فرودگاه امام رسوب کالا ندارد| طرح احصا و شناسه کالا برای اموال تملیکی امسال اجرا می شود
فرودگاه امام رسوب کالا ندارد| طرح احصا و شناسه کالا برای اموال تملیکی امسال اجرا می شود

ایزدی مدیر کل اموال تملیکی استان تهران با تاکید بر اینکه فرودگاه امام رسوب کالا ندارد گفت: امسال طرح احصای کالا و شناسه کالا را برای اموال تملیکی اجرا می کنیم.

اکبر محمودی؛ بازار: حذف رسوب گمرکات از برنامه ویژه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران نشان می دهد این موضوع تا حد زیادی می تواند برای این اداره کل مهم و حیاتی باشد. آنطور که مدیر کل اموال تملیکی اعلام کرده است قرار است در ابتدای شهریور ۱۴۰۳ خبر اختتام رسوب کالای گمرکات سه گانه و انبارهای اموال تملیکی استان تهران اطلاع رسانی شود.
آنطور که مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرده است کالاهایی که مربوط به دهه ۶۰ و ۸۰ از دولت‌های گذشته مانده بود، در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد که نشانگر همکاری دستگاه‌هاست. او معتقد است که این سازمان قبل از دولت سیزدهم برای بسیاری مردم شناخته نشده بود، اما با اقدامات خوبی که بین روسای قوا شکل گرفت منجر به سرعت بخشی در تعیین تکلیف کالاها شد.
اما حسین ایزدی مدیر کل اموال تملیکی استان تهران می گوید: رقم کالاهای انهدامی در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۷۲ میلیارد تومان بوده و ۳۹۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۱ منهدم شده است که در ابتدای امسال نیز بخش عمده‌ای از کالاهای انهدامی مربوط به گمرک امام خمینی (ره) بوده است.
او تاکید دارد که در فرودگاه امام رسوب کالا ندارد و امسال طرح احصای کالا و شناسه کالا برای اموال تملیکی اجرا می شود.
البته ایزدی از استقرار اداره اموال تملیکی در کنار گمرک فرودگاه امام خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر اینکه قبلا یک انبار ۵۰۰ متری داشتیم الان یک انبار دیگر از شهر فرودگاهی امام خمینی تحویل گرفته ایم و کالاها را همانجا و حتی بازدید هم می دهیم و مزایده ها را که مربوط به فرودگاه امام خمینی هست همانجا بازدید می دهیم.
متن کامل گفتگوی خبرنگار خبرگزاری «بازار» با «حسین ایزدی» مدیر کل اموال تملیکی استان تهران در خصوص رسوب کالا در گمرک فرودگاه امام را با هم می خوانیم:

از ۲۱ هزار پرونده در حال حاضر ۱۵۰۰ پرونده کالای متروکه در فرودگاه امام مانده است و مابقی نیز به انبارهای اموال تملیکی منتقل شده است و قسمت زیادی تعیین تکلیف شده است

* آیا هنوز در فرودگاه امام و گمرک این فرودگاه کالای متروکه از قبل داریم؟
از تیر ماه ۱۴۰۱ شروع به انتقال کالاهای موجود در گمرک فرودگاه امام کردیم. در شروع این کار حدود ۲۱ هزار پرونده متروکه در فرودگاه امام داشتیم و تا اواخر هم جمع پرونده کالاهای متروکه به ۲۳ هزار پرونده رسید. از این ۲۱ هزار پرونده در حال حاضر ۱۵۰۰ پرونده کالای متروکه در فرودگاه امام مانده است و مابقی نیز به انبارهای اموال تملیکی منتقل شده است و قسمت زیادی تعیین تکلیف شده است و بخشی نیز در مسیر تعیین تکلیف قرار دارد.
کار خوبی که در فرودگاه حضرت امام شده است قبلا مردم باید از آن محل به شرکت اموال تملیکی در اتوبان فتح مراجعه می کردند و فاصله یک ساعته با فرودگاه امام تا شرکت اموال تملیکی را طی می کردند بنابراین در فرودگاه امام اداره اموال تملیکی در کنار گمرک فرودگاه امام مستقر شد. علاوه بر اینکه قبلا یک انبار ۵۰۰ متری داشتیم الان یک انبار دیگر از شهر فرودگاهی امام خمینی تحویل گرفته ایم و کالاها را همانجا و حتی بازدید هم می دهیم و مزایده ها را که مربوط به فرودگاه امام خمینی هست همانجا بازدید می دهیم.

