قیمت مسکن در انتظار تثبیت قیمت دلار/حرکت موازی قیمت مسکن و دلار
قیمت مسکن در انتظار تثبیت قیمت دلار/حرکت موازی قیمت مسکن و دلار

نتیجه التهاب بازار موازی در پایان سال ۱۴۰۲ باعث شده تا خریداران و فروشندگان مسکن دقت کافی داشته باشند و خرید و فروش نکنند. آن‌ها منتظر هستند قیمت دلار تثبیت شود تا واحدهای خود را بفروشند یا بخرند.

به گزارش نبض بازار،دولت طی ماه‌های گذشته با سیاست‌های انقباضی و اخبار درمانی خود قیمت دلار و به تبع آن قیمت مسکن را در یک محدوده نگه داشت. اما در هفته‌های اخیر با افزایش شدید قیمت دلار و فاصله گرفتن از اوج تاریخی قیمت خود، اکنون در کانال ۶۰ هزار تومان در نوسان است. به این ترتیب بازار مسکن در اسفندماه بار دیگر با تردید معامله گران و خرید و فروش آن ها به تعلیق درآمده است.
قیمت دلار طی روزهای اخیر توانست دوباره در سطح ۶۰ هزار تومانی قرار گیرد. روند صعودی قیمت دلار، بازار مسکن را نیز تحت تاثیر قرار داد و انتظارات تورمی را در این بازار بالا برد؛ به‌نحوی که بسیاری از نشست‌های معاملاتی پایان سال در بازار مسکن لغو شد. تحلیلگران بازار مسکن معتقد هستند که هر دو طرف خرید و فروش مسکن در انتظار تثبیت قیمت دلار باقی خواهند ماند.
رفتار بازار‌های موازی برای بازار مسکن بااهمیت است
کارشناسان حوزه مسکن درباره وضعیت کنونی و عوامل اثرگذار بر بازار مسکن معتقد هستند که آنچه در حال حاضر برای بازار مسکن مهم است، رفتار بازار‌های موازی از جمله دلار و سکه است که هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم با التهابات، تغییر بها و کنترل قیمت از سوی دولت مواجه می‌شود.معامله‌گران بازار مسکن در انتظار تثبیت قیمت دلار
بازار‌های موازی می‌توانند در دل خود معامله داشته باشند، اما بازار مسکن تا تاثیر ثابت‌شده‌ای را از این بازار‌ها از جمله افزایش قیمت دلار بگیرد، کمی زمان می‌برد. باید اثبات شود دلار واقعا در مسیر صعودی است.معامله‌گران در بخش مسکن متوجه رفتار دولت هستند که می‌تواند این بازار را کنترل کند یا خیرنتیجه التهابات بازار‌های موازی در پایان سال ۱۴۰۲ باعث شده است که خریداران و فروشندگان احتیاط کافی داشته باشند و خرید و فروش انجام نمی‌دهد. آن‌ها منتظر هستند قیمت دلار تثبیت شود تا واحد خود را بفروشند یا خریداری کنند.بنابراین می‌توان نتیجه گرفت حجم بالایی از بازگشت آرامش به بازار مسکن، تحت تاثیر سر و سامان گرفتن اقتصاد کلان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]