افتتاح سامانه جدید و توسعه یافته گمرکی پیش از روز جهانی گمرک
افتتاح سامانه جدید و توسعه یافته گمرکی پیش از روز جهانی گمرک

رئیس کل گمرک ایران گفت: ایجاد، توسعه و قرار گرفتن گمرک در تراز یک گمرک پویا، نوین و بعنوان بازیگر اصلی حوزه تجارت خارجی کشور و در راستای ایفای وظایف واقعی مرزبانی اقتصادی نیازمند پنج رکن اساسی است.

به گزارش بازار، محمد رضوانی فر اظهار داشت: سامانه جدید و توسعه یافته گمرکی پیش از روز جهانی گمرک، رونمایی خواهد شد تا با استقرار این سامانه مدرن، پویا و مبتنی بر نیازهای روز، اتصال به سایر سامانه‌ها و تبادل اطلاعات با این سامانه‌ها به صورت مطلوب تری انجام شود. با استقرار این سامانه ظرفیت مبادله الکترونیکی اطلاعات با گمرکات کشورهای دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

رئیس کل گمرک افزود: توسعه زیرساخت‌ها از جمله توسعه آشکارساز، ابنیه، تجهیزات و تاسیسات، بازسازی و نوسازی فضاهای ارائه خدمات باید در تمامی گمرکات کشور پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: گمرک در حوزه تجارت بعنوان ویترین تعامل با بخش تولیدی، بازرگانی و خصوصی است که باید در شان اقتصاد کشور اصلاح و بازطراحی شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر توسعه تعامل با دستگاه های مجاور و هم عرض گفت: تعامل با فعالان اقتصادی، اتاق‌ها، سندیکاها و نمایندگان اصناف و تولید کنندگان و تُجار کار لازم و ضروری است که مورد توجه گمرک قرار دارد و در این زمینه گمرک اصفهان جزو گمرکات برتر کشور است.

رضوانی فر خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که امروز در گمرکات مختلف کشور در حوزه‌های نظارت مبتنی بر این پنج محور در حال انجام است نویدبخش و خروجی آن هم در بخش تجارت مثبت است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]