۱۲ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ که می‌توانند شما را پولدار کنند!
۱۲ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ که می‌توانند شما را پولدار کنند!
به گزارش صرافی ارز دیجیتال اینوکس با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت نامشخصی قرار دارند، بسیاری از سرمایه‌گذاران به این موضوع فکر می‌کنند که آیا زمان فروش ارزها برای جلوگیری از ضرر بیشتر فرا رسیده است یا اینکه بازار به‌زودی بهبود می‌یابد؟!

به گزارش صرافی ارز دیجیتال اینوکس با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت نامشخصی قرار دارند، بسیاری از سرمایه‌گذاران به این موضوع فکر می‌کنند که آیا زمان فروش ارزها برای جلوگیری از ضرر بیشتر فرا رسیده است یا اینکه بازار به‌زودی بهبود می‌یابد؟! اگرچه بازار کریپتو همواره دوره‌های نزولی و صعودی داشته‌ است؛ اما هر بازار نزولی «ضررهای» خود را دارد که شاید سود آینده نتواند آن را جبران کند.

بدین ترتیب، شما باید پروژه‌های رمزارز آینده‌داری را انتخاب کنید که شانس خوبی برای بقا در بازار نزولی و شکوفایی در سال‌های بعد داشته باشند. شما باید به سراغ بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بروید تا بتوانید سرمایه‌گذاری مناسب و قابل قبولی داشته باشید. در ادامه این نوشتار از صرافی ارز دیجیتال invex، به بررسی و معرفی ۱۲ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. اگر قصد سرمایه گذاری در بازار کریپتو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن، با ما همراه باشید.

بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

در ادامه این مطلب به بررسی ۱۲ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال می‌پردازیم که اخیراً تحولات مهمی داشته‌اند یا رویدادهای بزرگی در آینده نزدیک، در انتظار آن‌ها است. برای مثال، ارز دیجیتال بیت کوین تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته و آینده بیت کوین با رویدادهای مهمی همراه خواهد بود. بیت کوین در طی مدت زمان طولانی با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است؛ اما همه ما می‌دانیم که آینده روشنی در انتظار آن است!

شیبا اینو یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتالی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد و در سال ۲۰۲۱ با رشد قابل توجهی همراه بود. تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که آینده ارز شیبا با رشد بسیاری همراه خواهد بود و با خرید این کریپتو، می‌توانید سرمایه‌گذاری سودمندی انجام دهید.

ارز دیجیتال شیبا اینو از پروژه دوج کوین الهام گرفته شده است. دوج کوین یکی از میم کوین های انفجاری است که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده و با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. قیمت دوج کوین در اینده به حد مطلوبی خواهد رسید و می‌تواند سود قابل توجهی به سرمایه‌گذاران ارائه دهد.

قبل از اینکه به لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید بپردازیم، باید توجه داشته باشیم که انتخاب رمز ارز برای خرید، تنها اولین قدم در مسیر سرمایه‌گذاری است. انتخاب پلتفرم مناسب برای خرید ارزهای دیجیتال نیز یک فاکتور کلیدی است. پیشنهاد ما، استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال invex برای خرید و فروش رمزارز است.

۱. تون کوین؛ بلاکچین مقیاس‌پذیر با ادغام پیام‌رسان تلگرام

تون کوین یک پروژه بلاکچین است و پلتفرم بلاکچینی را توسعه می‌دهد که در ابتدا توسط تیم سازنده پیام‌رسان تلگرام طراحی شده بود. در حالی که تلگرام به دلیل مشکلات قانونی با رگولاتورهای امنیت در ایالات متحده مجبور به ترک پروژه شد، اعضای پروژه پتانسیل بلاکچین را بررسی کرده و توسعه آن را با نام تون کوین از سر گرفتند.

توسعه Toncoin توسط سازمانی به نام TON Foundation انجام می‌شود که به طور رسمی با تلگرام ارتباطی ندارد. با این حال، تیم تلگرام در حال ادغام راه‌حل‌های مختلف توسط بلاکچین تون کوین در پیام‌رسان خود است. به‌عنوان مثال، اپلیکیشن تلگرام به کاربران امکان دسترسی به کیف پول TON Space را می‌دهد.

از دیدگاه فنی، تون کوین یک بلاکچین مقیاس‌پذیر با قابلیت قراردادهای هوشمند و مکانیزم اثبات سهام است. با این حال، توزیع اولیه TON از طریق یک مدل الگوریتم اثبات کار برای اطمینان از راه‌اندازی عادلانه انجام شد.

چرا تون کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ است؟

بنیاد TON که پیشتاز توسعه اکوسیستم بلاکچین تون کوین است، وارد یک مشارکت استراتژیک با HashKey Group شده که یک اپراتور مبادله ارز دیجیتال مستقر در هنگ‌کنگ است و شرکت دارایی‌های دیجیتال را اداره می‌کند.

