حجت الاسلام خاموشی: ۳۰۰ موکب در مرزهای عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند
حجت الاسلام خاموشی: ۳۰۰ موکب در مرزهای عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از دهم ماه صفر بیش از ۳۰۰ موکب در مرزهای عراق مستقر می‌شوند و به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین همایش قدم‌های آسمانی که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی تابلوی ایثار و شهادت را که برگرفته از درس های کربلا است بالا نگه داشته تا پیروز شده است، امروز هم انقلاب در اربعین این تابلو را بالا نگه می‌دارد. 

وی گفت: دشمن هرچه تلاش می‌کند کنگره عظیم اربعین را کمرنگ کند اما علاقه مردم به پیاده روی در روز اربعین بیشتر می‌شود و تلاش دشمن بی‌نتیجه می‌ماند. باید ما تلاش کنیم پرچم اربعین پررونق‌تر از هر سال بالا نگه داشته شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در اربعین باید دنبال زیارت غریب برویم، افزود: هر سال بر رونق اربعین افزوده می‌شود و این وحدت عالم اسلام تحت سایه امام حسین(ع) در همه جای دنیا گسترش پیدا می‌کند. باید بر خلوص موکب داران خسته نباشید گفت که همه در مسیر امام حسین(ع) غیر از رضایت الهی فکر دیگری ندارند. زبان ما در وصف مجاهدت موکب داران در ایران و عراق قاصر است.

حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: اوقاف هم بر اساس نیات واقفین در بقاع داخل ایران و عراق همچون سامرا، کاظمین، نجف و کربلا فعالیت دارد. موکب های مشترک و اخوت اسلامی بین شیعیان بسیار موثر است که باید ادامه پیدا کند، ما امتی قدرتمند هستیم که باید در این جغرافیای سخت به مسیر خود ادامه بدهیم. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ موکب در مرزها و مسیرها مستقر خواهد شد و به زوار سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی خواهند کرد، از دهم ماه صفر زائران سفر خود را شروع می‌کنند برنامه بدرقه کاروان‌ها موضوع مهمی است که در شهرها برای آن فضاسازی لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هرکس بر خلاف نظام تکوین الهی در دنیا حرکت کند او ظالم و طاغوت است، امام حسین(ع) بر اساس نظام تکوین الهی عمل کردند و می‌فرماید ما بر حق هستیم و بر آن صبر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه حق و حقیقت برگرفته از رضایت الهی است، عنوان کرد: تابلوی تمام نمای رضایتمندی حق در کربلا و در جبهه امام حسین(ع) قرار دارد. هر کس نتواند خود را به این تابلو نزدیک کند به هر میزان که از این تابلو دور باشد در جبهه مقابل که ناحق است قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]