل ماده ۱۲ باید تامین میشد که این موضوع بر عهده وزارت نفت است و باید بپردازد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارت نفت در خصوص ارائه تسهیلات دلایلی مطرح کرده که باید مورد بررسی قرار گیرد خطاب به دولت گفت: باید دوستان دولت و وزارت نفت در این زمینه چاره اندیشی کرده و به وعده های خود عمل کنند؛ شهرداری هم قول داده مسئله را حل کند از این رو باید تحرک بیشتری داشته باشد؛ اگر به تاکسیرانان کمک نشود نمی توانند خرید کنند و این صریح و روشن است. 

وی ادامه داد: تاکسیرانان شعارهایی علیه شورا می دادند اما ارتباطی به شورا ندارد و وزارت نفت باید رقم را بپردازد. تاکسیرانان بدانند ما هم موضوع را دنبال می کنیم اما دست شورا و شهرداری نیست.

چمران در خصوص ساخت و ساز در محوطه دانشگاه تهران نیز خاطرنشان کرد: ما از دانشگاه تهران و چند تن از اساتید آن سؤال کردم و گفتند چنین ساخت و سازی وجود ندارد. دوستان دانشگاه ناراحت بودند که گفته شده درختان را در جرز دیوار می گذارند. 

وی یادآور شد: وقتی چیزی می گوییم باید از قبل در مورد آن تحقیق کنیم؛ ما مسئولیم نه کسانی که در سایت ها مطلبی منتشر می کنند. وقتی میکروفن روشن می شود؛ میکروفن شخصی نیست و صدای شهر است و می تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه من از شهردار منطقه ۶ پرسیدم و گفت چیزی ندیده است؛ یادآور شد: از دفتر دانشگاه تهران و معاون فنی و عمرانی دانشگاه هم سؤال کردم و چیزی در این زمینه نمی دانستند. خواهش من این است ابتدا سوال کنیم سپس در صحن شورا مطرح شود و از صحت آن مطمئن باشیم چون به ما آسیب می زند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۲ تابلوی موزه امام علی ۱۴۰۰دلار فروخته شده؛ درفروشگاه های دبی رقم تابلو بیش از این است 24 سپتامبر 2024

۲ تابلوی موزه امام علی ۱۴۰۰دلار فروخته شده؛ درفروشگاه های دبی رقم تابلو بیش از این است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا گفت: اگر بحث شما ضربه به اعتماد عمومی است برخی کارها به اعتماد عمومی آسیب می زند. بعضی آثار را ۷۰۰ دلار فروختید و اگر به فروشگاه های دبی مراجعه می کردیم یک تابلو بیش از این رقم بود. شما صلاحیت فروش این تابلوها را داشتید؟

24 سپتامبر 2024

اتوبوس‌های برقی به بندر رسید؟

وی در خصوص واردات اتوبوس‌های برقی چینی به تهران، یادآور شد: می‌گویند اتوبوس‌ها به بندرعباس آمده و بنده هم تا نبینم باور نمی‌کنم. اتوبوس‌های داخلی دریافت شدند اما اتوبوس‌های خارجی به بندر آمده و حمل آن زمان‌بر خواهد بود. چمران در مورد گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها در مورد موزه امام علی افزود: […]

24 سپتامبر 2024

مشکلات تهران راه حل دارد

محمدآقامیری؛ رییس کمیته عمران شورای شهر تهران معتقد است مشکلات تهران راه حل دارد اما نیاز به مدیریت است. او به پایتخت‌های کشورهای دیگر اشاره می‌کند که جمعیت بیشتری از تهران داشتند اما با مدیریت منابع توانستند مشکلات خود را حل کنند . مدیریت واحد شهری یکی از راهکارهایی است که آقامیری به آن اشاره  […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.