امام جمعه دماوند: درس امروز عاشورا حفظ خانواده از آسیب‌های اخلاقی است
امام جمعه دماوند: درس امروز عاشورا حفظ خانواده از آسیب‌های اخلاقی است

امام جمعه دماوند گفت: درس امروز عاشورا برای ما حفظ خود و خانواده خود از آسیب‌های فکری و اخلاقی بوده که بنیان جامعه ما را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در مصلی نماز جمعه، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اظهار کرد: درس امروز عاشورا برای ما حفظ خود و خانواده خود از آسیب‌های فکری و اخلاقی بوده که بنیان جامعه ما را هدف قرار داده است.

وی افزود: لاابالی‌گری و اباحی‌گری و همه چیز را حلال شمردن و کمرنگ کردن مقدسات و کم ارزش کردن ارزش‌های دینی برنامه پلید دشمنان برای ضربه زدن به بنیانهای اعتقادی ماست؛ ما اصولی داریم که بر آن باید پایبند بمانیم و نسبت به آن تعصب داشته باشیم و این دستور عقل است.

امام جمعه دماوند گفت: ما نسبت به قرآن کریم تعصب داریم که قرآن کتاب مقدس ماست؛ قرآن خط قرمز و جان ماست و به دشمنان دین خدا و به شیطان صفت‌های بدکار و به اهانت‌کنندگان به قرآن کریم هشدار می‌دهیم از هیبت ملت مسلمان و از غضب الهی بترسید و اگر به کارهای سخیف خود ادامه بدهید در آتش خشم ما خواهید سوخت.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: ما شیعیان باید خط فکری عاشورا را زنده نگه داریم و پرچمدار جهاد تبیین عاشورایی حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بودند و این پرچم باید تا روز قیامت برافراشته باشد؛ باید پیام امام حسین(ع) را با در آمیختن عقل و عاطفه و با زبان محبت و هنر به نسل جدید منتقل کنیم و آنها تشنه معارف حسینی هستند.

وی بیان کرد: پیام امام حسین(ع) به ما این است که بودن در دنیا تا زمانی ارزش دارد که عزت و انسانیت حفظ شود و اگر روزی حاکم ظالمی جای حلال و حرام را عوض کرد، باید با او مبارزه کرد؛ اگرچه به قیمت از دست دادن جان و حیات دنیایی باشد و گاهی پیش می‌آید که دینداری و پیروی از امام حسین (ع) زحمت هم دارد، هزینه هم دارد و فداکاری هم می‌خواهد.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب صرفاً دنیوی نبود که هدفش فقط رفاه حال مردم باشد، بلکه انقلاب معنوی هم بود و دینداری و آزادی‌خواهی و استقلال خواهی هم جزو آرمان‌های ما بود پس باید در ارزیابی‌های خود نقاط برجسته معنوی نظام را هم ببینیم.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: از جمله برکات انقلاب اسلامی اوج‌گیری معنویت مردم و جوانان در ایام محرم و صفر بوده است؛ به برکت عزاداری گسترده مردم در محرم و صفر و ترویج معارف حسینی، اخلاق و معنویت و وحدت و ایثارگری در جامعه رشد پیدا می‌کند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: باید قدر این گریه‌ها و عزاداری‌ها را بدانیم و گریه ما فقط عاطفی نیست؛ بلکه سیاسی و تحریک کننده مردم علیه دشمن هم است.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]