هدف بنیاد تون کوین و HashKey از مشارکت، ارائه پشتیبانی از پروژه‌های مراحل اولیه مبتنی بر بلاکچین تون کوین است. همچنین بهبود ارز فیات در مسیرهای ورود و خروج کیف پول کاربران در داخل تلگرام در APAC نیز در دستور کار این دو بنیاد قرار دارد. این کار، خرید تون کوین برای اولین بار یا تبدیل آن به ارز فیات را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

استیو یون، رئیس بنیاد تون کوین، موارد زیر را در مورد مشارکت با HashKey بیان کرده است:

از طریق این مشارکت استراتژیک با HashKey Group، ما مشتاق هستیم که حمایت بیشتری از جوامع مستقل و تأثیرگذار در اطراف تون کوین ارائه دهیم. ما با رهبری تیم‌های محلی که در حال حاضر وایرال شده‌اند، مشتاقانه منتظر راه‌اندازی نسل جدیدی از سازندگان مینی برنامه‌ها در تون کوین هستیم.

همچنین بنیاد این رمزارز اعلامیه مهمی را منتشر کرده است که در کنفرانس Token 2049 دبی توسط مدیرعامل تلگرام پاول دوروف رونمایی خواهد شد. این رویداد در تاریخ ۱۹ آوریل برگزار می‌شود.

۲. بیت کوین؛ ارز دیجیتال غیرمتمرکز

بیت کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ است که در سال ۲۰۰۸ معرفی و در اوایل سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد. بیت کوین توسط شخصی یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اختراع شد و هویت واقعی او هنوز مشخص نیست.

بیت کوین به کمک فناوری بلاکچین، یک ارز دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد که بسیار امن است. این ارز دیجیتال، با استفاده از الگوریتم اثبات کار امنیت شبکه خود را برقرار ساخته است. ماینرها نیز این شبکه را ایمن می‌سازند و به‌ازای اضافه کردن بلاک‌ها به بلاکچین بیت کوین، ارز دیجیتال بیت کوین را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

بیت کوین را می‌توان به هر نقطه از جهان به‌صورت ۲۴ ساعته ارسال کرد و هیچ واسطه‌ای نمی‌تواند تراکنش‌ها را مسدود کند. کاربران با استفاده از کلیدهای خصوصی خود، می‌توانند بیت کوین خود را بدون نیاز به مؤسساتی مانند بانک‌ها در امنیت کامل حفظ کنند.

حتی با وجود اینکه تعداد بی‌شماری ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های بلاکچین پس از بیت کوین منتشر شده‌اند، بیت کوین همچنان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است.

چرا بیت کوین به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود؟

بیت‌ کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتالی است که باید به آن توجه داشت، زیرا قیمت این رمزارز قبل از چهارمین هاوینگ رشد بسیار خوبی داشته است. علاوه بر هاوینگ، یکی دیگر از پیشرفت‌های صعودی اخیر برای بیت کوین، تأیید ETF های بیت کوین (صندوق‌های قابل معامله در بورس) در هنگ‌کنگ بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، دو شرکت مدیریت دارایی تأیید کرده‌اند که مجوز مشروط خود را از رگولاتور امنیت هنگ‌کنگ برای عرضه محصولات ETF دریافت کرده‌اند.

همچنین لازم به ذکر است که در آخر هفته، بیت کوین در واکنش به حمله ایران به اسرائیل شاهد افزایش نوسانات بود که بر بازار سهام نیز تأثیر گذاشت. بیت کوین توانست حمایتی در حدود سطح قیمت ۶۲۰۰۰ دلار پیدا کند؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی به بالای ۶۶۰۰۰ دلار برسد.

۳٫ XRP؛ ارز دیجیتال بسیار کارآمد

ریپل یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ است که در ژوئن سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال توسط دیوید شوارتز توسعه داده شد. او به همراه کریس لارسن، شرکتی به نام OpenCoin را راه‌اندازی کرد. ۸۰ درصد از عرضه ریپل توسط توسعه‌دهندگان XRP به این شرکت هدیه داده شد. OpenCoin از آن زمان به ریپل تغییر نام داده و این شرکت، اکثر ارزهای ریپل خود را در سیستم اسکرو قرار داده است. آینده ریپل بسیار خوب پیش‌بینی می‌شود، به همین دلیل، با خیال راحت می‌توانید دست به سرمایه‌گذاری بزنید.

ریپل یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

XRP نقل و انتقالات بسیار سریع و کم‌هزینه را فراهم کرده که آن را برای مواردی مانند حواله‌ها مناسب می‌کند. XRP از الگوریتم اثبات کار یا اثبات سهام استفاده نمی‌کند؛ بلکه در عوض پروتکل اجماع XRP Ledger را پیاده‌سازی می‌نماید. هر شرکت‌کننده در شبکه ریپل می‌تواند مجموعه‌ای از اعتباردهنده‌ها را انتخاب کند که به آن‌ها اعتماد دارد.

