رکوردهایی که بیت کوین شکست!
رکوردهایی که بیت کوین شکست!

بیت کوین در بالاترین ارتفاع از فروردین پارسال قرار گرفته و قیمتش در ایران برای اولین بار به بیش از ۲.۴ میلیارد تومان رسیده است

​به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، بیت‌کوین در شبانه روز قبلی برای اولین بار از روز ۹ فروردین پارسال فرصت قدم گذاشتن در کانال ۴۷ هزار دلار را پیدا کرد. قیمت بیت‌کوین بااحتساب نرخ فعلی تتر، به پول خودمان حدود دو میلیارد و ۴۰۴ میلیون محاسبه می‌شود و تریدرهای ایرانی هم برای اولین مرتبه با چنین رقمی به عنوان قیمت بیت کوین سروکار دارند. همزمان با عبور بیت کوین از مرز ۴۷ هزار دلار، ظرف یک روز بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه جدید وارد بازار ارز دیجیتال شد و حالا بعد از اردیبهشت پارسال ارزش بازار کریپتو به بیش از ۱.۸۱۰ تریلیون دلار می‌رسد. سولانا و آوالانچ به لطف افزایش قیمت بیت کوین، بهترین عملکرد روزانه را بین رمزارزهای سرشناس به جا گذاشتند و آنطرف هولدرهای اتریوم، ریپل یا دوج کوین حق دارند عصبانی باشند.
بیت کوین در بهترین موقعیت از فروردین ۱۴۰۱
قیمت بیت‌کوین به شکل لحظه‌ای ۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار است. نسبت به دیروز که بیت کوین در در کانال ۴۴ هزار دلار معامله می‌شد شاهد رشد تقریبا چهار درصدی ارزش رهبر بازار ارز دیجیتال هستیم.
قیمت بیت کوین البته در شبانه روز قبلی تا ۴۷ هزار و ۱۲۰ دلار هم بالا رفته که این یکی بالاترین سطح از روز ۹ فروردین پارسال است و به عبارتی، بیت کوین در بهترین موقعیت خودش از ۱۹ ماه قبل قرار دارد.

قیمت بیت کوین حالا با درنظر گرفتن رشد تقریبا چهار درصدی که در شبانه روز قبلی داشته، بازدهی هفتگی سه درصدی را تجربه می‌کند و هولدرهای آن درمقایسه با اولین روز سال نو میلادی حدود شش درصد سود نصیبشان شده است. بیت کوین سال قبل در چنین روزهایی حول وحوش ۱۷ هزار دلار ارزش داشت و آن‌هایی که از آن زمان تا الان در کیف پولشان بیت کوین نگه داشتند، به سود ۱۷۰ درصدی رسیدند.
ارتقای رکورد قیمت بیت کوین در ایران
قیمت بیت کوین در شبانه روز قبلی بعد تقریبا ۱۹ ماه از مرز ۴۷ هزار دلار عبور کرد و همزمان رکورد قیمت بیت کوین در ایران یکبار دیگر شکسته شد.
قیمت بیت‌کوین با درنظر گرفتن نرخ ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومانی تتر، به پول خودمان تقریبا معادل دو میلیارد و ۴۰۴ میلیون و اندی محاسبه می‌شود و برای اولین بار شاهد عبور قیمت بیت کوین در ایران از مرز ۲.۴ میلیارد هستیم.
بیت کوین نسبت به قله تاریخی خودش یعنی محدوده ۶۸ هزار دلار که در آبان سال ۱۴۰۰ موفقبه فتح آن شد هنوز فاصله زیادی دارد. با این حال آن زمان نرخ تتر به ۳۰ هزار تومان نمی‌رسد و به همین خاطر بیت کوین ۶۸ هزار دلاری، در ایران کمتر از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ارزش داشت.
ثبت رکورد جدید در بازار ارز دیجیتال
افزایش قیمت بیت کوین در شبانه روز قبلی، با تزریق ۱۰۶ میلیارد دلار جدید به بازار ارز دیجیتال همراه شد. همزمان با عبور بیت کوین از مرز ۴۷ هزار دلار، ارزش بازار ارز دیجیتال حدود ۱.۸۱۰ تریلیون دلار تخمین زده می‌شد که این عدد رشد خیره کننده و شش درصدی ارزش بازار ارز دیجیتال درمقایسه با روز گذشته را نشان می‌دهد.
ارزش بازار ارز دیجیتال حالا دقیقا بعد از روز چهارم می ۲۰۲۲ یعنی ۱۴ اردیبهشت پارسال از مرز یک تریلیون و ۸۱۰ میلیارد دلار عبور می‌کند و همزمان شاهد افزایش تسلط خود بیت کوین به بازار هستیم.
بیت کوین درحال حاضر به بیش از ۵۳.۵ درصد از بازار ارز دیجیتال تسلط دارد که بیشترین سهم آن در دو سال گذشته است. درحال حاضر حدود ۹۱۵ میلیارد دلار از ۱.۸ تریلیون دلاری که در بازار ارز دیجیتال وجود دارد، به بیت کوین تبدیل شده است.
تاثیر بیت کوین روی روند آلت‌کوین‌ها سولانا یا همان SOL در شبانه روز قبلی بازدهی پنج درصدی از خودش به گذاشت که نسبت به سایر آلت‌کوین‌های سرشناس عملکرد بهتری محسوب می‌شود.
قیمت سولانا درحالی ۹۸.۹۲ دلار است که این عدد درمقایسه با دیروز حدود چهار دلار بیشتر است. آوالانچ که مثل سولانا حوالی قل سالانه خودش قرار دارد، در ۲۴ ساعت قبلی به بازدهی مثبت چهار درصد رسیده و از این جهت، عملکردی شبیه بیت کوین از خودش نشان داده است.
دوج کوین که جزو رمزارزهای محبوب تریدرهای ایرانی است، در طرف مقابل از محدوده ۰.۰۷۹ دلار به ۰.۰۷۷ دلار عقب نشینی داشته تا سرمایه گذاران آن متحمل ضرر دو درصدی شوند. ریپل و بایننس‌کوین که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار هستند، بازدهی منفی یک درصد را تجربه کردند و کاردانو (ADA) مثل دیروز حدود ۰.۵۰ دلار ارزش دارد تا بازدهی این یکی را صفر درصد محاسبه کنیم.
بازدهی روزانه انواع ارز دیجیتال
انواع ارز دیجیتال
قیمت
بازدهی روزانه
بیت کوین
۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار
مثبت چهار درصد
اتریوم
دو هزار و ۲۵۰ دلار
منفی نیم درصد
بایننس کوین
۲۹۸.۷۹ دلار
منفی یک درصد
سولانا
۹۸.۹۲ دلار
مثبت پنج درصد
ریپل
۰.۵۵ دلار
منفی یک درصد
کاردانو
۰.۵۰ دلار
صفر
آوالانچ
۳۵.۳۵ دلار
مثبت چهار درصد
دوج کوین
۰.۰۷۷ دلار
منفی دو درصد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]