گزارش وضعیت فعلی اکوسیستم استارتاپی در جهان
گزارش وضعیت فعلی اکوسیستم استارتاپی در جهان

امروز اکوسیستم استارتاپی با مدل‌ها و رویکردهای کسب‌وکار جدید به طور مداوم در حال تحول است. از سوی دیگر به سبب رویکردهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی، این اکوسیستم پویا هم مانند صنایع دیگر دستخوش تغییرات و فرازونشیب‌های بسیاری طی دوران مختلف خواهد بود. آگاهی از وضعیت این تحولات و روندهای نوین آن می‌تواند دورنمای روشنی را برای شرکت‌های نوپا ترسیم کند.

در این راستا هلدینگ سرمایه‌گذاری مکس، در پی انتشار سلسله گزارش‌های تحلیلی خود که به شکل ماهانه منتشر می‌شوند، گزارش «وضعیت فعلی اکوسیستم استارتاپی در جهان» را در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ منتشر کرد.
این گزارش سعی دارد با نگاه به تمامی ابعاد مختلف اکوسیستم استارتاپی در سال ۲۰۲۳ میلادی از دریچه وضعیت اقتصاد جهانی، رویکردهای اجتماعی و روندهای ژئوپلیتیکی و تجزیه و تحلیل کیفی استراتژی‌های فعلی، درک جامعی از وضعیت اکوسیستم استارتاپی در گستره جهانی به خواننده ارائه دهد.
گزارش وضعیت جهانی اکوسیستم استارتاپی بر اساس پژوهشی از«StartupBlink» درباره وضعیت کنونی اکوسیستم جهانی استارتاپ‌ها همراه با مرور روندها و رویدادهای کلیدی این اکوسیستم در یک سال اخیر تهیه و تنظیم شده است.
این شرکت از سال ۲۰۱۷ تا امروز، با بررسی اکوسیستم استارتاپی ۱۰۰۰ شهر و ۱۰۰ کشور جهان، شاخصی را به‌نام «شاخص اکوسیستم جهانی استارتاپ‌ها» تهیه می‌کند. برای تهیه این شاخص، ۱۱ صنعت اصلی و ده‌ها صنعت فرعی بررسی می‌شود و در این فرایند، الگوریتمی اختصاصی از صدها هزار نقطه‌داده را بر اساس چندین مجموعه شاخص مختلف تحلیل می‌کند. سالانه صدها هزار بنیان‌گذار، توسعه‌دهنده، مدیر شرکت و ذی‌نفع دیگر برای تصمیم‌گیری‌های خود در رابطه با سیاست‌گذاری، استراتژی، جابه‌جایی و سرمایه‌گذاری، از این شاخص کمک می‌گیرند.
در فصل اول گزارش «وضعیت فعلی اکوسیستم استارتاپی در جهان» با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی به موضوعاتی مانند تعدیل نیرو در سازمان‌ها و کاهش تأمین مالی استارتاپ‌ها در سال ۲۰۲۳ اشاره شده است. ضمن این‌که وضعیت فعالیت تک‌شاخ‌ها در صنایع مختلف نیز به تفصیل بیان شده است.
بررسی رویکردهای اجتماعی تأثیرگذار بر روند فعالیت استارتاپ‌ها در جهان از دیگر موضوعاتی است که در این گزارش به آن اشاره شده است. بررسی مهم‌ترین روندهای صنعت را نیز می توان از مهم‌ترین قسمت‌های گزارش وضعیت اکوسیستم جهانی نام برد. اوج‌گیری هوش مصنوعی و خیز بلند استارتاپ‌ها در حوزه اقلیمی و… از موضوعاتی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.
در فصل آخر این گزارش نیز با رویکردهای ژئوپلیتیکی و تاثیر آن بر اکوسیستم استارتاپی روبه‌رو هستیم. موضوعاتی مانند روندهای ضد جهانی‌سازی و تفکیک اکوسیستم‌ها و اوج‌گیری هاب‌های منطقه‌ای را می‌توان از رویکردهای جدیدی نام برد که به شدت فضای اکوسیستم استارتاپی را در جهان تحت تأثیر خود قرار داده است.
دانلود گزارش وضعیت فعلی اکوسیستم استارتاپی در جهان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]