اشتغال‌زایی بیش از ۳ هزار زن سرپرست خانوار در دولت  سیزدهم
اشتغال‌زایی بیش از ۳ هزار زن سرپرست خانوار در دولت  سیزدهم

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اشتغالزایی برای سه هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار انجام شد و پنج هزار و ۴۰۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در این ۲ سال به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در آئین افتتاح همزمان هفت هزار طرح اشتغال آفرینی که به صورت ویدیو کنفرانسی در سراسر کشور و به میزبانی اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: از سیاست های قطعی رئیس جمهور که بر آن تاکید داشت و دارد، حل مشکلات اقتصادی به ویژه ایجاد اشتغال بود؛ به گواهی مرکز آمار و سامانه‌های نظارتی وزارت تعاون در سال گذشته بیش از یک میلیون شغل ایجاد و به وعده انتخابات جامه عمل پوشیده شد و این اتفاقات به همت صنعتگران و تولیدکنندگان بوده است.

وی گفت: در عموم شاخص های کلان اقتصادی اتقاقات بزرگی افتاده و وضعیت بهتری داریم؛ ۲۷۰ همت در امور اعتبار تملک دارایی در سال گذشته هزینه شده و این سوای سرمایه گذاری بزرگ است که دیروز رییس جمهور افتتاح کرد.

به گفته منصوری، بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دیروز به مردم تقدیم شد و دیروز دیدید که در فاز ۱۱ پارس جنوبی که ۲۰ سال با کارشکنی بیگانگان معطل مانده بود به جهاد مهندسان ایرانی با حضور رییس جمهور افتتاح شد و بدانید چند میلیارد دلار آنجا هزینه شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: شاخص های اقتصادی بهتر شده و نرخ بیکاری به زیر ۹ درصد رسیده بود و نرخ رشد نقدینگی قبل دولت سیزدهم از ۴۰ درصد بود که به زیر ۲۵ درصد رسیده است؛ نرخ رشد تورم کنترل شده و البته هنوز این در سفره مردم ملموس نیست و مهار تورم در دسترس است.

منصوری یادآور شد: رشد بالای ۱۰ درصد در نفت داشتیم و در موضوع معدن که سال ها رشد منفی داشتیم به سه درصد رسیدیم؛ اما معیشت برای ما مهم است و البته در امور اجتماعی هم توفیقات خوبی داشتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه اقتصاد و بانک ها باید به سمت قرض الحسنه حرکت کنیم و خداوند برکت بزرگی به این‌ها داده است؛ از توفیقات صندوق کارآفرینی این است که عمده تسهیلات به حاشیه شهرها و روستاها داده و این از آرمان های انقلاب بوده است.

وی افزود: پنج هزار و ۴۰۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در این ۲ سال به چرخه تولید برگشته است؛ این یعنی اشتغالزایی و طبق برآوردهای ما بیش از ۱۰۰ همت از سرمایه های مردم به چرخه تولید برگشته که این چیزی جز لطف خداوند نیست.

وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید در احیای واحدهای راکد جزو پرچمداران بوده است و هفت هزار طرح افتتاح و ۱۵ هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: اشتغالزایی برای سه هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار انجام شد که این مهم است و در هفت هزار طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات داده شد اما بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از سرمایه های مردم به چرخه تولید برگشته است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]