معرفی کی ام سی ایگل اولین سدان ملی کرمان موتور
معرفی کی ام سی ایگل اولین سدان ملی کرمان موتور

شرکت کرمان موتور که با تولیدات جدید در نمایشگاه خودرو تهران حاضر شده است، یک سدان جمع‌وجور با نام کی‌ ام‌ سی ایگل را نیز با خود به این نمایشگاه آورده که اولین محصول این خودروساز بر اساس پلتفرم ملی PS1 به حساب می‌آید. این پلتفرم نسخه اصلاح‌شده سازه جک J4 بوده که توسط کرمان موتور توسعه یافته و داخلی‌سازی شده است.

اقتصادآنلاین-روزبه‌راد؛ شرکت کرمان موتور طی سالیان گذشته عمدتا به تولید و عرضه خودروهای چینی متعلق به کمپانی JAC مشغول بوده و هست. اخیرا این خودروساز ایرانی تصمیم گرفته تا تولیدات مختص به خود را به میدان آورد و در نخستین گام کی ام سی ایگل را به عنوان یک سدان کوچک بر اساس پلتفرم ملیPS1 به مرحله تولید رسانده است. این خودرو از همان اتاق جک جی۴ استفاده می‌کند و نسبت به محصول چینی دچار تحولاتی در طراحی و برخی جزئیات فنی شده است.
نگاهی به طراحی کی ام‌ سی ایگل
همانطور که اشاره شد، خودروی ایگل کرمان موتور بر اساس اتاق جک جی ۴ توسعه پیدا کرده و درنتیجه با نگاه اول می‌توان متوجه شد که ایگل و برادر چینی آن شباهت‌های بسیاری به ویژه از نمای جانبی با یکدیگر دارند. اما قسمت‌های جلو و عقب خودرو به ویژه مواردی مثل جلو پنجره، تزیینات کرومی، طرح سپرها و مواردی از این دست کاملاً تغییر کرده تا ایگل بتواند جذابیت بیشتری نسبت به مدل اولیه برای مشتریان به دنبال داشته باشد.

 این تغییرات کمی فانتزی و آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد اما به هر حال با توجه به تحولاتی که در زمینه طراحی خودروهای جدید رخ داده است، می‌توان تغییرات فرم چهره و نمای عقب کی‌ام‌سی ایگل را به فال نیک گرفت و آنها را جزو امتیازات این محصول نسبت به خودروهای مشابه داخلی تلقی کرد.
طراحی داخل کابین ایگل نیز تفاوت زیادی با جک جی۴ ندارد اما گفته شده احتمالا در آینده یک طرح جدید برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

بررسی مشخصات فنی ایگل کرمان موتور
این سدان کوچک و جدید کرمان موتور برای به حرکت درآوردن خود به یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر متوسل شده است. این موتور توان خروجی در حد ۱۰۴.۵ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و یک جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی را با خود همراه کرده تا نیروی حاصل را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. انتظار می‌رود مصرف سوخت ایگل کرمان موتور کمی بیش از ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد که برای یک سدان اتوماتیک به وزن ۱۱۶۰ کیلوگرم، تقریبا مناسب به نظر می‌رسد.
 باک سوخت ۴۵ لیتری، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم تعلیق جلو مک فرسون مستقل، تعلیق عقب یکپارچه تیرپیچشی و رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی، جزو دیگر مشخصات فنی کی ام سی ایگل به حساب می‌آیند.
امکانات و آپشن‌ها
سطح امکانات رفاهی و ایمنی ماشین ایگل کرمان موتور در حد معمولی اما قابل قبول است و شامل موارد زیر می‌شود:
چراغ‌های جلو و عقب LED، اتولایت، چراغ روز یا دیلایت، سیستم کمکی فرمان برقی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، تنظیم غربیلک در دو جهت، کروز کنترل، روکش صندلی‌ چرمی، کامپیوتر سفری، سیستم پخش MP5، پورت USB و بلوتوث، شش بلندگو، برق ۱۲ ولت، تزیینات داخلی دو رنگ، دو عدد ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS و EBD، کنترل پایداری ESC، ایزوفیکس،  قفل اتوماتیک درها، پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب و…

سخن پایانی
کی ام سی ایگل به عنوان اولین محصول ملی کرمان موتور در صورت برخورداری از قیمت مناسب و خدمات پس از فروش گسترده، قطعاً می‌تواند جانشین مناسبی برای بسیاری از سدان‌های قدیمی داخلی محسوب شود. به ویژه که ساختار شاسی و اتاق این خودرو از لحاظ ایمنی و استحکام نسبت به پلتفرم‌های قدیمی داخلی برتر است و استهلاک فنی آن نیز در مقایسه با خودروهای پرفروش داخلی، پایین‌تر ارزیابی می‌شود که هزینه‌های نگهداری از ایگل را برای خانواده‌های ایرانی کاملا به صرفه می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]