ریپل ارز دیجیتال XRP را در محصولات خود، به‌ویژه نقدینگی درخواستی (ODL) پیاده‌سازی کرده است. ODL با مشارکت صرافی‌های ارز دیجیتال از ریپل برای ارائه انتقال پول بین‌مرزی کارآمد استفاده می‌کند.

چرا XRP گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟

شرکت فین‌تک آمریکایی ریپل که بازیگر کلیدی اکوسیستم XRP Ledger است، اعلام کرده که یک استیبل کوین جدید مبتنی بر دلار را روی پلتفرم‌های XRP Ledger و اتریوم راه‌اندازی می‌کند. استیبل کوین از مدل سنتی فول بکینگ با استفاده از سپرده‌های USD، خزانه (کوتاه‌مدت) دولت ایالات متحده و سایر معادل‌های نقدی پیروی خواهد کرد.

ریپل قصد دارد گواهینامه‌های ماهانه انجام‌شده توسط یک شرکت حسابداری شخص ثالث را برای افزایش شفافیت منتشر کند تا نشان دهد که استیبل کوین به‌طور کامل پشتیبانی می‌شود.

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل و یکی از معماران اصلی XRP Ledger، گفت که یک استیبل کوین با پشتوانه دلار در پلتفرم XRP Ledger یک «تغییر بازی» برای کاربران و توسعه‌دهندگان خواهد بود.

سرمایه‌گذاران XRP منتظر افزایش نقدینگی بالقوه استیبل کوین در عملکرد تبادل غیرمتمرکز داخلیXRP Ledger هستند و موارد جدیدی را برای پلتفرم XRP Ledger معرفی می‌کنند که مطمئناً می‌تواند به‌عنوان یک دارایی برای ریپل نیز مفید باشد.

۴٫ استپن؛ محبوب‌ترین برنامه Move-to-Earn

استپن یک برنامه تلفن همراه است که در آن کاربران می‌توانند در ازای پیاده‌روی کردن یا دویدن، رمز ارز به‌عنوان جایزه دریافت کنند. دو توکنی که می‌توان در استپن به دست آورد، GST و GMT هستند. کاربران هرچه بیشتر راه بروند توکن‌های بیشتری دریافت می‌کنند، اگرچه محدودیت‌هایی برای تعداد توکن‌های روزانه وجود دارد.

توکن GST بدون محدودیت عرضه می‌شود و به‌عنوان پاداش اولیه و توکن کاربردی در اکوسیستم استپن طراحی شده است. می‌توان از GST برای مینت‌کردن NFT کفش‌های ورزشی یا ارتقاء آن‌ها و باز کردن ویژگی‌های مختلف در برنامه استپن استفاده کرد. در همین حال، GMT توکن حاکمیتی پلتفرم استپن است که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در تصمیمات کلیدی در مورد اکوسیستم دخیل باشند.

کاربران برای کسب جوایز از طریق استپن، باید برنامه را دانلود کنند و یک ان اف تی (توکن غیرقابل تعویض) کفش‌های ورزشی را به دست آورند. انواع NFT کفش‌های ورزشی موجود است که سبک‌های مختلف حرکت را پشتیبانی می‌کند.

چرا استپن به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شود؟

یکی از ویژگی‌های این پروژه این است که کاربران می‌توانند با استفاده از بازار استپن با توکن‌های GMT مبادله انجام دهند. کاربرانی که امتیاز FSL دریافت کرده‌اند، می‌توانند آن‌ها را با GMT به‌صورت ۱ به ۱ مبادله کنند. با ۱۰۰ میلیون امتیاز FSL که بین کاربران توزیع شده، ارزش کل ایردراپ حدود ۲۶ میلیون دلار است (GMT در زمان نوشتن محتوا تقریباً ۰.۲۶ دلار معامله می‌شود).

دلیل دیگری که باعث می‌شود استپن یکی از بهترین گزینه‌ها باشد، همکاری و مشارکت این پروژه با «یکی از معروف‌ترین برندهای ورزشی جهان» است. طبق پست حساب رسمی استپن در پلتفرم رسانه اجتماعی X، این اعلامیه در تاریخ ۱۵ آوریل اعلام خواهد شد.

پیش از این، استپن با Asics و باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید وارد همکاری شده بود. با این حال، شراکت حال حاضر استپن می‌تواند حتی مهم‌تر باشد؛ بنابراین معامله‌گران باید مراقب نوسانات بیشتر در بازارهای GMT و GST باشند.

۵٫ اتریوم؛ بلاکچین پیشرو برای قراردادهای هوشمند

اتریوم یک بلاکچین است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و موارد استفاده پیچیده‌تری مانند پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل تعویض را ارائه می‌دهد. پروژه اتریوم توسط ویتالیک بوترین تأسیس شد که وایت پیپر اتریوم را در اواخر سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. بلاکچین اتریوم در جولای ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد.

