راهنمای انتخاب موکت اداری برای ادارات وسازمان های دولتی
راهنمای انتخاب موکت اداری برای ادارات وسازمان های دولتی

یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد در یک محیط اداری و رسمی، دکوراسیون و مبلمان آن است.

به گزارش بازار، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد در یک محیط اداری و رسمی، دکوراسیون و مبلمان آن است. یک دکوراسیون قدرت ایجاد یک حس و حال فعال در محیط را دارد و اگر از این مسئله غافل شوید، میزان عملکرد پرسنل خود را کاهش خواهید داد. برای دکوراسیون شیک و جذاب تنها توجه به مبلمان، دیزاین فضا و دیوارها کافی نیست؛ شما باید به کف محیط هم دقت کنید. مراجعه‌کنندگان و کارمندان شما زمانی که پا در اداره و شرکت می‌کنند، می‌توانند انرژی موجود در فضا را دریافت کنند و موکت اداری می‌تواند فضای کار شما را سرشار از صمیمت، گرما و انرژی مثبت کند.

مزیت‌های استفاده از موکت در دکوراسیون‌های اداری

در دنیای امروز که با تنوعی از کفپوش های اداری روبه‌رو هستیم؛ احتمالاً شما هم این سؤال را در ذهن دارید که چرا موکت؟ دلیل استفاده از موکت برای محیط‌های رسمی چست؟ بسیاری از افراد موکت را یک کفپوش قدیمی می‌دانند و برای همین حاضر به استفاده از آن نیستند. اما باید بدانید که موکت اداری امروزه به صورت موکت تایل تولید می‌شود که دردسرهای حمل و جابه جایی گذشته را ندارد. از دیگر مزیت‌های استفاده از موکت در دکوراسیون‌های اداری هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا: محیط‌های اداری جزو امکان پر تردد هستند و شما نیاز به یک کفپوشی دارید که بتواند در برابر فشار و نیرو زیاد دوام بیاورد. موکت‌ها همان گزینه مورد نیاز شما هستند که طول عمر مفید بالایی دارند و بر اثر رفت‌وآمد زیاد دچار خوردگی نمی‌شوند.

  • نصب و اجرا آسان: یکی از مهم‌ترین ویژگی موکت اداری این است که می‌توانید به آسانی آب خوردن آن را در هر فضایی نصب کنید. نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و برای همین برای هر ساختمانی قابل استفاده است. خودتان هم می‌توانید به راحتی موکت‌ها را نصب کنید.

  • سهولت در تمیزکاری: به هر دلیلی از ردپای کفش‌ها گرفته تا لکه چای و… ممکن است کفپوش شما کثیف شود. نگران نباشید، موکت‌ها قابلیت جذب رطوبت را دارند و از طرفی کثیفی‌ها را خیلی نشان نمی‌دهند. از این رو فضای شما همیشه و مرتب منظم خواهد بود. در صورت کثیف شدن هم می‌توانید به راحتی آن‌ها را تمیز کنید.

  • قابلیت حمل و جابه جایی: اگر از موکت تایل برای فضای اداری استفاده کنید، می‌توانید به راحتی آنها را حمل کرده و از مکانی به مکان دیگر ببرید. این موکت‌ها به صورت صفحاتی در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند که همچون پازل به هم چفت می‌شوند و می‌توانید آنها را جدا کرده و برای محیط دیگری هم به کار بگیرید. همین ویژگی باعث می‌شود تا در صورت خراب شدن هم بتوانید تایل مد نظر را جدا کرده و با نمونه جدید جایگزین کنید و دیگر نیازی به تعویض کل موکت‌ها نخواهد بود.

  • تنوع طرح و رنگ: وکت ها در رنگ‌بندی‌های متنوع تولید می‌شوند. همین تنوع رنگ باعث شده تا برای فضاهای مختلفی با سبک چیدمان‌های مختلف قابل استفاده باشد. شما می‌توانید از چند رنگ متفاوت هم برای کفپوش استفاده کنید. با این ایده می‌توانید دکوراسیون بخش‌های مختلف اداره و محل کار خودتان را هم از یکدیگر متمایز نمایید.

