معرفی معاملات اهرم دار (مارجین) صرافی تبدیل
معرفی معاملات اهرم دار (مارجین) صرافی تبدیل
معاملات اهرم دار یا مارجین یکی از جذاب‌ترین روش‌های ترید در بازار ارز دیجیتال است که تا همین چندی پیش برای دسترسی به مزیت‌های آن، تنها راه‌حل استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی بود؛ اما حالا در تبدیل می‌توانید این معاملات را همراه با تمام مزیت‌های آن در اختیار داشته باشید.

برای کسانی که شناخت کافی نسبت به معامله مارجین و میزان سودآوری آن دارند، فرصت بسیار جذابی است که هرگز نباید از دست برود. اما معاملات اهرم دار در تبدیل دقیقا چیست و چه مزیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌نماید؟

سودآوری در بازار ارز دیجیتال به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در میان تمام فرصت‌های معاملاتی تعریف شده در این بازار، بازار فیوچرز و مارجین جذابیت‌های بیشتری هم نسبت به سایر روش‌ها دارد. در این بین شناخت یک پلتفرم مناسب برای ترید با امنیت کامل و به دور از خطرات رایج، نقطه عطفی برای تریدرهای ارز دیجیتال است. با معرفی معاملات اهرم دار در تبدیل تلاش می‌کنیم تا چنین بستری را به شما معرفی کنیم.

معاملات اهرم دار چیست؟

قبل از هر چیزی باید نیم نگاهی به تعریف این دست از معاملات داشته باشیم. وقتی صحبت از ترید به میان می‌آید، بازار اسپات ارز دیجیتال گزینه مناسبی نخواهد بود. معامله مارجین نوعی از معاملات تعریف شده در بازار ارز دیجیتال است که شما در آن می‌توانید اولا در دو جهت افزایش یا کاهش قیمت ترید کنید و ثانیا به اهرم معاملاتی دسترسی داشته و می‌توانید تا چندین برابر سرمایه در دسترس خود، دست به معامله بزنید.

فرض کنید که شما ۱۰۰۰ دلار سرمایه در اختیار داشته و به دنبال خرید بیت کوین هستید. در شرایط عادی اگر بعد از خرید بیت کوین، ۵ درصد افزایش قیمت در آن ایجاد شود، شما ۵ درصد سود می‌کنید و دارایی شما به ۱۰۵۰ دلار افزایش می‌یابد. اما اگر همین ترید را در معاملات مارجین و با ضریب ۱۰ انجام دهید، سرمایه وارد شده به معامله ۱۰ هزار دلار و سود حاصل از ترید شما نیز ۵۰ درصد یعنی ۵۰۰ دلار خواهد شد و سرمایه شما به ۱۵۰۰ دلار می‌رسد.

به این مثال باید اضافه کنیم که اگر قیمت بیت کوین همین ۵ درصد را در جهت نزول داشته و شما وارد یک معامله فروش در آن شده باشید هم همان سود را به دست می‌آورید. در حالی که در معاملات معمولی اصلا امکان ورود به معامله فروش برای شما ر دسترس نیست.

معاملات اهرم دار چیست؟

معاملات مارجین در صرافی ایرانی

راستش را بخواهید باور اینکه به این زودی شاهد ورود امکان انجام معاملات مارجین در صرافی‌های ایرانی باشیم برای ما هم سخت بود؛ اما تبدیل در کنار یکی دو صرافی دیگر خیلی زود این مزیت بزرگ را برای تریدرهای ایرانی ایجاد کرد. البته در حال حاضر و بعد از گذشت چندین ماه از شروع معاملات مارجین در صرافی‌هایی مانند تبدیل، دیگر فقط با یک بازار تازه وارد در آنها روبرو نیستیم و اکنون حجم معاملات بسیار بالایی را نیز در آن شاهد هستیم. تریدرهای ایرانی در این معاملات سودهای جذابی را به دست آورده‌اند و شما نیز می‌توانید یکی از این افراد باشید.

معاملات اهرم دار در تبدیل

صرافی تبدیل یکی از پیشگامان شروع معاملات اهرم دار در ایران بوده و مزیت‌های به مراتب بیشتری نسبت به سایر صرافی‌ها را نیز در دسترس کاربران ایرانی قرار داده است. اتفاقا همین مزیت‌های زیاد تبدیل در معاملات اهرمی بود که باعث شد تا به معرفی آن بپردازیم. در تبدیل امکان ترید بر روی ارزهای دیجیتال زیادی با ضریب اهرمی ۱ تا ۱۰ برای تریدهای ایرانی در دسترس است.

از بیت کوین گرفته تا شیبا را می‌توانید در تبدیل با ضریب اهرمی ۱۰ ترید کرده و سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود را در آن تا ۱۰ برابر افزایش دهید. علاوه بر این برخلاف بسیاری از صرافی‌ها که تنها امکان ترید با ضریب اهرمی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند، ترید در جهت مخالف نیز در این صرافی در دسترس شما قرار می‌گیرد. عملا یک فرصت استثنایی برای تریدرهای ایرانی به وجود آمده تا از این پس بدون دغدغه‌های ناشی از تحریم و از بین رفتن دارایی‌ها در صرافی‌های خارجی، معاملات خود را در یک صرافی مطمئن و با امنیت بالا دنبال نمایند.

معاملات اهرم دار در تبدیل

مزیت های معاملات اهرم دار در تبدیل

اما چه مزیت‌هایی در معاملات اهرم دار در تبدیل وجود دارد؟ جدای از تمام مزیت‌های مربوط به معاملات مارجین مانند امکان ترید با چندین برابر سرمایه اولیه، در این صرافی مزیت‌های جذاب دیگری را نیز در دسترس دارید که از آن جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته بشیم:

  • معامله در هر دو جهت افزایش یا کاهش قیمت
  • ضریب اهرمی بالا برای اکثر ارزها
  • تعداد ارزهای قابل توجه برای ترید
  • امنیت بالا
  • حجم معاملات زیاد و امکان نقدشوندگی بالا برای تریدرهای ایرانی
  • سرعت بالای اجرای تراکنش ها
  • امکان ترید حتی با سرمایه‌های خیلی کم

شاید اگر همین الان به بررسی شرایط بسیاری از صرافی‌های خارجی بپردازیم که بدون هیچ مشکلی از بابت تحریم، امکان ترید در بازار فیوچرز را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند، شرایط آنها از نظر امنیت خیلی هم مناسب نباشد. اما حالا که چنین بستری با امنیت بالا در یک صرافی داخلی در دسترس است، نباید این فرصت طلایی را از دست داد. البته توصیه می‌کنیم که حتما با مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه، به دنبال رسیدن به سودهای جذاب در ترید باشید و هرگز بدون داشتن دانش کافی سرمایه گذاری خود را در بازار مارجین آغاز نکنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]