یکی از اولین موارد استفاده فعال‌شده توسط اتریوم که توجه افراد بسیاری را جلب کرد، توانایی صدور توکن‌های سفارشی بود که می‌توان از طریق بلاکچین اتریوم معامله کرد. این ویژگی توسط بسیاری از پروژه‌ها برای جمع‌آوری سرمایه از طریق پیشنهاد‌های اولیه سکه (ICO) و فروش توکن مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه، اتریوم دارای اکوسیستم بسیار پرجنب‌وجوشی از برنامه‌های غیرمتمرکز است (از جمله خدمات مالی غیرمتمرکز، بازارهای NFT، پلتفرم‌های انتشاراتی، صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و موارد دیگر) که آن را به بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند، چرا که آینده اتریوم بسیار روشن و پرسود است.

اتریوم کوین بومی بلاکچین اتریوم است که انگیزه‌ای برای کاربران فراهم می‌کند تا شبکه را ایمن کنند. شبکه اتریوم در ابتدا الگوریتم Proof-of-Work را اجرا کرد؛ اما در سپتامبر ۲۰۲۲ به Proof-of-Stake تغییر کرد.

چرا اتریوم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ است؟

غول مدیریت دارایی بلک راک، یک صندوق در بلاکچین اتریوم راه‌اندازی کرده است. این صندوق BUIDL (نقدینگی دیجیتال نهادی BlackRock USD) نام دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق پلتفرم توکن سازی Securitize به آن دسترسی داشته باشند.

هدف BUIDL حفظ ارزش ثابت ۱ دلار در هر توکن در حالی است که سود سهام را روزانه به‌طور مستقیم به کیف پول سرمایه‌گذاران در قالب توکن‌های جدید واریز می‌کند. این صندوق، تمام دارایی‌های خود را با پول نقد، اسناد خزانه‌داری ایالات متحده و قراردادهای بازخرید تضمین می‌کند و به سرمایه‌گذاران این فرصت را می‌دهد تا صرفاً با نگه‌داشتن توکن در بلاکچین، سود کسب کنند.

یک آدرس اتریوم مرتبط با صندوق BUIDL با ۱۰۰ میلیون توکن USDC تأمین مالی شده است.

این آدرس از زمانی که ایجاد شد، متعلق به صندوق BlackRock بوده و تعداد زیادی تراکنش دریافت کرده است؛ اما به نظر می‌رسد این تراکنش‌ها برای تبلیغ سکه‌های مختلف میم کوین و آلت‌کوین‌های با ارزش پایین طراحی شده‌اند. این کیف پول از زمان تأمین مالی آن با ۱۰۰ میلیون دلار USDC هیچ تراکنش خروجی انجام نداده است.

رابرت میچنیک، رئیس دارایی‌های دیجیتال بلک راک، در مورد راه‌اندازی صندوق جدید توکن‌سازی‌شده می‌گوید:

«این آخرین پیشرفت استراتژی دارایی‌های دیجیتال ما است. ما بر روی توسعه راه‌حل‌هایی در فضای دارایی‌های دیجیتال متمرکز هستیم که به حل مشکلات واقعی برای مشتریانمان کمک می‌کند و ما از همکاری با Securitize هیجان‌زده هستیم.»

۶٫ سولانا؛ پلتفرم بلاکچین با کارایی بالا برای قراردادهای هوشمند

سولانا یک پلتفرم قراردادهای هوشمند با طراحی منحصربه‌فرد است که هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند و در عین حال، هزینه‌ها را بسیار پایین نگه می‌دارد. سولانا با استفاده از الگوریتم منحصربه‌فرد اثبات تاریخ و مکانیزم اثبات سهام به این ویژگی دست می‌یابد. سولانا یکی از ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال برای انتقال در بازار است، زیرا کاربران به‌طور متوسط کمتر از ۰.۰۰۱ دلار برای هر تراکنش پرداخت می‌کنند.

آناتولی یاکوونکو، سولانا را در سال ۲۰۱۸ تأسیس کرد. شبکه اصلی این پلتفرم در مارس ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۲۱ با استقبال قابل توجهی مواجه شد. در حالی که SOL ارزش خود را در بازار نزولی سال ۲۰۲۲ از دست داد، هنوز یکی از چشمگیرترین اکوسیستم‌ها را در بخش ارزهای دیجیتال دارد.

قیمت سولانا

چرا سولانا می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شود؟

بلاکچین سولانا مرکز فعلی بازار گاوی توکن‌های میم است. کارمزدهای پایین و تجربه کاربری ساده این پلتفرم، آن را به مقصدی محبوب برای کاربرانی تبدیل کرده است که در مورد راه‌اندازی توکن‌های میم جدید در صرافی‌های غیرمتمرکز، گمانه‌زنی‌هایی می‌کنند.

بر اساس داده‌های DeFi Llama، جمعه گذشته، حجم معاملات روزانه در صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا تقریباً به ۳.۸ میلیارد دلار رسید.

