جامع ترین راهنمای “بهترین محله های شمال غرب تهران” برای زندگی
جامع ترین راهنمای “بهترین محله های شمال غرب تهران” برای زندگی
بهترین محله های شمال غرب تهران از دید هر شخصی متفاوت است.
فهرست خبر اقتصادی جامع ترین راهنمای "بهترین محله های شمال غرب تهران" برای زندگی

اما بر اساس آمارهای بانک مرکزی از تعداد معاملات مناطق مختلف، محبوب ترین محله ها برای سکونت و همچنین به گفته برخی از مشاوران املاک بهترین محله های شمال غرب تهران به محله ولنجک (منطقه یک)، محله شهرک غرب (منطقه دو)، محله سعادت آباد (منطقه دو)، محله پونک (منطقه پنج و منطقه دو) و جنت آباد شمالی (منطقه پنج)،اختصاص دارد. این محله ها جزء پرتقاضاترین محله ها برای خرید و اجاره آپارتمان و سکونت به شمار می روند و از طرفی دارای امکانات رفاهی فوق العاده عالی و متنوعی از جمله مراکز آموزشی، تجاری، تفریحی، ورزشی، درمانی و… می باشند.

به طور کلی محله های شمال غرب تهران با ویژگی‌ها و خصوصیات متنوعی از جمله فضاهای سبز، مراکز خرید و تفریحی، دسترسی های مناسب، واحدهای مسکونی و تجاری لوکس و مدرن و… به عنوان محله های محبوب و پرتقاضای تهران شناخته می‌شوند و به دلیل کیفیت زندگی بالا، فضاهای گردشگری بزرگ و زیبا، خدمات عالی و لوکیشن مناسب، مناطق بسیار عالی جهت زندگی و سرایه گذاری به حساب می آیند.

با این حال انتخاب یک منطقه مناسب برای زندگی به خصوص در شهر تهران، بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باید در زمان انتخاب محله با دقت و دانش کافی پیش رفت. هز شخصی باید با توجه به شرایط و نیازهای خود، انواع محله‌ها را مورد بررسی قرار داده و پس از گرفتن گزارش کارشناسی ملک، به خرید یا اجاره ملک در محله‌ای که بهترین شرایط را برایشان فراهم می‌کند، اقدام کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین محله های شمال غرب تهران جهت سکونت و یا سرمایه گذاری به شما ارائه خواهیم داد.

اگر می خواهید از به روزترین آگهی های قیمت آپارتمان در محله های شمال غربی تهران و یا هر کدام از مناطق تهران و همچنین شهرهای دیگر کشور باخبر شوید، می توانید وارد پلتفرم آقای املاک با مدیریت “مهندس ایمان خدابخش، مدیرعامل و بنیانگذار وبسایت آقای املاک ” شوید و آپارتمان دلخواه خود را انتخاب نمائید.

محله ولنجک

ولنجک یکی از محله‌های لوکس واقع در منطقه یک شهرداری تهران می باشد که در شمال غرب تهران واقع شده است. این محله از سمت جنوب به بزرگراه پارک وی، از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از سمت غرب به محله درکه و از سمت شرق به رودخانه ولنجک منتهی می‌شود.

ولنجک به دلیل جمعیت پایین و لوکیشن مناسب خود از شلوغی و آلودگی کمتری نیز برخوردار است. همچنین نزدیکی این محله به ارتفاعات توچال و بوستان‌های سرسبز و متنوع موجب شده تا شرایط سکونت برای افرادی که قصد خرید آپارتمان در ولنجک تهران را دارند، عالی باشد.

قیمت خرید آپارتمان در محله ولنجک همانند قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه تهران بالا می باشد چرا که به دلیل اعتبار نام و امکانات رفاهی متعدد خود، از امکانات متنوعی برخوردار است. از بهترین خیابان های ولنجک تهران برای سکونت می توان به خیابان ولنجک، خیابان ساسان، خیابان سیزدهم، خیابان یمن، خیابان امیر آبادی، خیابان الف و بلوار دانشجو اشاره کرد، شایان به ذکر است قیمت آپارتمان در این مناطق نیز بالاتر است. 

