خرید بهترین چراغ قوه‌های UV برای پیدا کردن سنگ‌های معدنی
خرید بهترین چراغ قوه‌های UV برای پیدا کردن سنگ‌های معدنی

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارها برای شناسایی سنگ‌های معدنی و رگه‌دار قیمتی مثل الماس ، فیروزه ، طلا چراغ قوه یووی یا ماوراء بنفش است.

خرید بهترین چراغ قوه‌های یووی برای پیدا کردن سنگ‌های معدنی

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارها برای شناسایی سنگ‌های معدنی و رگه‌دار قیمتی مثل الماس ، فیروزه ، طلا چراغ قوه یووی یا ماوراء بنفش است. در واقع این چراغ قوه با تاباتدن اشعه ماوراء بنفش به سنگ‌های معدنی که داخل خود ماده فلورسنت دارند باعث می شوند از خود بازتاب نشان دهند. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که هر سنگ معدنی که دارای ماده فلورسنت باشد، با چراغ‌ قوه های uv قابل مشاهده هستند.
شاید چراغ قوه هایی یووی را در سایت ها و فروشگاه های مختلف به قیمت های گوناگون مشاهده کنید و گیج شده باشید کدام یک مناسب کار شما و اصلی است. اول این که به خاطر داشته باشید هر چراغ قوه با نور بنفشی یووی نیست و حواستان باشد گول نخورید و همیشه ابزار تخصصی خود را از یک فروشگاه و مرجع تخصصی تهیه کنید. یکی از بزرگترین و معتبرترین سایت های اینترنتی برای خرید بهترین و حرفه ای ترین مدل‌های چراغ قوه uv فروشگاه جی لایت است. در ادامه با کاربردهای این چراغ‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها برای شناسایی سنگ‌های معدنی آشنا می‌شویم. تا انتها همراه ما باشید.

کاربردهای چراغ قوه یووی

چراغ قوه uv به سبب کاربردهای گسترده‌ای که در موارد مختلف دارد، به ابزاری عالی و محبوب تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ابزار، شناسایی سنگ‌های معدنی و قیمتی است. با استفاده از این چراغ قوه، خواهید توانست رگه‌های معدنی را در سنگ‌ها شناسایی کنید. لازم به ذکر است که استفاده از چراغ قوه برای سنگ شناسی، آزمایش دقیقی برای شناسایی سنگ‌های نیست؛ اما ابزار به نسبت قابل اعتمادی است. فقط کافی است که از روش‌های شناسایی مواد معدنی آگاهی داشته باشید.

images_1695129703_6509a067832b7.webp

از دیگر کاربردهای استفاده از چراغ قوه ماورا بنفش می‌توان به شناسایی پول و اسناد تقلبی اشاره کرد. نیروهای پلیس نیز از آن برای ردیابی خون و همچنین برای پیدا کردن ادرار حیوانات استفاده می‌کنند. کاربردهای این چراغ قوه‌ها تمامی ندارد و برای طبیعت گردان نیز ابزاری مهم و کاربردی محسوب می‌شود. آنان از این ابزار برای یافتن مسیر حیوانات و ردیابی آثار به‌جای مانده از موجودات زنده کمک می‌گیرند. به نحوی که بسیاری از افراد این چراغ قوه‌ها را با نام چراغ قوه عقرب می‌شناسند. جالب است بدانید که در مقاصد تفریحی ورزشی نیز از این وسیله استفاده می‌شود. به عنوان مثال در ماهیگیری، طعمه‌های نئونی موجب جذب ماهی‌ها و ردگیری مسیر آنها می‌شود.

images_1695129775_6509a0af871c6.webp

در صنایع شیمیایی نیز تشخیص برخی رنگ‌ها و مواد معدنی از این طریق ساده‌تر می‌شود. همچنین استفاده از چراغ قوه ماورابنفش در بسیاری از صنایع غذایی برای یافتن کپک‌ها و موارد مشابه کاربرد دارد.