در همین حال، داده‌های Google Trends نشان می‌دهند که علاقه موتور جستجوی گوگل به عبارت سولانا در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد که نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال به سولانا است.

قیمت سولانا منعکس‌کننده این افزایش فعالیت است، زیرا این سکه در هفته گذشته ۳۹.۳ درصد افزایش یافته و برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ از مرز ۲۰۰ دلار عبور کرده است. SOL به رتبه چهارم در رده‌بندی ارزش بازار ارزهای دیجیتال ارتقاء یافته و از بی ان بی پیشی گرفته است.

۷. BNB؛ یک ارز دیجیتال محبوب که در اکوسیستم بایننس استفاده می‌شود

بی ان بی توکنی است که توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. دارندگان توکن هنگام استفاده از بایننس به مزایای ویژه‌ای دسترسی پیدا می‌کنند که شامل کارمزدهای معاملاتی کمتر، دسترسی به برنامه‌های لانچ‌پد و لانچ‌پول صرافی، بازگشت نقدی خرید با کارت بایننس و موارد دیگر می‌شود.

همچنین این توکن به‌عنوان دارایی اصلی بلاکچین بایننس استفاده می‌شود. بایننس چین گونه‌ای از اتریوم است که کارمزد تراکنش‌های بسیار پایین‌تری را به کاربران ارائه داده و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی برنامه‌های غیرمتمرکز سازگار با EVM را مستقر کنند. BNB که قبلاً به‌عنوان بایننس کوین شناخته می‌شد، اکنون یک تغییر نام تجاری گسترده را پشت سر گذاشته است.

چرا BNB یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به موازات پلتفرم لانچ‌پول خود در حال توسعه بود تا زمانی که سه پروژه مختلف لانچ‌پول با موفقیت معرفی شدند. آخرین اطلاعیه در ۲۷ دسامبر منتشر شد، زمانی که صرافی از برنامه لانچ‌پول برای پروژه Sleepless AI پرده‌برداری کرد.

از آنجایی که بایننس تنها دارایی رمزنگاری غیرپایدار است که می‌توان برای سهامداری لانچ‌پول استفاده کرد، اطلاعیه‌های لانچ‌پول باعث افزایش تقاضا برای بی ان بی شده‌اند. در زمان نگارش این مقاله، BNB تغییر +۳۸.۵ درصدی را در برابر دلار آمریکا منتشر کرده است.

کاربران می‌توانند بی ان بی خود را از طریق بایننس لانچ‌پول، سپرده‌گذاری یا استیک کنند تا از پروژه‌های بلاکچین آتی، توکن به دست آورند. بی ان بی را می‌توان در هر زمانی unstake کرد، به این معنی که کاربران می‌توانند با دریافت چند توکن جدید و در عین حال ریسک نسبتاً کم، یک امتیاز خوب دریافت کنند.

صرافی بایننس ارزش دنبال کردن را دارد تا ببینیم آیا یک برنامه لانچ‌پول دیگر یا حتی یک برنامه جدید لانچ‌پد را معرفی خواهند کرد یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، می‌توانیم شاهد افزایش دیگری در قیمت BNB باشیم.

۸٫ Uniswap؛ بزرگ‌ترین DEX در اتریوم

یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ است که مدل AMM (سازنده بازار خودکار) را معرفی کرد. این طراحی منحصربه‌فرد، مبادله بین توکن‌های مختلف به‌ صورت مستقیم در بلاکچین و بدون اتکا به واسطه‌ها را فراهم می‌کند.

پروتکل یونی سواپ غیرمتمرکز است و هر فردی می‌تواند برای هر توکن، استخر نقدینگی ایجاد کند؛ این امر بدان معنی است که جدیدترین دارایی‌های رمزنگاری‌شده پیش از اینکه وارد صرافی‌های ارزهای دیجیتال متمرکز شوند، اغلب در یونی سواپ معامله می‌شوند.

مدل معرفی‌شده توسط یونی سواپ به‌وسیله بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز در پلتفرم‌های مختلف بلاکچین پذیرفته شده است. با این حال، یونی سواپ فعال‌ترین صرافی غیرمتمرکز از نظر حجم معاملات است.

یونی سواپ توسط دارندگان توکن UNI اداره می‌شود که می‌توانند پیشنهاد‌ها را ارسال کرده و به آن رأی دهند. UNI در سال ۲۰۲۰ از طریق ایردراپ بین کاربران قبلی پروتکل یونی سواپ توزیع شد و اکنون این توکن در انواع پلتفرم‌های تجاری غیرمتمرکز و متمرکز در دسترس است.