شهرک غرب

شهرک غرب یکی از محله های مدرن و خاص منطقه دو شهرداری تهران است که در شمال غربی تهران قرار گرفته است. این محله از سمت شمال به سعادت آباد،از سمت جنوب به بزرگراه همت، از سمت غرب به خیابان فرحزادری و از سمت شرق به رودخانه درکه و بزرگراه چمران(ده نمک) منتهی می شود.

اکثر مساحت محله شهرک غرب به خانه های ویلایی اختصاص داده شده است که دارای سقف شیروانی و مانند عمارت های زیبا و با متراژ بالا ساخته شده اند. اکثر خانه های ویلایی شهرک غرب دارای باغ هستند. 

از خیابان ها و بلوارهای اصلی شهرک غرب تهران می توانیم به : خیابان ایران زمین، خیابان مهستان، خیابان گلستان، بلوار خوردین، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان، بلوار دادمان، خیابان شهید محمدمهدی فرحزادی، خیابان سیف، خیابان سیمای ایران، خیابان زرافشان، بلوار ایوانک، خیابان گل افشان و خیابان شجریان اشاره کرد.

سعادت آباد 

سعادت ‌‌آباد در شمال غربی تهران واقع شده است. از سمت شرق به بزرگراه چمران از سمت جنوب به شهرک غرب از سمت شمال به کوی فراز از سمت شرق به اوین و میتوان بطور کلی گفت که از بالا با محله های کوهسار و شهرک بوعلی و بهرود و پرواز، از پایین با محله دریا، از غرب با آسمان و سپهر و از شرق با آرارات و ونک احاطه شده است.

از ویژگی‌های محله سعادت‌آباد، می‌توان به لوکیشن بسیار خوب و وجود مراکز خرید برند، مراکز دولتی، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تفریحی اشاره کرد. این منطقه دارای امکانات عمومی متنوعی از جمله بوستان ها، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و فرهنگی نیز می باشد.

این منطقه به دلیل زیرساخت‌های حمل و نقل مناسب خود، به راحتی به دیگر نقاط تهران دسترسی دارد. اکثر خیابان‌های سعادت‌آباد با ارتفاعاتی طبیعی و سرشار از درخت هستند که همین امر می‌تواند تأثیر مثبتی در کیفیت هوای منطقه داشته باشد. در حقیقت، سعادت‌آباد به دلیل ویژگی‌های مثبت و امکاناتی که دارد، یکی از مناطق محبوب ساکنان تهران برای سکونت، کار و تفریح است.

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی در منطقه ۵ شهرداری تهران و در شمال غرب قرار گرفته است. بیشتر ساکنین این محله کارمند می باشند که از امکانات رفاهی و فرهنگی نسبتاً مناسبی برخوردارند. جنت آباد شمالی از سمت شمال به حصارک از سمت غرب به بزرگراه باکری و محله شهران از سمت شرق به بزرگراه ستاری از جنوب به بزرگراه آبشناسان و جنت آباد مرکزی متصل می شود.

پونک

پونک یکی از محله های سرشناس و محبوب در شمال غربی تهران است که قسمت شمالی آن در منطقه دو و قسمت جنوبی آن در منطقه ۵ قرار گرفته است. در این محله از شمال به بزرگراه آبشناسان، محله حصارک و سیمون بلیوار، از جنوب به باغ فیض، از غرب به جنت آباد مرکزی و از شرق به ایوانک متصل می‌شود. بهترین محله‌ پونک را خیابان‌های سردار جنگل، میرزا بابایی، بلوار عدل، بلوار کمالی و بلوار همیلا تشکیل می‌دهند که به دلیل نزدیک بودن به فرحزاد از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار هستند. یکی از دلایل محبوبیت و علاقه بسیاری از افراد برای سکونت در این محله، دسترسی بسیار خوب آن است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]