سردار خادمی: حماس با زمان‌شناسی مناسب، عملیات پیروزمندانه‌ای رقم زد
سردار خادمی: حماس با زمان‌شناسی مناسب، عملیات پیروزمندانه‌ای رقم زد

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گفت: نیروهای حماس با دشمن شناسی و زمان شناسی مناسب، عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی را رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سردار مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران شامگاه یکشنبه ۵ آذرماه در آیین یادواره شهدای بسیج و شهدای مظلوم فلسطین که در حسینیه بیت الزهرا(س) تهران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: بسیج از تدابیر حکیمانه و یادگار امام خمینی(ره) است که به فرمان ایشان تاسیس شد.

وی با با بیان اینکه امیدواریم بسیجی باقی بمانیم و بسیجی از دنیا برویم، گفت: اولین ویژگی منحصر به فرد بسیجی، دفاع بدون چشمداشت از انقلاب اسلامی است، همه شما بسیجیان بدون داشتن هیچگونه توقع و چشمداشتی فعالیت می‌کنید که این یکی از خصلت‌های بسیجی است‌.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه بسیجیان در رابطه با ارزش‌های اسلامی تعارف ندارند، ادامه داد: زمانی که اهداف و بدنه انقلاب اسلامی مورد هجمه واقع شود، بسیجی بدون محافظه کاری دفاع می‌کند. تکلیف‌محوری، ولایی بودن، اقتدار بسیج، حضور پر رنگ در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی، جهادی بودن و خدمت دهی با مقیاس منظقه‌ای، کشوری و جهانی از ویژگی‌های بسیج است.

بسیج گره گشای مشکلات است

سردار خادمی با بیان اینکه هر زمان مشکلی برای نظام پیش آمده، بسیج گره گشای اصلی بوده است، عنوان کرد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا آرزو دارند که چنین مجموعه‌ای داشته باشند؛ وقتی درباره بسیج مطالعه می‌کنم متوجه می شوم که چه نیروی عمیق و پایداری است برای همه مجموعه‌ها و کشورهایی که از آن برخوردار هستند. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموند بسیج نمایشگاه صفا، اقتدار و بصیرت است، افزود: بسیج با آگاهی، هدف‌شناسی و بینش هیچ‌وقت راه را گم نکرد آن هم در چنین مسیر پرتلاطم و پرخطر که دشمن در رسانه و تبلیغات مدام فشار وارد می‌کند زیرا بسیج از صفات بصیرت و صبر برخوردار است. 

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه صبر در مقابل همه سختی‌ها و دشمنی‌ها از صفات خاص بسیج است، بیان کرد: بسیج پیشرو در فناوری است، خیلی از پیشرفت‌های ما در فناوری با روحیه‌های بسیجی اتفاق افتاده است و به صورت جهشی در حوزه‌های مختلف عبور کردیم و در حوزه‌ دفاعی، اگر بسیج نبود ما نمی‌توانستیم به این نقطه‌ای که در آن قرار داریم دست پیدا کنیم.

تا زمانی که بسیج است هیچ تهدیدی متوجه انقلاب اسلامی نیست

سردار خادمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در نمایشگاه اخیر هوا و فضای سپاه مبنی بر تلفیق ایمان و اراده و علم، تصریح کرد: وقت برای بسیج گذاشتن خوب است اما بسیجی موفق کسی است که در تحصیل خود نیز پیشتاز باشد؛ هم خانواده‌ها و هم کشور نیاز به یک چنین روحیه‌ای دارند که یک جوان بتواند از نظر عملی چنان پیشرفتی داشته باشد که از تخصص لازم برخوردار باشد و مقاطع مختلف علمی را پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: ایمان، اراده، احساس مسئولیت، اعتماد به نفس، استکبار ستیزی تا زمان خشکاندن ریشه ظلم و فته، مظلومیت در عین اقتدار و سپربلای انقلاب و مردم؛ از ویژگی‌های بارز بسیجیان است. مقام معظم رهبری فرمودند تا زمانی که بسیج است هیچ تهدیدی متوجه انقلاب اسلامی نمی‌باشد، بسیج تجویز نجات بخش جهان اسلام و جهان مستظعفین است.