  • تنوع در ضخامت: موکت‌های اداری در ضخامت‌های مختلف وجود دارند و بسته به بودجه و نیاز خودتان در محیط می‌توانید ضخامت آن را تعیین کنید. ضخامت موکت باعث افزایش ماندگاری آن شده و همچنین بر روی قیمت نیز اثر می‌گذارد.

  • عایق کارآمد: شاید ندانید اما این کفپوش مانع از هدررفت انرژی مخصوصاً در فصل زمستان می‌شود و فضا را گرم‌تر نگه می‌دارد. از طرفی عایق صوت هم می‌باشد و مانع از پخش صدا به طبقات زیرین می‌شود. موکت‌ها با جذب صدا محیط آرامش بخشی را هم برای کارمندان شما به ارمغان می‌آورند تا بتوانند در فضایی آرام وظایف خود را انجام دهند.

راهنمای انتخاب موکت اداری برای ادارات

آشنایی با ویژگی‌ها و مزیت‌های شگفت انگیز موکت‌ها احتمالاً شما را برای خرید این نوع کفپوش ترغیب کرده است. اما برای بهره مندی از تمامی این مزیت‌ها باید آگاهانه اقدام کنید. از این رو در زمان انتخاب و خرید موکت برای ادارات بهتر است به یک سری نکات دقت داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

مقاومت موکت

انتخاب موکتی که مقاومت خوبی در برابر فشار و استفاده روزانه دارد امری حیاتی است. مطمئن شوید که موکت انتخابی دارای پایه قوی و با کیفیت است. به این منظور موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • جنس الیاف موکت

  • برند سازنده

  • مواد اولیه به کار رفته

  • ضخامت

طرح و رنگ

بسته به سلیقه و سبک داخلی اداره، مطمئن شوید که طرح و رنگ موکت با چیدمان فضا سازگاری دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر داخل اداره رنگ‌های تیره و جذاب استفاده شده است، ممکن است یک موکت تیره با طرح ساده مناسب باشد. البته در انتخاب رنگ موکت به متراژ فضا هم دقت کنید؛ چرا که کفپوش روشن محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و برعکس.

نگهداری آسان

انتخاب یک موکت که آسان تمیز شود و نگهداری از آن هم کار سختی نباشد، امری حائز اهمیت است. بعضی از موکت‌ها قابل شستشو هستند و می‌توانید به راحتی با اب و مواد شوینده آن‌ها را تمیز کنید.

عدم لغزش

درست است که زیبایی موکت محصور کننده است و توجه همگان را جلب می‌کند اما باید فضایی ایمن برای مراجعه کنندگان و پرسنل فراهم کنید. از این رو به سراغ موکت‌هایی بروید که لیز نمی‌خورند و احتمال سقوط روی آن‌ها بسیار کم است. سر خوردن موکت بیش از هر چیزی به جنس و ضخامت آن بستگی دارد. هرچه ضخامت بیشتر، مقاومت موکت بیشتر و میزان لغزندگی آن کمتر است. البته که موکت تایل دیگر این مشکل را ندارند و بسیار پایدار هستند.

قیمت موکت

در زمان خرید یکی از فاکتورهای مهم، قیمت موکت‌ها است. موکتی متناسب با بودجه تان خریداری کنید. البته عوامل مختلفی در تعیین قیمت موکت نقش دارند که عبارتند از: جنس، برند سازنده، ضخامت، طرح انتخابی و… مساحت نیز از موارد مهمی است که موجب تعیین قیمت موکت می‌شود. هرچه فضای شما بزرگ‌تر باشد، به موکت بیشتری هم نیاز خواهید داشت که سبب افزایش قیمت موکت می‌شود. برندهای خارجی و نمونه‌های وارداتی نیز قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های تولید داخل دارند. بهتر است قبل از قیمت، کیفیت را مد نظر قرار دهید و موکتی بخرید که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد و بتوانید برای طولانی مدت از آن استفاده کنید.

ضمانت موکت

موکت‌ها نیز دارای ضمانت کیفیت از سمت برند سازنده هستند و نباید در حین انتخاب و خرید از این نکته غافل شوید. وجود ضمانت کیفیت موکت‌ها را تضمین می‌کند. بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن هم برای خرید موکت‌ها اقدام کنید تا خاطرتان از دوام موکت‌ها راحت باشد و همچنین قیمت مناسبی را برای خرید پرداخت کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]