چرا یونی سواپ را به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ در نظر بگیریم؟

بنیاد یونی سواپ پیشنهادی برای استفاده از مکانیسم protocol’s fee جهت پاداش‌دادن به دارندگان توکن UNI که توکن‌های خود را استیک می‌کنند، ارائه کرده است. بر اساس پیشنهاد یونی سواپ، این تغییر به‌منظور ایجاد انگیزه برای «هیئت نمایندگی فعال، متعهد و متفکر» در فرایند حاکمیت یونی سواپ طراحی شده است.

اگر این پیشنهاد تأیید شود، امکان جمع‌آوری خودکار و بدون محدودیت هزینه‌های پروتکل فراهم می‌آید که سپس به‌طور مساوی بین دارندگان توکن UNI که توکن‌های خود را استیک کرده و حق رأی خود را واگذار کرده‌اند، توزیع می‌شود.

این پیشنهاد تأثیر مثبتی بر بازار داشت، زیرا قیمت UNI از ۷.۱۶ دلار به ۱۲.۲۷ دلار (+۷۱٪) در مدت کمی بیش از یک ساعت پس از انتشار پیشنهاد افزایش یافت. اگرچه UNI از آن زمان شاهد اصلاح قیمت بوده است؛ اما این توکن در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۱۰.۵۶ دلار معامله می‌شود.

۹. پروتکل مینا؛ یک بلاکچین بسیار سبک

پروتکل مینا پروژه‌ای است که یک بلاکچین بسیار سبک وزن را توسعه می‌دهد. با کمک فناوری دانش صفر، اندازه بلاکچین مینا در همه زمان‌ها تنها ۲۲ کیلوبایت نگه داشته می‌شود.

نسخه پروتکل مینا، zkApps نامیده می‌شود. قراردادهای هوشمند این برنامه‌ها با استفاده از فناوری دانش صفر پشتیبانی می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهد بدون افشای داده‌ها برای طرف معامله خود، مالکیت داده‌های خود را ثابت کنند. همچنین zkApps به جای تکیه بر سیستم‌های پیچیده اوراکل، دسترسی آسان به داده‌های دنیای واقعی را فراهم آورد.

۱۰. کازماس (Cosmos)؛ شبکه‌ای از بلاکچین‌های قابل تعامل

شبکه کازماس به گونه‌ای طراحی شده است که به پلتفرم‌های مختلف بلاکچین اجازه می‌دهد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند. کازماس از Cosmos Hub، یک بلاکچین با الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند. همچنین Cosmos Hub برای تسهیل ارتباط با بلاکچین‌های خارج از اکوسیستم کازماس، به‌عنوان مثال بیت کوین و اتریوم، طراحی شده است. بلاکچین‌های مختلفی که کازماس را تشکیل می‌دهند از طریق پروتکلی به نام IBC (ارتباط بین بلاکچین) با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

Cosmos Hub و دیگر بلاکچین‌ها در شبکه کازماس با استفاده از چارچوب Cosmos SDK ساخته شده‌اند. بلاکچین‌های راه‌اندازی‌شده در کازماس از الگوریتم اثبات سهام، مدت زمان کوتاه تراکنش (حدود ۷ ثانیه) و هزینه‌های پایین تراکنش (حدود ۰.۰۱ دلار در هر تراکنش) بهره می‌برند.

توکن بومی کازماس، ATOM نام دارد. کاربران می‌توانند توکن‌های اتم خود را برای کمک به امنیت شبکه و همچنین دریافت جوایز شرط‌بندی و بخشی از کارمزد تراکنش‌‌ها، استیک کنند.

چرا کازماس به‌عنوان بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود؟

جامعه کازماس پیشنهادی را برای محدود کردن نرخ تورم توکن اتم روی ۱۰٪ تصویب کرده است. نرخ تورم فعلی حدود ۱۴ درصد می‌باشد؛ در حالی که سقف آن ۲۰ درصد تعیین شده است. پس از تصویب این پیشنهاد، مقدار توکن‌های جدید اتم کاهش می‌یابد. با این حال، APR توکن‌های اتم را از حدود ۱۹٪ به تقریباً ۱۳.۴٪ کاهش می‌دهد.

تحقیقات نشان داد که طبق این پیشنهاد، بلاکچین Cosmos Hub به امنیت خود توجه ویژه‌ای دارد. همچنین این پیشنهاد استدلال می‌کند که کاهش تورم اتم می‌تواند تأثیر مثبتی بر پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز و بازارهای پول در اکوسیستم کازماس داشته باشد.

رأی‌گیری برای پیشنهاد کاملاً بحث‌برانگیز بود، زیرا گزینه «بله» ۴۱.۱ درصد آرا را به دست آورد. گزینه «خیر» ۳۱.۹ درصد و گزینه «وتو» ۶.۶ درصد و ۲۰.۴ درصد باقی‌مانده برای گزینه ممتنع بود. جالب اینجاست که این پیشنهاد بالاترین میزان مشارکت رأی‌دهندگان در تاریخ اکوسیستم کازماس را داشت.

