تهران آماده نوروز نیست؛ می‌خواهند با اقدامات انفجاری شگفت‌زده شویم
تهران آماده نوروز نیست؛ می‌خواهند با اقدامات انفجاری شگفت‌زده شویم

اکوایران : برخی از اعضای شورای شهر تهران از برنامه های شهرداری برای استقبال از بهار رضایت ندارند و معتقدند شهر آماده نوروز و رمضان نشده است .

تهران کم کم آماده نوروز می شود با مجسمه های غول پیکر پسرکی که سبزه ای در دست دارد و با بازگشت نماد ماه «اسماء‌الحسنی» . اماهنوز فضای شهر حال و هوای نوروز نمی دهد . هفته گذشته ناصر امانی در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه با وجود قرار گرفتن در آستانه دو مناسبت بزرگ عید نوروز و ماه مبارک رمضان، هنوز چهره شهر آماده نشده است، گفت: اقدامات آغاز شده اما سرعت پایین است و باید سریعتر میادین و خیابان های اصلی آماده ورود به ماه مبارک رمضان شوند.

اما مدیران شهری می گویند برای سال نو در فضای شهری برنامه ریزی های ویژه کرده اند . معاون اجتماعی شهردار تهران دراین رابطه گفته است :سال برای عید فطر ستاد ویژه شکل گرفته است و همچنین چند منطقه و مجموعه شهرداری درگیر مراسم و آیین‌های عید نوروز هستند تا چند روز مراسم های خوبی برپا شود و به دلیل تقارن نوروز و رمضان حضور مردم بیشتر در پارکها و بوستانها خواهد بود.

به گفته او سال گذشته در ماه مبارک رمضان سوره حجرات محور قرار گرفت اما امسال محور پویشهای قرآنی ما سوره ابراهیم است البته سعی کردیم با ابزار نوین و مخاطب نوجوان، برنامه ها را پیش ببریم.

اما موافقان کم کاری مدیریت شهری برای استقبال از بهار کم نیستند .علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران به اکوایران می گوید:در صحن شورای شهر تهران آقای امانی تذکری در این رابطه دادند که من هم به این تذکر قائل هستم ماه رجب و شعبان را پشت سر گذاشتیم و اعیاد و روزهای مهمی که دراین ماه ها بود  اما فضای شهری برای این اعیاد به خوبی مناسب سازی نشده بود ، نه  این که نبود اما آن طور که انتظارمی رود از شهری که شهردار تهران مدعی است الگوی جهان اسلام باشد اقدامات لازم انجام نشده بود . 

او ادامه می دهد : ما این الگو بودن را دست کم در گرامی داشت اعیاد مذهبی رجب و شعبان ندیدم و امیدواریم ماه رمضان که ماه بزرگی است و تعظیم ماه رمضان  از جمله تعظیم شعائر اسلامی محسوب می شودمورد توجه دوستان قرار بگیرد .

قائمی اضافه می کند:شاید می خواهند به صورت انفجاری کارهایی انجام دهند و ما را شگفت زده کننده کنند  .درنوروز و رمضان وتلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن مدیریت شهری باید اقدامات لازم انجام دهد . 

این عضو شورای شهر تهران درپاسخ به این پرسش که به نظر می رسد مدیریت شهری برای زیبایی شهر تنها از تخم مرغ های بزرگ رنگی استفاده می کند هم می گوید : در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه ها براساس سلیقه افراد شکل می گیرد اما باید از شهرهای دیگری که دراین حوزه تجربیات موفق تری داشتند الگو بگیرند  زیرا زیبایی بصری به نشاط اجتماعی کمک می کند ودرخواست می کنم مدیریت شهری نسبت به این دو مناسب بزرگ بی تفاوت نباشند . 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]