ضرورت ارائه عملکرد گردشگری ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر
ضرورت ارائه عملکرد گردشگری ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر

آبادان- کنعانی، یک فعال گردشگری بر ضرورت ارائه عملکرد گردشگری ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد.

مجید کنعانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۴ میلادی (۲۷ سپتامبر و برابر با ۶ مهر ۱۴۰۳) را «گردشگری و صلح» اعلام کرد و گردشگری را به عنوان ابزاری برای صلح برشمرد.

وی با اشاره به شهرهای آبادان و خرمشهر، افزود: این دو شهر از گذشته دارای جذابیت های گردشگری بوده اند و همیشه گردشگرپذیر هستند بنابراین باید در هفته گردشگری به ارتقاء شاخص های این حوزه در شهرهای آبادان و خرمشهر کمک شود.

این فعال گردشگری ادامه داد: ضرورت دارد ادارات میراث فرهنگی شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان یکی از متولیان اصلی گردشگری، عملکرد یک ساله گذشته خود و همچنین برنامه های مربوط به هفته گردشگری امسال را اعلام کنند.

کنعانی تصریح کرد: بیان دستاوردها باید بر پایه آمار و اطلاعات واقعی و نباید غلوآمیز باشد تا اعتماد بدنه گردشگری بیشتر جلب شود.

این دانش آموخته گردشگری با اشاره به تعریف (فعال گردشگری)، تاکید کرد: فعال گردشگری فردی است که خروجی مطلوبی از خود در این صنعت به جای گذاشته باشد؛ می تواند مدیر یک هتل و یا آژانس هواپیمایی فعال باشد و فردی که فقط مجوز کسب و کار این حوزه را دارد ولی عملاً فعالیتی ندارد، فعال گردشگری نیست.

وی خاطرنشان کرد: فردی که صرفاً در چند تور گردشگری حضور داشته و یا چند کلیپ از گردشگری در فضای مجازی منتشر کرده را نمی توان فعال گردشگری نامید. فردی که صرفاً کارت راهنمای تور و یا بلد محلی دارد و خروجی مطلوبی نداشته، فعال گردشگری نیست.

کنعانی توضیح داد: فعال گردشگری باید در هر زمینه ای است خروجی داشته باشد؛ می خواهد یک خبرنگار تخصصی این حوزه باشد و یا یک پژوهشگر؛ وقتی هیچگونه تاثیری در این صنعت نداشته پس چرا باید به وی فعال گردشگری بگویند؟

این فعال گردشگری اظهار کرد: همانگونه که برای درمان از پزشک استفاده می شود، برای گردشگری نیز باید از متخصصان و فعالان واقعی گردشگری استفاده شود و از مسئولان انتظار می رود در هفته گردشگری افراد غیرمرتبط را به عنوان فعال گردشگری قلمداد نکنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]