صادرات ۲۱۳ هزار تنی کالا از مبادی گمرکی زنجان
صادرات ۲۱۳ هزار تنی کالا از مبادی گمرکی زنجان

زنجان- مدیرکل گمرک زنجان گفت: ۲۱۳ هزار تن کالا شامل انواع شمش فلزات، انواع مقاطع فلزی و مفتول، اسید سولفونیک، لبنیات از مبادی گمرکی زنجان صادر شده است.

به گزارش بازار و به نقل از گمرک زنجان، زین العابدین گنج خانلو گفت: مجموع صادرات از مبادی گمرک استان زنجان در سال جاری ۲۱۳ هزار تن به ارزش حدود ۴۲۹ میلیون دلار بوده است.
وی ابراز داشت: واردات موقت حدود ۲۹۱ هزار تن به ارزش بیش از ۸۳ میلیون دلار که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۷ درصد و از نظر وزن ۱۸ درصد افزایش دارد.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: واردات قطعی بیش از ۴۹۶ میلیون دلار به وزن بیش از ۲۱۱ هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از نظر وزن ۵ درصد کاهش دارد و واردات کل حدود ۵۷۹ میلیون دلار به وزن حدود ۵۰۲ هزار تن که ۲ درصد از لحاظ ارزش و ۷ درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است.
گنج‌خانلو عنوان کرد: صادرات حدود ۲۱۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴۲۹ میلیون دلار که به لحاظ ارزش حدود ۲۰ درصد و از نظر وزن ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.
وی افزود: همچنین سه کشور عمده مبدأ واردات به گمرک استان، ترکیه، امارات و سوئیس و سه کشور عمده مقصد صادرات از گمرک استان از ترکیه، عراق و امارات همچنین مجموع تجارت خارجی از گمرک استان طی این مدت بیش از یک میلیارد دلار بوده است.
مدیرکل گمرک استان زنجان تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان هم عبارتند از انواع شمش فلزات، انواع مقاطع فلزی و مفتول، اسید سولفو نیک، لبنیات است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]