۲۶ هکتار از اراضی زراعی بهارستان آزادسازی شد
۲۶ هکتار از اراضی زراعی بهارستان آزادسازی شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان از آزادسازی بیش از ۲۶ هکتار از اراضی زراعی تغییر کاربری‌شده غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سید امیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ از قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: به‌منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و تداوم و بهره‌برداری از آن‌ها به‌عنوان سرمایه‌های اصلی زیست محیطی پس از شناسایی آن دسته از اراضی که به دلایل ساخت‌وساز‌های بدون مجوز، مشمول عنوان مجرمانه «تغییر کاربری غیرمجاز» شده‌اند؛ به وضع سابق اعاده و آزادسازی می‌شوند.

وی افزود: در این عملیات تعداد ۱۹۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز اعم از دیوارکشی، بنا، فنسِ تفکیک اراضی در شهرستان بهارستان، بخش‌ها و توابع آن قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است.بیش از ۲۶ هکتار از اراضی زراعی تغییر کاربری‌شده غیرمجاز آزادسازی شد. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان سطح اراضی آزادشده در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهرستان بهارستان را در مجموع ۲۶۲ هزار متر مربع اعلام و بیان کرد: فرآیند آزادسازی این اراضی بدون اغماض و هرگونه تبعیض و با لحاظ اولویت تخریب با ساخت‌وساز‌هایی که سازندگانش به غیرقانونی بودن آن علم و آگاهی داشتند، بوده است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]