خودروهای حمل اثاثیه فاقد پروانه کسب ساماندهی می‌شود
خودروهای حمل اثاثیه فاقد پروانه کسب ساماندهی می‌شود

پیرو وصول گزارشات و شکایات مردمی مبنی بر اخاذی افرادی ناشناس از مردم در قالب ارائه خدمات خودروهای حمل اثاثیه منزل، به درخواست اتاق اصناف ایران نشستی با حضور نمایندگان دستگاه‌های زیربط برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، نشست رسیدگی به موضوع «ساماندهی خودروهای حمل اثاثیه و امدادخودروهای فاقد پروانه کسب» یکشنبه مورخ ۲۵شهریور ماه ۱۴۰۳ به مدیریت مهدی ناصر، دادیار معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادستانی تهران و با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، سازمان صداوسیما، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان بازرسی استان تهران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راهور فراجا، پلیس اطلاعات فاتب، پلیس فتا، پلیس ترافیک شهری کشور، شهرداری تهران، تعزیرات حکومتی تهران بزرگ، اتاق اصناف تهران و همچنین اتاق اصناف ایران برگزار شد.

در بخشی از این نشست که با حضور بهنام نیک‌منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران و با مشارکت مدیران خدمات سیار امداد خودرو ایران، امدادخودرو سایپا، انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، خدمات سیار امدادخودرو و برخی مسئولان اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران، اتحادیه جرثقیل، اتحادیه آهنگران و صنعتگران، اتحادیه حمل و نقل برگزار شد، حاضران ضمن بررسی چالش‌ها، مشکلات و تخلفات صورت گرفته از سوی خودروهای حمل اثاثیه فاقد پروانه کسب، به بیان نقطه‌نظرات خود در این زمینه پرداختند که در نهایت با مصوبات و ارائه دستوراتی از سوی دادستانی تهران همراه شد.

مصوبات مربوط به ساماندهی خودروهای حمل اثاثیه فاقد پروانه کسب

در راستای نظارت و کنترل بر معابر درون شهری، اتحادیه‌ها، پلیس راهور فراجا و فاتب، شهرداری تهران و صداوسیما نسبت به توقیف خودروهای فاقد مجوز توافق نمودند. در این راستا اتحادیه‌ها شماره پلاک خودروهای غیرمجاز را به پلیس راهور اعلام کرده تا نسبت‌به توقیف خودروهای غیرمجاز اقدام کنند.

سازمان صداوسیما و اتاق اصناف ایران توافق نمودند تا اطلاعات مراکز مجاز حوزه امدادخودرو، باربری‌ها و یدک‌کش‌ها را از طریق صداوسیما معرفی و سازمان صداوسیما نیز نسبت‌به برگزاری برنامه‌های آموزشی و زیرنویس در شبکه‌های پربازدید خود به صورت مستمر اقدام کند. در صورت نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها نیز در این بخش‌ در قالب برنامه‌های مشارکتی مکلف به همکاری هستند.

حسب توافقات اتحادیه‌ها، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و سازمان بازرسی استان تهران، کلیه صفحات‌ غیرمجاز فعال در فضای مجازی و اماکن غیرمجاز با معرفی اتحادیه بسته و پلمپ شده (حسب مورد) و در این فرآیند در صورت نیاز و ضرورت توقیف وسایل الکترونیکی اقدامات لازم توسط پلیس فتا انجام خواهد شد.

اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری، شهرداری تهران، سازمان بازرسی استان تهران و کمیسیون نظارت توافق نمودند اولا کمیسیون نظارت(هیئت عالی نظارت) نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص نرخنامه معرفی شده پیشنهادی اتحادیه اقدام و ظرف ۲ هفته مراتب را به اتحادیه ابلاغ نماید و اتحادیه نسبت به شناسایی افراد فاقد پروانه اقدام و مراتب را به پلیس اعلام دارد.

اتحادیه‌ها باید نسبت به مکلف کردن شرکت‌های مجاز نسبت به انعقاد قرارداد و تبیین نرخ‌نامه به مردم و تکلیف نمودن به راننده‌ها جهت عدم دریافت هرگونه مبلغ مازاد در قالب شیرینی یا هدیه اقدام کنند. ضمنا قرارداد باید در دو نسخه تنظیم و یک نسخه آن تحویل مشتری شود.

اداره کل تعزیرات حکومتی تهران، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف ایران، سازمان بازرسی و پلیس راهور نسبت به راه‌اندازی گشت‌های مشترک بازرسی از دفاتر شرکت‌های حمل بار و مراکز غیرمجاز و برخورد با متخلفین این حوزه اقدام کنند و اتاق اصناف ایران مسئولیت برنامه‌ریزی در این حوزه را برعهده خواهد داشت.

شهرداری تهران، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ایران با شناسایی مراکز غیرمجاز که اماکن مسکونی را به محل کسب تبدیل می‌کنند از هر طریق از جمله استقرار نیوجرسی، با فعالیت‌های غیر مجاز مقابله کنند.

سازمان بازرسی استان تهران نسبت به ملکف کردن شرکت‌های اسنپ، دیجیکالا، دیوار و … جهت بارگزاری تبلیغات در سایت‌های خود، صرفا با ملاحظه مجوزهای صادره اقدام خواهند کرد.

اتحادیه‌ها و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توافق کردند به فعالان غیرمجاز حوزه صنفی زیربط اعلام کنند که در اسرع وقت نسبت‌به اخذ مجوز ظرف دو هفته اقدام شود، چراکه در غیر این صورت طبق ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری، شهرداری تهران، پلیس راهور و سازمان بازرسی استان تهران توافق نمودند در قالب سامانه، به استناد ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نسبت به ارسال مشخصات افراد، خودروها و اشخاص مجاز در سامانه به پلیس اقدام و پلیس به صورت مستمر نسبت به نظارت اقدام و پس از توقیف وسیله غیر مجاز، نسبت به معرفی اشخاص مذکور به اتحادیه اقدام نماید. اتحادیه نسبت به تشکیل پرونده و برخورد قانونی با این اشخاص اقدام خواهد نمود. مدت توقیف ۷۲ ساعت می‌باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]