۱۱. لایت کوین؛ جایگزینی ارزان‌تر برای بیت کوین

لایت کوین یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ است که در اکتبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال به‌عنوان یک نسخه اصلاح‌شده از پایگاه کد بیت کوین به بازار عرضه شد.

لایت کوین حداکثر ۸۴ میلیون سکه دارد که ۴ برابر بیشتر از بیت کوین است. زمان استخراج بلاک هدفمند آن ۲.۵ دقیقه است که ۴ برابر سریع‌تر از زمان استخراج بلاک هدف بیت کوین است. لایت کوین نیز درست مانند بیت کوین، از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. در حالی که بیت کوین از تابع هش SHA-256 استفاده می‌کند، لایت کوین تابع هش رمزگذاری را مورد استفاده قرار می‌دهد.

گاهی اوقات، لایت کوین به‌عنوان زمینه‌ای برای اثبات فناوری‌هایی که بعداً در بیت کوین پیاده‌سازی شدند، استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، SegWit برای اولین بار قبل از اینکه در شبکه بیت کوین فعال شود، در لایت کوین پیاده‌سازی شد. با این حال، لایت کوین دارای برخی از جنبه‌های تکنولوژیکی منحصربه‌فرد است که مهم‌ترین آن‌ها، پشتیبانی از فناوری حریم خصوصی MimbleWimble است.

چرا لایت کوین را به‌عنوان گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیریم؟

لایت کوین در چند ماه گذشته عملکرد خوبی داشته است، زیرا معامله‌گران در حال جمع‌آوری موقعیت‌های LTC خود هستند. لایت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴، ۳۸ درصد افزایش یافته و در حال حاضر، یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی بلاکچین LunarCrush، لایت کوین «قوی‌ترین فعالیت اجتماعی و تجاری ترکیبی را در بازار ارزهای دیجیتال» داشته است.

لایت کوین در صرافی EDX Markets به‌عنوان یکی از چهار ارز دیجیتال موجود در این پلتفرم فهرست شده است. EDX Markets یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال است که توسط شرکت‌های بزرگ صنعت مالی از جمله Fidelity و Citadel Securities پشتیبانی می‌شود.

دلیل دیگری برای انتخاب لایت کوین این است که LTC امنیت بالایی دارد و ممکن است توسط رگولاتورهای ایالات متحده تأیید شود.

۱۲. شیبا اینو؛ دومین ارز محبوب میم در بازار

شیبا اینو یک توکن معروف و یکی از میم کوین های انفجاری است که در سال ۲۰۲۰ توسط شخصی با نام مستعار ریوشی معرفی شد. این پروژه از ارز دیجیتال دوج کوین الهام گرفته شده است و همچنین نژاد سگ شیبا اینو را در برند خود به نمایش می‌گذارد. برخلاف دوج کوین که دارای بلاکچین اختصاصی خود است، شیبا اینو روی بلاکچین اتریوم به‌عنوان توکن ERC-20 صادر می‌شود.

شیبا اینو یک توکن معروف و یکی از میم کوین های انفجاری

در طی راه‌اندازی توکن SHIB، نیمی از توکن‌های عرضه‌شده به ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم ارسال شد. این کار به‌عنوان سوزاندن توکن‌ها در نظر گرفته شد. بوترین در نهایت اکثر توکن‌های شیب خود را سوزاند و بقیه توکن‌های خود را برای تأمین مالی کمک‌های خیریه فروخت. SHIB در سال ۲۰۲۱ محبوبیت قابل توجهی به دست آورد و از نظر ارزش بازار به دومین سکه بزرگ میم پس از دوج کوین تبدیل شد.

چرا شیبا اینو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ است؟

تیم پشت پروژه شیبا در تلاش است تا دامنه سطح بالای .shib (TLD) را به دست آورد. TLD ها دامنه‌هایی مانند com، .org، .net و .io هستند و برای سازماندهی وب‌سایت‌ها بر اساس دسته‌بندی‌هایی مانند موارد استفاده و موقعیت جغرافیایی استفاده می‌شوند.

تیم شیبا اینو با پروژه دامنه web3 D3 شریک شده است تا shib TLD را به دست آورد. D3 توضیح می‌دهد که نام‌های دامنه کریپتو کنونی مانند .crypto به‌طور بومی در سراسر پلتفرم‌ها کار نمی‌کنند؛ در حالی که شیبا به دنبال سازگاری متقابل واقعی با خدماتی است که مردم روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر شیبا=اینو در به دست آوردن دامنه .shib موفق باشد، این امر می‌تواند وب‌سایت‌ها، نام‌های کاربری شخصی‌شده و حتی آدرس‌های ایمیلی که به .shib ختم می‌شوند را فعال کند. همچنین اینکه TLD .shib تأیید شود یا خیر به ICANN (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته) بستگی دارد. در هر صورت، نتایج همکاری بین شیبا اینو و D3 فوری نخواهد بود، زیرا ممکن است بین ۳ تا ۵ سال طول بکشد تا یک TLD جدید تأیید شود.

