اقتصادآنلاین – آرش نصیری؛ جنگ، تنش ژئوپلیتیکی و تورم از جمله خطراتی بود که توسط رهبران سیاسی و تجاری در سخنرانی روز چهارشنبه در مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور شناسایی شد. ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور، همزمان با آغاز این رویداد سه روزه گفت که همزمان با جنگ در اوکراین و غزه و […]

اقتصادآنلاین – آرش نصیری؛ جنگ، تنش ژئوپلیتیکی و تورم از جمله خطراتی بود که توسط رهبران سیاسی و تجاری در سخنرانی روز چهارشنبه در مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور شناسایی شد.

ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور، همزمان با آغاز این رویداد سه روزه گفت که همزمان با جنگ در اوکراین و غزه و «مین‌گذاری‌هایی» که می‌تواند منجر به درگیری در تایوان و دریای چین جنوبی شود، جهان با «لحظه‌ای خطرناک» روبرو است.

 اما فراتر از خطرات گسترده، بارقه‌هایی از خوش‌بینی وجود داشت که برخی از تنش‌های جهان ممکن است کاهش یابد. هان ژنگ، معاون رئیس جمهوری چین، چند روز پیش از دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده برای دیدار با شی جین پینگ، رهبر چین برای گفتگوهای کلیدی در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو، گفت که دیدارهای اخیر در سطح کلان سیگنال مثبتی برای جهان ارسال می‌کند.

خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی، درباره افزایش مبادلات بین ایالات متحده و چین گفت: «عمل گرایی در حال ظهور است.»

الفالح در میزگردی که توسط استفانی فلندرز مدیریت می‌شد، گفت: «بدیهی است که عقب‌گرد ماه گذشته روشن کرد که چرا عربستان سعودی تا این حد مصمم بود که حل مناقشه فلسطین باید بخشی از برنامه عادی‌سازی گسترده‌تر در خاورمیانه باشد».

عربستان سعودی در روزهای آینده نشست‌های جداگانه‌ای را با کشورهای عربی، آفریقایی و کشورهای اسلامی تشکیل خواهد داد. الفالح گفت، در کوتاه مدت، هدف این سه نشست و سایر گردهمایی‌ها، تحت رهبری عربستان سعودی، حرکت به سمت حل مسالمت آمیز مناقشه است.

او گفت: «آنچه فراتر از آن است، برای کشورهای خاورمیانه ضروری است که در جهت رفاه مردم و اقتصاد تلاش کنند.»

تام نایدز، سفیر سابق ایالات متحده در اسرائیل و کهنه سرباز وال استریت، گفت که اسرائیل چهار وظیفه تقریباً متناقض در جنگ جاری اسرائیل و حماس دارد. این‌ها شامل حذف حماس از غزه است که برای امنیت اسرائیل ضروری است. یافتن گروگان‌هایی که احتمالاً در تونل‌های زیر غزه نگهداری می‌شوند. دور نگه داشتن حزب الله از درگیری؛ و حفاظت از جان بیگناهان.

نایدز که ماه گذشته از سمت نایب رئیس ولز فارگو استعفا داد تا بر خاورمیانه تمرکز کند، گفت: «اسرائیل در ۳۰ روز آینده و پس از آن راه بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.»

بارقه‌هایی از امید در میان چشم‌انداز تیره‌وتار اقتصاد جهانی

بالاکریشنان سنگاپور گفت که عبور از چالش‌های فوری بسیار مهم خواهد بود. او گفت: «اگر جهانی را شاهد باشیم کنیم که گرفتار جنگ شده و تمام حواسش به بن‌بست‌های استراتژیک نهایی پرت شده باشد، دنیایی بی‌ثبات، تورمی فوق‌العاده و افسارگسیخته و جنگ ویژگی تعیین‌کننده آن خواهد بود. اکنون، اگر بتوانیم از آن اجتناب کنیم، یک نفس عمیق بکشیم و به نحوی شش ماه تا یک سال آینده را پشت سر بگذاریم و از آن فاجعه اجتناب کنیم، در واقع من روزنه‌هایی از امید را می‌بینم.»

به گفته مدیر ارشد سرمایه‌گذاری تمپلتون گلوبال اکویتی اینوستمنتز، در زمینه سرمایه‌گذاری، آب شدن یخ روابط آمریکا و چین می‌تواند فرصتی برای سود به سهام‌های چینی شکست خورده بدهد.

جنیفر جانسون رئیس و مدیر عامل شرکت گفت، تنوع سبد سهام اولویت اصلی فرانکلین تمپلتون است زیرا بازارها با نرخ‌های بهره بالا و تورم چسبنده کنار می‌آیند. چین منطقه‌ای است که سرمایه‌گذاران جهانی هنوز نباید آن را نادیده بگیرند و تیم نوظهور بازار فرانکلین تمپلتون قطعاً در حال ورود مجدد به بازار چین است.

برای جان والدرون، رئیس و مدیر عامل شرکت گلدمن ساکس، تورم بزرگترین خطر برای چشم انداز اقتصاد جهانی است. والدرون گفت: «فکر می‌کنم تورم بزرگ‌ترین نگرانی من است. ما زمان زیادی را در شرکت خود صرف نگرانی در مورد پیامدهای بلندمدت تورم کرده‌ایم و اینکه چگونه آنها احتمالاً محیط رشد کمتری ایجاد می‌کنند.» نوئل کویین، مدیر عامل شرکت HSBC Holdings Plc نیز به مبارزه اقتصاد جهانی با تورم و نرخ بهره بالا اشاره کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]