سردار خادمی افزود: امام(ره) فرمودند، بسیجیان جهان اسلام باید به فکر تشکیل حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج منحصر به ایران نیست و باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. ایشان فرمودند که امیدوارم بسیج الگویی برای تمام مستظعفین عالم باشد.

عملیات طوفان الاقصی، جهان را دچار تغییر و تحول خواهد کرد

وی تصریح کرد: امروز پایه‌های ارتش جهان اسلام توسط بسیج ایجاد شده و آرزوی دیرینه امام راحل و تاکید موکد مقام معظم رهبری؛ به همت جبهه مقاومت و در راس آن‌ها فرمانده شهیدمان سردار حاج قاسم سلیمانی، محقق شده و پایه‌های ارتش در جهان اسلام ایجاد شده است.

سردار خادمی اضافه کرد: امروز اگر کوچک ترین توهینی به پوستر سردار سلیمانی در کشور دیگر بشود، مشاهده می‌کنید که چه آشوبی به پا می‌شود، لذا اکنون پایه‌های ارتش جهانی شکل گرفته و استکبار جهانی از همین وحشت دارد، در جنگ ۳۳ روزه و غیره نهایتا در عملیات طوفان الاقصی به خوبی این حرکت نشان داده شد که چه ضربه‌ای بر پیکر رژیم صهیونیستی توانستند وارد بکنند و قطعا این عملیات، جهان را دچار تغییر و تحول خواهد کرد.

وی با اشاره با اینکه نیروهای حماس توانستند یک غافلگیری مطلقی را به وجود بیاورند، خاطرنشان کرد: نیروهای حماس یقین پیدا کردند که می‌توانند دشمن را دور بزنند، بدون آن که دشمن متوجه شود، آن‌ها به نصرت الهی امیدوار بودند همانطور که رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس اینگونه عمل کردند.

نیروهای حماس با زمان شناسی مناسب، دشمن را غافلگیر کردند

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، ابراز کرد: بچه‌های جبهه‌های مقاومت هم مثل سردار مهدی باکری که در یکی از عملیات‌ها که همه آن‌را غیر ممکن می‌دانستند گفت بروید جلو تا ظهور ملائک را ببینید، نیروهای فلسطین و حماس ظهور ملائک را دیدند؛ لذا اولین علت غافلگیری در طوفان الاقصی توکل، اعتماد و اعتقاد به خدا و دوم شناخت خوب آنها از دشمن است.

سردار خادمی با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی و زمان شناسی، گفت: نیروهای حماس به تقویم خوب توجه کردند و با دشمن شناسی و زمان شناسی مناسب، دشمن را غافلگیر کردند. رژیم صهیونیستی در طول تاریخ دو بار به این شیوه غافلگیر شده است یک بار در سال ۱۹۷۳ سوریه با صدهزار نفر، مصر با صد هزار نفر و عراق با ۳۵هزار نفر و شوروی هم پشت این کشورها ایستاد و توانستند جولان و صحرای سینا را آزاد کنند اما سستی برخی از عناصر ظرف ۲۴ ساعت باعث یک تغییر ژئوپلوتیکی شد.

وی افزود: مصر وقتی دید یک الی دو لشکر رژیم صهیونیستی به سمت مصر حرکت کردند به آمریکا پناه برد و خواست که آتش بس اعلام کنند و شرط آمریکا برای اعلام آتش بس خارج شدن از بلوک شرق و پیوستن به بلوک غرب بود، ظرف ۲۴ساعت مصر از بلوک شرق خارج و به غرب پیوست و بدین ترتیب آن‌ها تمرکز خود را روی سوریه گذاشتند و توانستند جولان را بگیرند.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه غافلگیری دوم مربوط به امسال است گفت: نیروهای حماس می‌دانستند که در چنین روزی همه ادارات و مراکز در فلسطین تعطیل است در ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح بهترین زمان را برای غافلگیری انتخاب کردند و دشمن نتوانست در آن‌ها نفوذ کند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]