نحوه استفاده از چراغ قوه یووی برای پیدا کردن سنگ‌های معدنی

همانطور که می‌دانید، برای بررسی خاصیت فلوئورسانس در گوهرها و سنگ‌های معدنی از دستگاه فرابنفش (اولتراوایولت) یا همان چراغ قوه یووی استفاده می شود. پیشنهاد می‌شود که برای واضح دیدن نور فلوئورسانس در سنگ‌ها، چراغ قوه را در داخل جعبه‌ای سیاه بگذارید و سپس وجود رگه‌های معدنی را شناسایی کنید. دلیل این امر جلوگیری از مزاحمت نورهای خارجی بر نور فلوئورسانس است. بهترین چراغ قوه، چراغ قوه‌ای است که هر دو طول موج کوتاه و بلند را دارد. برای شناسایی سنگ‌های مختلف طبق توضیحات زیر پیش بروید:
برای اطلاعات بیشتر در مورد شناسایی سنگ های معدنی با چراغ قوه یووی لطفا به مقاله تخصصی در وبلاگ جی لایت در اینجا مراجعه کنید.

images_1695129837_6509a0ed6d67e.webp

تشخیص الماس با خرید چراغ قوه uv

الماس ساختگی با swUV خاصیت فلورسانس بسیار شدید و با LWUV خاصیت فلورسانس ضعیف تا متوسط نشان می دهد. در برخی از جواهرات قدیمی ریز بجای الماس از اسپینل بی رنگ ساختگی و کروندوم بی رنگ استفاده می‌شود. اسپینل در LWUV خاصیت فلورسانس قوی سفید شیری و کروندوم آبی نشان می دهد.

images_1695130024_6509a1a83daea.webp

تشخیص یاقوت با استفاده از نور فرابنفش و پدیده فلورسنس

سنگ‌های ساختگی و بهسازی حرارتی شده زیر نور SWUV فلورسانس آبی نشان می دهد؛ در حالی که یاقوت‌های طبیعی در برابر تشعشع پرتوهای موج کوتاه اولتراوایولت اغلب بی اثر هستند.

تشخیص سنگ زمرد با تست UV

از دستگاه UV برای شناسایی زمرد مصنوعی و طبیعی استفاده می شود. زمرد طبیعی زیر LWUV به ندرت فلورسانس نشان می‌دهد؛ اما زمرد ساختگی خاصیت فلورسانس قوی به رنگ قرمز یا قرمز مایل به نارنجی یا مایل به سبز است. زمردهای بهسازی شده با روغن کاری، زیر نور UV روغن به‌کار برده خاصیت فلورسانس نشان می‌دهد که برای درجه بندی زمرد بسیار بااهمیت است.

بهترین سایت خرید چراغ قوه یووی

با توجه به تنوع کاربرد چراغ قوه‌های ماورابنفش، نمونه‌های مختلفی از آن‌ها طراحی و تولید شده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای آنکه خریدی امن و مطمئن داشته باشید، توصیه می‌شود که خرید خود را از سایت اینترنتی جی لایت انجام دهید. جی لایت به معنای شکوه نور است که به جد، حق مطلب را ادا می‌کند.

اگر شما هم برای کمپینگ‌های خود نیاز به خرید چراغ قوه UV دارید یا به دنبال خرید چراغ قوه سنگ شناسی هستید، حتماً به سایت اینترنتی جی لایت سری بزنید. اگر که نمی‌دانید کدام مدل چراغ قوه برای شما بهترین است، اصلاً نگران نباشید. مشاوران این مجموعه آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند. برای آنکه بهترین و کاربردی‌ترین چراغ قوه را خریداری کنید، بهتر است که در ابتدا اولویت‌های خود را مشخص کنید؛ سپس مشاوره بگیرید.  لطفا با شماره های ۰۲۱۶۶۷۰۹۳۵۶ تماس گرفته و یا به شماره ۰۹۱۰۷۴۴۷۹۷۴ در واتس آپ یا روبیکا پیام دهید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. همچنین برای خرید آنلاین انواع چراغ قوه یووی می توانید به این لینک در اینجا وارد شوید.

جی لایت با بیش از ۹ سال تجربه کار در کنار شماست تا با ارائه مناسب‌ترین قیمت‌ها و بالاترین کیفیت، خریدی مطمئن و لذت بخش را به شما هدیه دهد.

اهمیت استفاده از چراغ قوه‌های یو وی

چراغ قوه‌های یو وی یکی از بهترین و اساسی ترین ابزارها برای تشخیص اصالت سند، پاسپورت، شناسایی رد خون و ادرار، تشخیص اصالت سنگ‌های معدنی، نشت یابی و بسیاری دیگر موارد اینچنینی است. برای خرید بهترین مدل چراغ قوه یووی می‌توانید به سایت اینترنتی جی لایت مراجعه کنید و از کارشناسان مربوطه کمک بخواهید. به نظر شما کدام یک از مدل‌های چراغ قوه ماورا بنفش از بقیه بهتر است؟ شما از کدام مدل استفاده می‌کنید؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]