تجلیل تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از ۲۸ حافظ کل قرآن
تجلیل تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از ۲۸ حافظ کل قرآن

طی مراسمی با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از ۲۸ نفر از قرآن آموزانی که موفق به حفظ قرآن کریم در این آستان شدند، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در هفدهمین آئین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در تالار شیخ صدوق(ره) با قدردانی از والدین حافظان قرآن کریم و مسؤولان اداره کل امور قرآنی آستان مقدس برای تلاش‌های انجام شده برای تربیت فرزندان قرآنی اظهار کرد: قرآن یکی از دو امانت پیامبر(ص) نزد ما است و همه موظف هستیم از قرآن الهام گرفته و زندگی خود را بر اساس این کتاب نورانی بنا کنیم تا به حیات طیبه دست یابیم.

وی با بیان اینکه برخلاف کتب ادیان امتیاز قرآن کریم عدم تحریف آن است، گفت: در کتب دیگر ادیان برنامه‌ای برای اداره جامعه بشری وجود ندارد اما قرآن به دلیل آن که از ناحیه خداوند به پیامبر وحی شده همچنان زنده و پویا برای زندگی بشر الهام بخش است.

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، جامعیت و تازگی را از ویژگی‌های بارز قرآن کریم عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ اسلام، علما و دانشمندان علوم دینی تفاسیر زیادی به قدر فهم خود از قرآن تألیف کردند و به مرور زمان با دریافت‌های جدیدی مواجه هستیم و هیچ کدام از مفسرین هم ادعای آنکه به عمق قرآن پی برده‌اند را ندارند که این امر نشان از جایگاه رفیع و دریای بی‌کران معارف الهی در قرآن کریم است.

تجلیل تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از 28 حافظ کل قرآن

 

قاضی‌عسکر تأکید کرد: انسان هرآنچه برای دستیابی به حیات طیبه نیاز دارد در قرآن کریم آمده است، از این رو باید همگان خود را به قرآن کریم عرضه کرده و تمام ابعاد زندگی خویش را با آموزه‌ها و مفاهیم والای آن تنظیم کند.

وی قرائت و حفظ قرآن کریم را مقدمه‌ای برای تدبر و تفکر در این کتاب آسمانی عنوان کرد و ادامه داد: ما باید با تدبر در قرآن به معانی عمیق قرآنی دست یابیم و با الهام از آیات الهی زندگی کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اضافه کرد: قرآن کریم دریچه‌هایی از شگفتی‌ها را برای انسان باز کرده و در هیچ کتابی مانند قرآن، تاریخ پیدایش خلقت و بشریت با این دقت و زیبایی بیان نشده همچنین در خصوص آینده انسان در سرای دیگر برای بشر همه چیز را تشریح کرده است.

قاضی‌عسکر تصریح کرد: قرآن کریم سرشار از آموزه‌های تربیتی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سایر موارد است لذا باید برای توسعه و تبیین این مفاهیم گرانبها در جامعه بیش از پیش به این کتاب آسمانی پرداخت.

تجلیل تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از 28 حافظ کل قرآن

 

اجرای گروه همخوانی نور تهران و پخش کلیپ مصاحبه با حافظان قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان این مراسم از ۲۸ نفر از قرآن آموزانی که موفق به حفظ قرآن کریم شدند توسط تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اهداء جوایز نفیس و تقدیرنامه تجلیل شد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]