دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 47310
  • 05 دسامبر 2023 - 8:12
  • 84 بازدید
  • ۰ دیدگاه

معامله‌گران از چه الگویی برای طلای آبشده حرف می‌زنند؟

معامله‌گران از چه الگویی برای طلای آبشده حرف می‌زنند؟
معامله‌گران از چه الگویی برای طلای آبشده حرف می‌زنند؟

جزر و مد طلای جهانی، بازار تهران را هم نوسانی کرد/ دلار رسمی به پیشروی خود ادامه داد/ قیمت دلار بر پایه درهم در محدوده ۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود/ معامله‌گران از چه الگویی برای طلای آبشده حرف می‌زنند؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند نوسانات شدید انس به بازار طلا و سکه منتقل شد و با بازار دلار الاکلنگ بازی کرد.

چشم بازار داخل به طلای جهانی

قیمت انس در بامداد روز دوشنبه بازگشایی شد و در کمتر از یک ربع با نوسان بیشتر از ۵۵ دلار، از سقف تاریخی عبور کرد و به ۲۱۴۰ دلار رسید. اما در ادامه از التهاب انس کاسته شد با این حال که بالاتر از قیمت باز شده یعنی ۲۰۷۲ دلار بود. این افزایش انس موجب شد قیمت سکه و طلای آبشده در سطوح بالایی باز شوند. قیمت سکه در روز دوشنبه ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و در ادامه با کاهش انس به ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. این پایان کار نبود و با کاهش انس از نرخ ۲۰۷۰ دلار، قیمت سکه هم در پشت خط با کاهش به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت انس بعد از بسته شدن بازار داخل با کاهش در حال از دست دادن تک تک حمایت‌های خود است. حمایت اولی ۲۰۵۷ دلار بود که از دست رفت و تا ۲۰۲۲ دلار پایین رفت. 

به عقیده تحلیل‌گران همچنان بازار انس ملتهب است و از این بازار دوری کنید تا کمی تثبیت شود. قیمت انس طلای جهانی از دیشب بیش از ۱۶۰ دلار نوسان داده که خیلی زیاد است. قیمت طلای آبشده هم اولین نرخ خود را در حوالی ۱۱ میلیون بازگشایی کرد و در ادامه با کاهش انس به میانه‌های ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. 

الاکلنگ دلار و انس

با این‌که قیمت دلار همچنان محدوده مشخص خود را حفظ کرده است اما با انس حرکت الاکلنگی داشت، اینطور که انس بالا می‌رفت بازار ارز شل می‌شد، انس پایین می‌آمد قیمت به مرز مقاومت حمله می‌کرد. قیمت دلار در روز دوشنبه ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با کاهش انس، با افزایش به ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید اما در ادامه دوباره با افزایش انس کاهشی شد و به ۵۰ هزار و ۵۰ تومان رسید و در این قیمت بسته شد. در پشت خط قیمت دلار با ریزش انس به بالای ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رفت.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۸۶۰ تومان بازگشایی کرد و با کاهش ۱۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۸۲۰ تومان برآورد می‌شود.

در سمت رسمی بازار قیمت دلار مرکز مبادله با افزایش ۱۰۰ تومانی در کانال ۴۲ هزار تومان پیشروی کرد و به ۴۲ هزار و ۱۶۰ تومان رسید. قیمت یورو هم مثل دلار با افزایش در ۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

همچنان بعد از دو روز بحث داغ بازار فساد در واردات چای است. 

یکسری از تحلیل‌گران به بازارساز توصیه می‌کردند تا زمانی‌که بین نرخ رسمی و بازار آزاد شکاف وجود داشته باشد چنین فسادهایی هم هست، هرچقدر این شکاف بیشتر شود فساد هم بیشتر است.

صحبت‌های سخنگوی دولت هم جالب توجه بود. بهادری گفته در دولت سیزدهم قیمت دلار از ۲۷ هزار تومان شده ۵۵ هزار تومان یعنی کمتر از سه برابر، اما سال ۹۶ دلار ۵ هزار تومان بود، ۴ سال بعد با سیاست التماس و برجام ۵ برابر شد. معامله‌گران می‌گویند به‌به چه افتخاری که دلار کمتر از سه برابر بالا رفته، عالیه. همچنین آن‌ها مدعی‌ هستند قیمت دلار در سال ۹۶ اصلا وارد کانال ۵ هزار تومان نشده و بین سه و چهار هزار تومان در نوسان بود که با شروع ۹۷ وارد ۵ هزار تومان شد.

درمورد عرضه سکه در مرکز مبادله هم یک خبر دست به دست می‌شد که حاکی از این موضوع است که در این مرکز، سکه به صورت عمده عرضه می‌شود و خرده فروشی وجود ندارد.

از نظر معامله‌گران فنی تا قیمت طلای آبشده بالای ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تا ۱۱ میلیون نرود می‌تواند الگوی کاپ کوچک تشکیل بدهد و تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین بیاید. حمایت مهم آبشده فعلا ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.

نکته بازار این است که عده‌ای شایعه کردند  بانک‌ها درحال خرید دلار هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
06 مه 2024

پرویزیان و فرزین چهره بازار ارز شدند

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به سطوح حمایتی رسیدند ولی فعلا جان صعود پرقدرت ندارند. در انتهای هفته گذشته قیمت دلار و سکه با کاهش در کانال‌های پایینی تثبیت دادند، قیمت دلار هرات در انتهای هفته به کانال ۶۰ هزار تومان آمد و در ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. در روز یکشنبه […]

نخستین عملکرد مثبت ETF «گِرِی اسکیل» پس از راه‌اندازی 06 مه 2024

نخستین عملکرد مثبت ETF «گِرِی اسکیل» پس از راه‌اندازی

اکوایران: داده‌ها حاکی از آن است که ETF شرکت گری اسکیل برای نخستین‌بار پس از راه‌اندازی شاهد جریان ورودی سرمایه بوده است.

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند 05 مه 2024

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

اکوایران: فشارها بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ نیما افزایش یافته است در چنین شرایطی عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد ؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.