واقعیت موضوع این است که آن ۲۱ هزار پرونده کالاهای متروکه، پرونده هایی بود که از قبل و از سال ۸۴ هم بود. یعنی از روزهای نخست تاسیس گمرک فرودگاه امام بود

* به نظر می رسد در دولت سیزدهم به موضوع تعیین تکلیف کالاهای متروکه اهمیت زیادی داده شد؟
این روزها از حیث کالاهای رسوبی و متروکه حال خوبی داریم. اما واقعیت موضوع این است که آن ۲۱ هزار پرونده کالاهای متروکه، پرونده هایی بود که از قبل و از سال ۸۴ هم بود. یعنی از روزهای نخست تاسیس گمرک فرودگاه امام بود. به هر حال در دوران مدیریت قبل و دولت های قبل یا مغفول مانده بود و یا اینکه به هر حال به هر دلیلی کار انجام نشده بود و خوشبختانه با کمک خوب دادستانی تهران و دادگستری تهران به طور ویژه کمک کردند و حمایت های خاصی که در حوزه وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان اموال تملیکی گرفتیم تاکنون خدا را شکر توانستیم مشکل را بدین شکل مرتفع کردیم. امیدواریم که امسال اقدامات ما به ثمر بنشیند چرا که برنامه ما این است که امسال بتوانیم طرح احصای کالا و شناسه کالا را برای اموال تملیکی اجرا کنیم. و از این حالت ابهامی که اموال تملیکی چقدر کالا با چه میزان ارزش ریالی دارد بتوانیم مرتفع کنیم و گزارش دقیق تری ارائه دهیم.

در حال حاضر در فرودگاه امام رسوب کالا نداریم. خوشبختانه در حال حاضر در فرودگاه امام اگر گزارش تصویری گرفته شود و مقایسه با گذشته داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد

* گمرک فرودگاه امام در حال حاضر چه میزان رسوب کالا دارد؟
در حال حاضر در فرودگاه امام رسوب کالا نداریم. خوشبختانه در حال حاضر در فرودگاه امام اگر گزارش تصویری گرفته شود و مقایسه با گذشته داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد. قبلا شرایط اسفباری بود الان رسوب کالا در گمرک فرودگاه امام نداریم. این رسوب کالا را به اموال تملیکی منتقل کرده ایم و هنوز تعیین تکلیف نهایی نشده است اما در مسیر تعیین تکلیف است و پیش بینی ما این است که تا ۶ ماه اول امسال کالاهای انهدامی که مانده بود عمدتا انجام شده و در مسیر تعیین تکلیف قرار بگیرد و تا شش ماه اول انجام شود.

پارسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از کالاهای انهدامی برای فرودگاه امام و گمرک غرب بوده است

* میزان کالاهای انهدامی در فرودگاه امام که به اموال تملیکی منتقل شده است چقدر است؟
پارسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از کالاهای انهدامی برای فرودگاه امام و گمرک غرب بوده است که کارهای آن انجام شد.
رقم کالاهای انهدامی در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۷۲ میلیارد تومان بوده و ۳۹۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۱ منهدم شده است که در ابتدای امسال نیز بخش عمده‌ای از کالاهای انهدامی مربوط به گمرک امام خمینی (ره) بوده است. ارزش پرونده‌های اموال تملکی در سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ معادل ۹۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است. دو هزار و ۱۷۱ پرونده قاچاق در سال ۱۴۰۲ و هزار و ۹۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده و ارزش پرونده‌های سال ۱۴۰۲ معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]