انسداد ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در شهریار
انسداد ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در شهریار

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس، از انسداد ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در شهرستان شهریار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حیدر دهقانی مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس، اظهار کرد: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی تعداد ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی هزار و سیصد متر و دبی ۲۸ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این چاه از  از تخلیه سالانه هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

دهقانی با تاکید بر ارتباط و همکاری خوب دستگاه قضایی با این امور برای برخورد با متخلفان تصریح کرد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی عواقب جبران ناپذیر کاهش آب‌های سطحی از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شورشدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع، این امور با جدیت تمام در راستای صیانت از منابع آبی و برخورد با متخلفین تلاش خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس در پایان خاطرنشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی  با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]