تردد روزانه ۱۶۰ ترانزیت از گمرک اینچه برون | اجرای عملیات جاده سازی محور بالکان آباد به مرز گلستان
تردد روزانه ۱۶۰ ترانزیت از گمرک اینچه برون | اجرای عملیات جاده سازی محور بالکان آباد به مرز گلستان

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: پایانه گمرک اینچه برون در ابتدای دولت سیزدهم تعطیل بود اما در حال حاضر روزانه ۱۶۰ ترانزیت از مرز اینچه برون تردد می کنند.

سید محمد دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پایانه گمرک اینچه برون در ابتدای دولت سیزدهم تعطیل بود اما با تدبیر دولت و تلاش مدیران استانی در حال حاضر روزانه ۱۶۰ ترانزیت از مرز اینچه برون تردد می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: برای عبور از ترکمن باشی به اینچه برون قرار بر این شد به درخواست کشور ترکمنستان عملیات اجرای جاده سازی جاده بالکان آباد توسط یک شرکت ایرانی تا دو ماه آینده انجام شود.
وی با بیان اینکه بناست تا پایان دولت سیزدهم ۱۹۵ واحد راکد استان فعال شود، افزود: تاکنون ۱۳۷ واحد راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.
وی از بازگشت ۱۹۰ میلیارد تومان منابع بانکی که در قالب تسهیلات دریافت شده بود خبر داد و گفت: کسانی که در گذشته از رانت استفاده کرده و منابع بانکی استان را گرفته بودند با کمک دستگاه قضا به چرخه اقتصاد کشور بازگرداندیم.
دهنوی ضمن ابراز خرسندی از گسترش میزان صادرات گلستان، گفت: پیش بینی صادرات کالاهای غیرنفتی از گلستان برای سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار بوده که تا دی ماه امسال ۲۷۰ میلیون دلار آن محقق شده و امیدواریم تا پایان سال کل رقم پیش بینی صادرات استان محقق شود.
وی تاکید کرد: کالاهایی که از استان صادر شده ارزش افزوده بیشتری نسبت به محصولات صادراتی در گذشته داشته و تلاش ما بر جلوگیری از خام فروشی بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان یادآور شد: اغلب کالاهایی که در این مدت از مرز اینچه برون به گلستان وارد شده، مواد اولیه مورد نیاز صنایع استان بوده که برای تداوم چرخه تولید به آن نیاز داشته ایم.
وی ضمن اظهار خرسندی از توسعه روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان، گفت: با گسترش روابط بین دو کشور میزان صادرات در سال های آینده بیش از شرایط فعلی خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]