صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات غیر نفتی استان تهران
صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات غیر نفتی استان تهران

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به صادرات ۲ میلیارد دلاری توسط تولیدکندگان استان تهران در ۴ ماه نخست سال جاری گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از استان تهران داشتیم.

محمود سیجانی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران درباره برنامه های هفته دولت اظهار کرد: ۳۷ پروژه صنعتی به ارزش ۷۴۵۰ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر در حوزه های مختلف صنعت به بهره‌برداری رسید.

وی مهم‌ترین برنامه و راهبرد استان در حوزه‌ صنعت و معدن را حفظ و نگهداشت واحدهای موجود دانست و گفت: هر هفته در کارگروه رفع موانع تولید استان بررسی مسایل و مشکلات تولیدکنندگان با دستگاه های اجرایی، بانک‌های عامل و دیگر موضوعات پیگیری می‌شود.

۹۰۰ واحد راکد در استان تهران وجود دارد

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به هدف‌گذاری احیاء ۲۲۰ واحد راکد تا پایان سال جاری بیان کرد: در استان تهران حدود ۹۰۰ واحد راکد از مجموع ۱۰۲۵۰ واحد وجود دارد که در سال گذشته موفق به احیاء ۲۰۵ واحد شدیم.

سیجانی در ادامه به افزایش ظرفیت ۴۷۰ واحد تولیدی اشاره و تشریح کرد: هرچقدر واحدها به ظرفیت اسمی نزدیک شوند هزینه‌های تولید کاهشی در نتیجه قیمت تمام شده کالا پایین آمده و از منافع ملی بهتر استفاده می شود. 

وی درباره اهیمت بازسازی و نوسازی به صدور ۲۹۰ مجوز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با اجرای این مهم دستگاه‌ها و ماشین آلات بروز شده و همچنین تکنولوژی جدید وارد می شود در نتیجه کیفیت کالاها افزایش یافته و می‌توان در بازارهای جهانی حضور  بهتری پیدا کرد.

۱۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی استان تهران در سال گذشته

مدیرکل صمت استان تهران درباره اقدامات سازمان صمت در راستای توسعه تجارت خارجی عنوان کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر صادرات غیر نفتی از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار صادرات داشتیم همچنین در سال گذشته از طریق گمرکات کشور بیش از ۱۲ میلیارد دلار صادرات تولیدات استان تهران صورت گرفته است.

سیجانی زیربنای رشد صنعت را منوط به رشد معدن دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت جغرافیایی در استان تهران گسترش معدن کم بوده و اکنون با ۶۰ معدن تعطیل مواجه هستیم که با اقدامات و پیگیری های انجام شده سال گذشته ۲۷ معدن احیا شده است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]