بهترین ارز دیجیتال جهت خرید برای مبتدیان

اگر شما یک تازه وارد در فضای ارزهای دیجیتال هستید، بهتر است به سراغ ارزهای دیجیتالی بروید که برای مدت طولانی‌تری وجود داشته‌اند و اکوسیستم منابع توسعه‌یافته‌ای برای کاربران دارند.

به سراغ ارزهای دیجیتالی بروید که معیارهای زیر را دارند:

  • دارای ارزش بازار قابل توجهی هستند (مثلاً ۱ میلیارد دلار به بالا)
  • در بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال فهرست شده‌اند و به‌راحتی می‌توان آن را در برابر ارزهای فیات مبادله کرد.
  • دارای نقدینگی بالا است (حداقل ۱۰۰ میلیون دلار در حجم معاملات ۲۴ ساعته)

بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ برای مبتدیان عبارتند از:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • لایت کوین
  • پالیگان
  • سولانا

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو ترجیح می‌دهند به جای معامله فعال، روی ارزهای دیجیتال در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند. اگر نمی‌خواهید زمان و تلاش زیادی برای دنبال‌کردن همه اتفاقات دنیای کریپتو و بلاکچین صرف کنید، این تصمیم خوبی است.

اگر می‌خواهید در درازمدت روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ معتبرترین ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم بروید.

چگونه بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ را انتخاب کردیم؟

با وجود هزاران ارز دیجیتال مختلف در بازار، محدود کردن این لیست به ۱۲ عدد رمزارز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. هنگام ایجاد این فهرست، هدف ما نمایش انواع پروژه‌های ارزهای دیجیتال، از پروژه‌های تثبیت‌شده گرفته تا پروژه‌های سوداگرانه‌تر بود که به‌طور بالقوه می‌توانند مزایای زیادی داشته باشند. در این قسمت فاکتورهایی را ارائه می‌دهیم که هنگام انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفتیم:

  1. دسترسی: ارز دیجیتال باید به‌راحتی در انواع صرافی‌های ارز دیجیتال، از جمله گزینه‌های متمرکز و غیرمتمرکز در دسترس باشد. همچنین باید در نظر گرفت که آیا می‌توان ارز دیجیتال را مستقیماً در برابر ارزهای فیات معامله کرد یا خیر که فرایند خرید و فروش را بسیار ساده‌تر می‌کند.
  2. ارزش بازار: ارزهای دیجیتال معرفی‌شده در این مطلب، همگی در بین ۱۰۰ دارایی بزرگ رمزنگاری بر اساس ارزش بازار قرار دارند.
  3. رهبری بخشی: بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد. به‌عنوان مثال، ارزهای دیجیتال با الگوریتم اثبات کار و رمزارزهایی با الگوریتم اثبات سهام که نشان‌دهنده دو رویکرد اصلی برای دستیابی به اجماع غیرمتمرکز هستند.
  4. ارزهای دیجیتال کارآمد: ارز دیجیتال باید محصولی کارآمد باشد و صرفاً مبتنی بر وعده‌های آینده نباشد. وقتی صحبت از ارزهای رمزنگاری‌شده به میان می‌آید، نباید رمزارزهای پرریسک و شناخته‌نشده را در نظر گرفت. وقتی نوبت به توکن‌ها می‌رسد، باید روی توکن‌هایی تمرکز کنیم که به‌عنوان توکن‌های کاربردی در یک محصول فعال یا به‌عنوان توکن‌های حاکمیتی در یک پروتکل غیرمتمرکز استفاده می‌شوند.
  5. تیم و توسعه: اکثر پروژه‌های رمزنگاری و بلاکچین با کیفیت بالا باید دارای یک تیم حرفه‌ای و ماهر باشند.

سخن پایانی

بهترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴، بیشتر به مشخصات ریسک‌پذیری فردی و اهداف سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد. اگر به ارزهای دیجیتالی علاقه‌مند هستید که پتانسیل بلندمدت دارند، پس ارزهای اصلی مانند بیت کوین و اتریوم احتمالاً انتخاب مناسبی برای شما هستند. اگر ریسک‌پذیری شما بیشتر است، می‌توانید سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ارزش کمتر از ۱ سنت را دنبال کرده یا در آخرین پیش‌فروش‌های کریپتو شرکت کنید.

در هر صورت، به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات بوده و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ریسک قابل توجهی همراه است. همیشه قبل از هر سرمایه‌گذاری تحقیق کنید و وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید.

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را از صرافی‌های معتبری مانند صرافی ارز دیجیتال اینوکس خریداری کنید و معامله‌ای امن و پرسود داشته باشید. همین حالا به معتبرترین بازار ارزهای دیجیتال بپیوندید و معامله را در فضایی امن تجربه کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که این نوشتار صرفاً یک مقاله آموزشی است و به معنای پیشنهاد خرید نیست.

https://invex.ir

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]