برای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد
برای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد

در نشست کمیسیون استاندارد، توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق ایران، ضمن بررسی اهمیت و شاخص‌های الگوی توسعه پایدار، تاکید شد: باید فعالان اقتصادی با ادبیات جهانی توسعه پایدار آشنا شوند.

به گزارش بازار، رئیس کمیسیون استاندارد، توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق ایران، گفت: توسعه پایدار موضوع پیچیده و کلانی است که از موضوع فقر تا حفظ موجودات روی زمین تا محیط‌زیست و آب، اقتصاد سبز، استاندارد و کیفیت، توسعه فناورانه و مبارزه با فساد و بیکاری و خروج سرمایه را در برمی‌گیرد و در این کمیسیون هم به این موارد و اسناد بالادستی در راستای برنامه کلان اتاق ایران توجه خواهد شد.

پیمان شاه‌اویسی در اولین نشست کمیسیون استاندارد، محیط‌زیست، توسعه پایدار و آب اتاق ایران در دوره دهم که به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، افزود: در این کمیسیون، بررسی مفاهیم و ادبیات موضوع استاندارد، توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب یکی از اهداف اصلی است و برای آشنایی بخش خصوصی با اسناد بالادستی توسعه‌ای در ایران و در ادبیات جهانی تلاش خواهیم کرد و در همین راستا ما در محورهای مختلف تولید محتوا خواهیم داشت.

در ادامه این نشست عنوان شد که توسعه پایدار را باید فراتر از موضوع محیط‌زیست و آب در نظر گرفت؛ توسعه پایدار در همه حوزه‌ها قابل تبیین است. برای همین ما به همکاری گروهی و همکاری با کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران، تشکل‌های تخصصی و آشنایی با ادبیات جهانی در حوزه توسعه و توسعه پایدار تاکید داریم. باید برای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار از همه ظرفیت‌های علمی، تخصصی و فکری استفاده کرد.

همچنین اعضای کمیسیون استاندارد، محیط‌زیست، توسعه پایدار و آب اتاق ایران تصمیم گرفتند در ذیل کمیسیون چهار کمیته تخصصی آب، استاندارد و کیفیت، توسعه پایدار و محیط‌زیست تشکیل دهند. قرار است در این کمیته‌ها موضوعات به‌صورت تخصصی و با حضور کارشناسان و تشکل‌ها و فعالان این حوزه بررسی شود.

در ادامه، برنامه و اهداف کلان کمیسیون با محورهای مختلف مطرح شد و اعضای حاضر در نشست تصمیم گرفتند هر کدام از این اهداف در کمیته‌های تخصصی مربوطه بررسی شده و در جهت اجرایی شدن آن، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

محورهای مهم برنامه و اهداف کلان کمیسیون استاندارد، محیط‌زیست، توسعه پایدار و آب اتاق ایران

توجه به توسعه رویکرد اقتصاد سبز و حمایت از صنایع طرح‌های اقتصادی دوستدار محیط‌زیست در بخش خصوصی

تدوین برنامه جامع توسعه سرمایه اجتماعی

افزایش اعتماد عمومی و تقویت مشارکت اقتصادی زنان و جوانان در اقتصاد

تبیین راهکارهای لازم جهت مقابله با آلودگی هوا و خطرات زیست‌محیطی و مشارکت جدی در اجرای آن با کمک دستگاه‌های دولتی

آسیب‌شناسی روند مهاجرت انسانی و خروج نخبگان و کارآفرینان از کشور

افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد کشور

تحقق سهم قانونی ۳۰ درصدی رشد اقتصادی از محل رشد بهره‌وری

بازیافت و کاهش مصرف آب و انرژی در حوزه کشاورزی و صنایع با رویکرد توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی

اندازه‌گیری شاخص رضایت‌بخش خصوصی از نهاد حاکمیت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]