همایش یاران وقف در قرچک برگزار شد
همایش یاران وقف در قرچک برگزار شد

به مناسبت هفته وقف، همایش یاران وقف در امام زاده بی بی زبیده قرچک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، به مناسبت هفته وقف، همایش یاران وقف به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا شامگاه دوشنبه در امام زاده بی بی زبیده قرچک با حضور جمعی از مسؤولان و مدیران بقاع متبرکه برگزار شد.

مجید محمودی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا اظهار کرد: هفته وقف در ایام ولادت پیامبر اسلام برگزار می شود و وقف در دین مبین اسلام نشات گرفته است، وقف تنها در دین اسلام است و در سایر ادیان وجود ندارد در قانون وقف رفع مشکلات مردم به دست مردم حل و فصل می شود.

وی گفت: با گذشت از مال دنیوی خود معامله کنیم با خدا، اگر در این دنیا هم نباشیم  اقدامی که انجام دادیم جاری باشد، دو چیز بعد از فوت انسان همیشه جاری و ساری است، یکی وقفی که انجام دادیم و در راه خیر هزینه کردیم ماننده رودخانه ای خروشان جاری است و دیگری تربیت فرزندان صالح که بعد از فوت انسان اعمال خوبی که مانند شهدا انجام می دهند و در راه اعتلای نظام و انقلاب جان خود را تقدیم می کنم این اقدام  آنها جاری است.

محمودی افزود: خیرین و صالحین که از مادیات خود گذاشتند و در راه رضای خدای قدم گذاشتند اقدام آنها جای تقدیر دارد، موقوفات زیادی در دشت ورامین داریم که هر کدام در جای خود هزینه می شود، عده ای از مال خود گذشتند تا گره از مشکلات مردم برداشته شود  و این مهندسی بکر در دین اسلام است، مشکل مردم بدست مردم از طریق مسیر وقف حل و فصل شود، وقف یعنی مالی که در راه خدا باشد تا رضایتمندی مردم فراهم شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در برنامه شمیم مهر به بیش از ۷۰۰ مسجد و حسینیه مبلغی بالغ بر بیست و پنچ میلیون ریال به هر مسجد هدیه شد که مبلغی بیش از ۲۰ میلیارد ریال است، در شهرستانهای جنوب شرق واقف ازدواج و جهیزیه، واقف دکتر و دارو نداریم، واقف کفن و دفن در جنوب شرق یک نفر می باشد لذا خواهشمندیم واقفین عزیز ما را در این مسیر ما را یاری کنند.

همایش یاران وقف در قرچک برگزار شد

 

یکی از مسایل سرآمد نظام اسلامی ترویج وقف است

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در این همایش اظهار کرد: سلام و درود و رحمت خدا بر رزمندگان نیروهای جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب اسرائیل که در جنگ چند روز گذشته نقش آفرینی کردند و کمر دشمن را بر خاک زدند.

وی گفت: یکی از مسایل سرآمد نظام اسلامی ترویج وقف است، که سرآمد و گل سر سبد بخشش ها در دین مبین اسلام است، اگر در دین مبین اسلام وقف گسترش یابد و نوع وقف بر اساس مسایل روز باشد بی‌شک پیشرفت و ترقی خواهیم داشت، حضرت امام خمینی(ره )در مورد فضیلت وقف گفته قابل شمارش نیست، در نوع وقف باید واقفین دقت کنند و بر حسب نیاز زمان باشد بسیار مهم خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه افزود: واقفین عزیز در برهه از زمان ما با مشکلاتی مواجه هستیم، بنا بر فرموده مسوول اوقاف وقف در حوزه جهیزیه و عروسی، وقف در حوزه درمان، وقف در حوزه دفن و کفن، وقف در حوزه آموزش را افزایش دهیم .

پایان پیام/۶۷۰۳۷


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]